آئودیدوج

درگ رفت و برگشتی دیدنی بین آئودی RS Q8 و دوج دورانگو هلکت

در درگ U شکل یا رفت و برگشتی، دوج دورانگو هلکت با ۷۱۰ اسب بخار قدرت سریع‌تر خواهد بود یا آئودی RS Q8 با ۶۰۰ اسب بخار؟

U-Drag ادموندز رقابت بسیار جذاب‌تر و کامل‌تری از یک درگ معمولی است. در این مسابقه، خودروها پس‌ازاینکه ۴۰۰ متر را طی کردند، بشدت ترمز می‌کنند و پس از یک چرخش ۱۸۰ درجه دوباره به خط شروع بازمی‌گردند. حال دو شاسی‌بلند بزرگ و قدرتمند در این رقابت به مصاف هم رفته‌اند که بسیار باهم متفاوت هستند. آئودی RS Q8 تجسمی از مهندسی اروپایی گروه فولکس‌واگن است درحالی‌که دوج دورانگو هلکت قدرت سنتی آمریکایی را نشان می‌دهد. زیر کاپوت RS Q8 یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که توسط آئودی و پورشه توسعه پیدا کرده و در خودروهای مختلف گروه فولکس‌واگن مثل لامبورگینی اوروس و بنتلی کانتیننتال استفاده می‌شود.

هرچند این موتور در اوروس پرفورمانته ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما فولکس‌واگن اجازه نمی‌دهد RS Q8 هم همین‌قدر قدرت داشته باشد و به همین دلیل، خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری موردبحث برای آئودی روی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ دورانگو نیروگاه عظیم ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد به‌اندازهٔ چارجر هلکت ردآی یا چلنجر دیمن نیستند اما هنوز هم دورانگو را به یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای جهان تبدیل می‌کنند. با وجود ابعاد بزرگ‌تر دورانگو، وزن دو خودرو با ۲۴۹۰ کیلوگرم برای آئودی و ۲۵۲۵ کیلوگرم برای دوج، خیلی باهم اختلاف ندارد.

انتقال نیروی موتور نیز در هردو خودرو توسط گیربکس هشت سرعتهٔ ۸HP90 ساخت ZF صورت می‌گیرد. بااین‌حال، بزرگ‌ترین مشکل دورانگو پلت‌فرم قدیمی است. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ با قطعاتی که از مرسدس بنز ML نسل W166 و GL نسل X166 به ارث برده بود معرفی شد. به همین دلیل، شاسی‌بلند دوج در پیچیدن چابکی آئودی را ندارد و با وجود بهره‌مندی از ترمزهای برمبو، در ترمز گیری هم با مشکل مواجه می‌شود. به این خاطر، در U-Drag هرچند دورانگو در ۴۰۰ متر ابتدایی پابه‌پای آئودی پیش می‌رود اما هنگام پیچیدن به‌وضوح تلاش این غول آمریکایی برای چرخش مشهود است و به همین دلیل در مسیر برگشت عقب می‌افتد. بهترین زمان آئودی در این رقابت ۳۵.۵ ثانیه و دوج ۳۶.۱ ثانیه است.

مقایسه مشخصات فنی

دوج دورانگو هلکت آئودی RS Q8
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۱۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۵۲۵ کیلوگرم ۲۴۹۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۹۳,۳۳۵ دلار ۱۲۳,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۶,۴۲۰ دلار ۱۴۷,۷۸۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    انتخابم بدون هیچ شکی دورانگو.

    موافقم 11
    مخالفم 12
    1. Bmw

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (629 ديدگاه)

      البته درستش اینه بگی انتخابم بنز از رده خارجِ تو متن گفته دوج از پلتفرم از رده خارج بنز استفاده میکنه
      بنز چه شهرتی با پلتفرمای از رده خارجش برای دوج رقم زد اون از چلنجر دیمون اینم از دورانگو برعکس دوج که کلی ضرر زد به دایملر

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. سوشیانت

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2743 ديدگاه)

        تو متن گفته قطعات نه پلتفرم اتفاقا پلتفرم بنز بر اساس wk2 کرایسلر ساخته شده

        موافقم 11
        مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2743 ديدگاه)

        در ضمن پلتفرم lx که چلنجر و چارجر بر اساس اون ساخته شدن متفاوت با پلتفرم e کلاس هست اون رو بار ها لینکش رو فرستادم ولی خب آلمانی فن ها تعصبشون نمیداره که واقعیت رو ببینن
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://blog.wenxuecity.com/myblog/41792/201807/33309.html&ved=2ahUKEwj5vvjQjMWGAxXu8LsIHdkfD8sQFnoECD8QAQ&usg=AOvVaw1DWwcYYUobFTJGa6-d3WVt
        این هم لینکی که اثبات میکنه w166 بنز بر اساس پلتفرم wk2 کرایسلر ساخته شده

        موافقم 7
        مخالفم 2
      3. Taha Ayoobi

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2692 ديدگاه)

        آخ آخ دیمن بد سوزونده انگار.

        خیلی سوز داره ببینی یه ماشین با گیربکس AT و دیفرانسیل عقب بتونه همچین شتابی بزنه.

        ببین دوج گقدر کارشو خوب بلده که به قول تو از یه پلتفرم رده خارج بنز همچین ماشینی ساخته.

        موافقم 9
        مخالفم 3
  2. ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4718 ديدگاه)

    اینا جای تیگو هفت پرو و لاماری رو تو خارج دارن
    ایودیه لاماریه دورانگو هم مثل تیگو هفت پرو میمونه براشون
    البته اونا آنقدر ماشین ندیده نیستن که با اینا بیان پوز بدن

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1098 ديدگاه)

    خیلی نزدیک بود رقابت. وزن اینا هم مهم نیست چون تعادل وزن و قدرت به درستی رعایت شده.

    میشه گفت اینجا بحث سیستم چهارچرخ متحرک و آیرودینامیک بهترین فاکتورها هست.

    دورانگو فان رانندگی بیشتری داره ، انتخابم داجه

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. زیزیگولو

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6016 ديدگاه)

      دوج دورانگو هلکت یکی از سریعترینا و قدرتمندترینا تو کلاس SUV ها هستش ………. این ماشین زیبا و استثنایی با توجه به کلاس بدنه و شاسی بلندش و شتاب صفر تا صد زیر ۴ ثانیه واقعاً شگفت انگیزه و من بدون تردید میگم که دوج دورانگو هلکت بهترین تو کلاس خودش هستش👌👌👌

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. Mohammad hasan

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (115 ديدگاه)

        خوب یه رقیب درون سازمانی داره و اون جیپ گرند چروکی ترک هاوک که تفاوت قدرتشون فقط ۳ اسب بخار!
        باید یه قیاس بین این دو هم بشه
        لاستیک های داج یا همون دوج خودمون هم چندان چسبنده و پهن نبودن به مصابه ائودی

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. زیزیگولو

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (6016 ديدگاه)

          اشتباه میکنی چون دوج دورانگو SRT هلکت مدل 2024 همچنان بدون هیچ تغییری تو پیشرانه نسبت به مدل 2021 هستش یعنی همون موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 710 اسب‌ بخاری …….. ولی جیپ گرند چروکی با موتور 3.6 لیتری V6 با 293 اسب بخار هستش

          موافقم 5
          مخالفم 3
  4. پیام

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1976 ديدگاه)

    دوج

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. شمال

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      بازم خوبه نگفتی سانتافه

      موافقم 9
      مخالفم 3
  5. Kurosh33

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خب اینجا دیگه انتخابه چون تو کراس اوور برای سرعت نمیخری و اصلا برای این کار هم ساخته نشدن. اگه امریکایی فن باشی که خودم هستم انتخاب :دورانگو
    اگه المانق فن باشی انتخاب:ایودی کیو ۸ ار اس

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. AMIN (M.A.S)

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (838 ديدگاه)

    به نظر میرسه که تایم تو محدوده ۱۱ ثانیه زدن با دورانگو خیلی مشکل نباشه اما بازم میبینیم که این ادموندز نمیتونه همچین کاری بکنه و به قول خودش بهترین تایمش اینقدر هست
    نکته دوم وزن این ماشیناست که فک نمیکنم اختلافشون اینقد باشه دورانگو بالای ۲۵۰۰ کیلو هست فک کنم از ۲۵۵۰ هم بیشتره اما اون آئودی تا جایی که من میدونم باید زیر ۲۴۰۰ کیلو باشه (چقدم خوشگله)

    به نظرم کاربرد دورانگو هلکت بیشتره با سه ردیف صندلی ظرفیت یدک کشی بیشتر فضای بیشتر و قیمت کمتر اما با یه ذره بیشتر از پولش میشه دورانگو RT فول و چلنجر اسکات پک ۱۳۲۰ (البته زمانی که تولید میشد 😕) خرید که اون پکیجم میتونه ارزشمند باشه هرچند که این یه ماشین با پرفورمنس و کاربرد هردوشون + موتور هلکته

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. i love Deutschland

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یاشاسین آلمان اوشاخلاری :))))

    موافقم 5
    مخالفم 12
  8. جرمی کلارکسون

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    این درگ مثل مقایسه یه لات گردن کلفت با یه کارمند نمونه شرکته

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. johnmarston

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (106 ديدگاه)

      یعنی واقعاً سبک کامنت گذاشتنت به ادبیات کلارکسون می‌خوره

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3007 ديدگاه)

        شایدم خودشه

        موافقم 9
        مخالفم 0
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (200 ديدگاه)

    فقط برام سواله که چجوری یه ماشینی که هزار بار باهاش تایم بزنی ۴۰۰ متر رو در ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کنه و ۰تا ۱۰۰ رو هم در ۳.۵ ثانیه به همچین دایمی میرسونن.آئودی که عددی نیست اوروس هم قبل پرفورمانته حریف دورانگو نشد حالا آر۸ با ۶۰۰ اسب حریفش شد.دورانگو srt با ۴۷۵ اسب تایمش ۱۲.۵ هست.

    موافقم 6
    مخالفم 9
  10. ابوالفضل

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    عملکرد آئودی خوب بود
    ولی نمیتونم از دورانگو بگذرم

    موافقم 11
    مخالفم 3
  11. سوشیانت

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2743 ديدگاه)

    دورانگو هلکت با اینکه یه کراس اوور فول سایز سه ردیفه هست شتاب و قدرتش از آئودی بهتره🇺🇲💪🔥

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. آلمانی باز

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (177 ديدگاه)

      تعریف شتاب بهتر میدونی چیه؟🤔

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2743 ديدگاه)

        تعریف شتاب بهتر
        دوج دورانگو هلکت: ۳.۵
        آئودی rs کیو ایت: ۳.۸

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. آلمانی باز

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (177 ديدگاه)

          نتیجه شتاب بهتر
          با دو ماشین اختلاف باختن…
          (با ۱۰۰ اسب بیشتر تازه)

          موافقم 0
          مخالفم 8
        2. سوشیانت

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          راجب مسیر رفت و برگشت صحبت نمیکنم شتاب صفرتاصد رو میگم

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. آلمانی باز

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (177 ديدگاه)

          راست میگیا یادم رفته بود پیچ میپیچه دوج نمیپیچه😂
          حله

          موافقم 2
          مخالفم 8
        4. Taha Ayoobi

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2692 ديدگاه)

          مگه درگ اول رو دوج نبرد؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
  12. علی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    دورانگو طراحی زشت و قدیمی داره مال ده سال پیش انتخاب من آئودی

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. Mahan mjp

      ۱۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      زشت همون المانیه که به گرد پای دوج هم نمیرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    مگه درگ اول دوج برنده نشد؟
    پس چجوری تایم های آئودی بهتر بود؟

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا