بهمن موتورچشم اندازخودروهای سنگین

کامیونت فورس F38 رونمایی شد/ رقیب نیسان آبی با امکانات بیشتر و قیمت جذاب

روز گذشته محصول سبک کار و تجاری بهمن دیزل با نام فورس F38 رونمایی شد. این کامیونت با هدف کسب سهم بازار در بخش خودروهای سبک باربری با قیمت ۸۹۵ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.

به گزارش پدال، فورس F38 با تحمل بار حداکثر ۲.۵ تن رقیب مستقیم نیسان آبی محسوب می‌شود. گروه بهمن تدارک ویژه‌ای برای تولید و عرضه‌ی این خودرو دیده و امیدوار است که به سلطه زامیاد در بازار زیر ۱ میلیارد تومان پایان دهد.

فضای مناسب بار، تجهیزات ایمنی کامل و کارآمد، صندلی قابل تنظیم، مولتی‌مدیا و سیستم تهویه برتری‌های رقابتی این محصول بشمار می‌روند. فضای بار این خودرو یک‌تکه و بدون پرتی طراحی شده و به دلیل حذف دماغه، حجم بیشتری به بار اختصاص پیدا کرده است. بنابراین این خودرو از نظر توانایی باربری، حجم بار و همین‌طور رفاه راننده نسبت به رقبای خود برتری دارد.

مشخصات و امکانات کامیونت فورس F38

فورس F38 با ظرفیت اسمی حمل بار مجاز ۱.۴ تن، رقیب خودروهایی مثل نیسان زامیاد است. این کامیونت مجهز به پیشرانه ۲ لیتری بنزینی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است که از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی DAE نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. گروه بهمن F38 را به نوعی جایگزین وانت کارا کرده و در کنار ون باری اینرودز قصد تصاحب بازار زیر یک میلیارد را دارد.

فورس F38 به امکاناتی همچون ترمز دیسکی چرخ‌های جلو، سیستم ABS و EBD ترمز، سیستم ضد لغزش، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل پایداری، فرمان هیدرولیکی، سامانه هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید عقب، سیستم مولتی مدیا، کروز کنترل، کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، صندلی‌های چرمی قابل تنظیم، کنسول زیر آرنجی، کامپیوتر سفری، چراغ‌های اتوماتیک به همراه روشنایی روز و تهویه دستی الکتریکی مجهز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    پدال تیزر جدید بوگاتی رو پوشش بده همه سایت غیر خودرویی پوشش دادن جز شما

    موافقم 9
    مخالفم 3
  2. JaMsHiD-R1988

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1567 ديدگاه)

    خدایا مارو از گاو وحشی آبی نجات ده
    بقرآن موقعی تو جاده تو خط سبقته رعشه به جون آدم میندازه

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. ارسلان

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اسب آبی شنیدم
      گاو آبی نه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. Mm

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بد نیست ولی بعد از ۵۰ سال

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. pezhman

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    مشکل اصلی همچنین ماشینایی نبود قطعات فراوون و گرونه
    نیسان سوارا ، نسخه دیزل همون نیسان رو با همه نواقصش به ماشین های جدید ترجیح میدن

    موافقم 16
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10386 ديدگاه)

    نیسان زامیاد ملقب به گاوی یا نهنگ آبی یا …!!! هیچگاه در کشور ما رقیبی نخواهد داشت مگر برای دومی!!!
    گستردگی خدماتش!!!
    ارزان بودن قطعاتش!!!
    سادگی تعمیراتش!!!
    و…
    باعث میشه که این اعجوبه‌ی جهنمی تا اَبَد گاوی باشه شیرده مگر بهترش روزی ارائه بشه که فعلاً خبری نیست!!!

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (164 ديدگاه)

      نیسان جونیور فقط نون یه چیز رو میخوره دیفرانسیل بزرگ و قدرتمندش که باعث میشه بارهای سنگین ببره.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  6. Hadi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (341 ديدگاه)

    از لحاظ استهلاک موتور و ارزون بودن قطعات به نظر نمیاد به نیسان برسه
    فقط برام سواله اینجور ماشینا که دماغه(کاپوت) ندارن مثل این و اینرودز موقعه ای که از جلو تصادف میکنن خطر جانی زیادی برای راننده و سرنشین جلو ایجاد نمیکنن!

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. ارسلان

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (490 ديدگاه)

      در خودروسازی و مهندسی ساخته بدنه ، مبحثی وجود داره به اسم crumple zone یا همون نقاط شکست که اگه مهندسی درست و اصولی پشت سازه ی محصول باشه و crumple zone بدرستی طراحی و پیاده سازی بشه موقع تصادف مشکلی پیش نمیاد البته در سرعت مجاز ، ولی بطور کلی کامیون های دماغ دار امنیت بیشتری دارن البته فقط در حالت تصادف از روبه رو

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4356 ديدگاه)

        داش ۹۰ درصد کامیونه دماغشه دیگه
        احتمال اینکه به درش بخوره خیلی کمه

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. امیر

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      راستش نه اونقدر چون ارتفاع نسبتا بالاتره و اگر با سواری تصادف کنه شاید روش سوار شه.

      موافقم 7
      مخالفم 0
    3. یوسف

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (979 ديدگاه)

      نه فقط درهای جهنم یا بهشت رو باز میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 3
  7. ارسلان

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (490 ديدگاه)

    خودروهای تجاری بیش از خودروهای شخصی به یک سیستم گسترده خدمات پس از فروش و فراوانی لوازم یدکی در کنار قیمت و کیفیت مناسب قطعات نیاز دارن دقیقا همون خصوصیاتی که چینی ها باهاش غریبه ان حتی توی کشور خودشون دیگه چه برسه به کشورهای بدبختی که انحصار بازار رو دادن دست لگن های چینی ، انحصار هم دو مدله یکی انحصار تمامی کلاس خودروها از اقتصادی لوکس اسپرت و تجاری تا باری و کامیون و غیره یکی هم انحصار فقط یک کلاس خودرو مثلا اقتصادی توی بعضی کشورها انحصار ۱۰۰ درصدی ایجاد میشه مثله ایران توی یه سری کشورها هم انحصار رو فقط در کلاس اقتصادی ایجاد میکنن بعد شما ماشین های کلاس ۴۰ هزار دلار به بالا رو توی اون کشور ک میبینید فک میکنید بازار خودروی آزادی دارن غافل از اینکه انحصار فقط روی بخش اقتصادی سایه انداخته ینی ۶۰ درصد به بالا از سهم بازار خودروی هر کشور

    موافقم 10
    مخالفم 0
  8. Rahman

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    بلاخره ۲.۵ تن یا ۱.۴ تن ، نمیدونم چرا هر چی وانت جدید میاد باز ظرفیت بارش به پای نهنگ آبی نمیرسه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. همایون

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (609 ديدگاه)

    مشکل اصلیش نداشتن موتور دیزل با گشتاور مناسبه.این با این اندازه نباید با ماشینهای معمولی بره تو پمپ بنزین بزنه در ثانی واسه حمل بار موتور دیزل خیلی بهتره با ۱۳۰ اسب سرگردنه چجوری بره بالا

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خود زامیاد بدبختمگه چند اسبه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. کاربر

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان ارزان بودن قطعات رو میگن که نمیدونم منظور از ارزان بودن قطعات این وسط چیه آیا قیمت دارن یا نه؟ قشنگی کار اینجاست که بعضی جاها به اسم ژاپنی بودن !!!! قطعات قیمت رو دوبله سوبله میکنن تو پاچه مصرف کننده بنده خدا.
    نیسان فقط در دسترس بودن قطعات و فراوانی تعمیرکار رو داره که بعد از 50 سال تولید خب چیز بدیعی هست و باید هم اینجوری باشه اما بالاخره که تا آخر عمر نمیشه این نیسان رو داخل جاده ها تحمل کرد. راننده نیسان ها هم جز یک عده که کلا تعصب دارند, بقیه شون بعیده که ماشین خوبی به بازار بیاد و اونا دست رد به سینه ش بزنن.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  11. ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4356 ديدگاه)

    اگه قطعاتش پخش شه اگه کیفیتش خوب باشه اگه از وسط نصف نشه(مثل اریسان) اگه ایمنی خوب باشه اگه همه چیزی عالی و خوب باشه
    شاید شاید شاید
    اگه هم بشه باهاش ۱۵ تن بار زد شایییید
    شاید ارزش داشته باشه
    اونم به این قیمت

    موافقم 2
    مخالفم 4
  12. amirboss

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (443 ديدگاه)

    موتور بنزینی برای یه کامیونت!!!
    خیلی مسخرس
    کاش وقتی میخان یه کاری انجام بدن همه جوانبش رو درنظر بگیرن.
    جاداری و امکاناتش خوبه اما بایدموتور دیزل کار میکردن.
    حالا گشتاور پایین موتور بنزینی رو میشه با ضرایب دنده جبران کرد اما در مقابل خودرو دچار افت شتاب بخصوص تو سربالایی میشه.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. حسین دهمرد

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2449 ديدگاه)

    موتورش همون موتور نیسانه؟

    موافقم 1
    مخالفم 3
  14. یوسف

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت شرکت
    این خودرو f38 اقساط داره یا فقط نفد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا