چشم اندازگروه بهمن

وانت پیکاپ بهمن G9 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید

جدیدترین محصول بهمن موتور، یک پیکاپ پهن‌پیکر ساخت چین از شرکت ZX AUTO است. این مدل با نام ZTE G9 و ترالرد (Terralord) در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.

طی ماه‌های اخیر، تنوع خودروهای چینی مونتاژ بهمن موتور افزایش یافته است. ون اینرودز و شاسی‌بلندهای فیدلیتی و دیگنیتی با قیمت بیش از یک میلیارد تومان توسط بهمن در ایران عرضه می‌شوند. از سویی دیگر، وانت‌های قدیمی مزدا با نام کارا همچنان روی خط مونتاژ هستند و بسیار متفاوت از دیگر تولیدات بهمن به نظر می‌رسند.

جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند ایران خودرو، دایون V5 و زامیاد زاگرس، وانت‌های جدید چینی هستند که همراه با سیستم دو دیفرانسیل و طراحی مدرن به بازار کشورمان معرفی شدند. این شرایط، طبیعتا مشوق گروه بهمن است تا محصولی مشابه خودروهای مذکور، برای مونتاژ و فروش آماده کند.

بهمن G9 توسط ZX در چین عرضه می‌شود. شرکت ZX AUTO یکی از خودروسازان نسبتا کوچک چین است که صرفا وانت و شاسی بلند تولید می‌کند. این مجموعه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و بسیاری از محصولات خود را براساس خودروهای تولیدی گروه بایک (Baic) می‌سازد.

طراحی بدنه و نمای ظاهری بهمن G9

طراحی G9 ترکیبی الهام‌گرفته از وانت‌های مشهور امریکا، خصوصا فورد F-150 و  دوج رم است. این خودرو با طول ۵۶۹۲ میلی‌متر، عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۹۲۰ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۳۵۱۳ میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای مونتاژ ایران خواهد بود.

نمای اصلی، ترکیبی از چراغ‌های فورد و جلوپنجره‌ی دوج دارد. حالت صاف و عمودی در مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی می‌کند. شرکت چینی تلاش کرده است با جزئیات نارنجی‌رنگ، تفاوت‌هایی بین محصول خود و تولیدات امریکایی ایجاد کند که البته امیدواریم توسط بهمن موتور، حذف شوند.

در نمای جانبی مشابه دیگر وانت‌های چینی موجود در بازار جهانی، طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس دیده می‌شود. تصاویر منتشر شده از بهمن G9، حفاظ مخصوص قسمت بار و رینگ‌های سیاه‌رنگ را نشان می‌دهند که درصورت ارائه توسط مونتاژکار ایرانی، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند.

در پشت G9 تفاوت خاصی با دیگر وانت‌های دنیا دیده نمی‌شود. یک دستگیره ورود به قسمت بار وجود دارد و گیره‌های مخصوص طناب‌کشی در طرفین بدنه هستند. حجم‌دهی بدنه در فضای نزدیک چراغ و درپوش صندوق، به‌خوبی انجام شده و دارای تزئینات سیاه‌رنگ است. بهمن G9 مشابه بسیاری از وانت‌های چینی، طرح خاصی برای سپر عقب ندارد.

طراحی داخلی و کابین بهمن G9

نصب نمایشگر لمسی، پنل دیجیتال و داشبورد چشم‌نواز، G9 را جذاب‌تر از رقبای حاضر در بازار ایران نشان می‌دهد. بخش میانی (کنسول)، دسته‌دنده، جالیوانی و کلیدهای مرتبط با ترمز برقی (ترمز دستی) یا کلیدپردان انتخاب مودهای رانندگی، باوجود پلاستیک ارزان‌قیمت، زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسند.

بهمن موتور G9

توجه ویژه به طراحی داخلی G9 از تصاویر منتشر شده از کابین خودرو مشخص است. هرچند که چیدمان ادوات مختلف، به وضوح الهام گرفته از وانت‌های مشهور امریکایی هستند؛ اما برای جذب خریدار یک محصول اقتصادی ساخت چین، موفق عمل می‌کنند.

عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر برای بدنه‌ی G9، منجر به فضای بسیار خوب کابین شده است. این ابعاد، امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت را فراهم می‌کنند. در عقب هم دو سرنشین بالغ و قد بلند، جایگاه مناسب برای زانو و بالای سر دارند. افراد سوار بر وانت G9 دید بسیار خوب به اطراف خواهند داشت و خصوصا راننده برای مانور‌های خیابانی با مشکل نقاط کور، روبرو نخواهد شد.

پیشرانه و تجهیزهات فنی بهمن G9

ظاهرا غالب وانت‌های دودیفرانسیل ساخت چین، همراه با موتور ۲ لیتر توربوشارژ بنزینی تولید می‌شوند. این قاعده در بسیاری از مدل‌های مونتاژ ایران وجود دارد و البته G9 هم شرایطی مشابه خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیق از شرایط فنی خودروی مذکور برای بازار کشورمان منتشر نشده است اما می‌توان احتمال دارد، موتور G9 هم با عنوان محصولی از میتسوبیشی چین، تبلیغ شود.

وانت G9 بهمن

وانت G9 با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سال‌ها قبل در بازار چین، نسخه‌ی دیگری با پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتر توربو نیز ساخته شده که قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر داشته است. مدل دنده‌ دستی با گیربکس ۶ سرعته عرضه می‌شود و نسخه‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان هم قابل سفارش است. این خودرو دو مدل با دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیک دارد.

علاوه‌بر سیستم دو دیفرانسیل، اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب رانندگی آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم برای G9 استفاده شده است. اطلاعات تکمیلی از مصرف سوخت، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت و مقدار بار قابل حمل با این خودرو، هنوز مشخص نیست.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بهمن G9

در کابین، مانیتور بزرگ لمسی با ناوربری ماهواره‌ای، رابط بلوتوث با کلیدهای کنترل روی فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ضبط وقایع خودرو  (CAR DVR)، استارت و ورود بدون کلید، شارژر مجزا  و دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، کروز کنترل روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، ترمز پارک برقی(Electric Parking Brake)  و پرده عقب وجود داد.

نسخه‌ی آپشنال ساخت چین از بهمن G9، دارای ۲ کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو و ۲ ایربگ جانبی است. ترمز قدرتمند با کالیپر دیسکی روی چها چرخ، سیستم ترمز ضد لغزش (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)،   کنترل پایداری الکترونیک  (ESC)، سیستم ترمز کمکی  (Brake Assistance System)، سیستم هشدار برخورد از جلو  (Front Collision Warning)، سیستم کنترل حرکت  بین خطوط  (Lane Departure Warning System)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی  (Adaptive Crouse contro) با ترمز خودکار، سیستم قطع سوخت هنگام تصادف (Collision Automatic Fuel shut-off)  سیستم کنترل فشار باد تایر ها (  سیستم روشنایی اتوماتیک   و برف پاک کن خودکار هستند.

قیمت احتمالی بهمن G9 در ایران و مقایسه با رقبا

مدل جدید ZTE G9 در بازاز چین، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوآن، معادل ۲۱ هزار تا ۲۹ هزار دلار قیمت دارد. اگر نسخه‌ی مونتاژ ایران را معادل نمونه‌ی ۲۵ هزار دلاری  با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل در نظر بگیریم؛ قیمت نهایی G9 بهمن موتور حدود ۱/۲ تا ۱/۵ میلیارد تومان خواهد بود. فروش مدل دنده دستی دو دیفرانسیل، با قیمت کمتر از ۱/۲ میلیارد تومان هم بعید به نظر می‌رسد.

جک KMC T8 کرمان موتور

هم‌اکنون جک T8 و آمیکو آسنا مهم‌ترین رقبای G9 هستند. محصول کرمان موتور به نام KMC T8 کوچک‌تر از G9 است اما قیمت مناسب‌تر و امکانات قابل قبولی ارائه می‌کند.  موتور ۲ لیتر توربو برای  T8، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر دارد. این وانت با طول ۵۳۲۵ و ارتفاع سقف ۱۸۳۰ میلی‌متر، وزن خالص ۱۹۶۰ کیلوگرم، در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت دارد. پیکاپ دوکابین کرمان موتور، یک وانت دو دیفرانسیل محسوب می‌شود که فعلا با گیربکس دستی ارائه می‌شود و در بازار آزاد یک تا ۱/۱ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.آمیکو آسنا

آسنا از معدود وانت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی در بازار ایران است که همراه ۲ نوع گیربکس دستی و اتوماتیک، مونتاژ می‌شود. این خودروها حدود ۳۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. هم‌اکنون در بازار آزاد، آسنا دنده‌ای به قیمت یک میلیارد تومان فروخته می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک، به دلیل کمبود موجودی، ۱/۵ میلیارد تومان هستند. آسنا از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰  نیوتن‌متر استفاده می‌کند. آسنا اتوماتیک، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این وانت، ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

بیمه بازار

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. مهرانیان

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    یک آشغال چینی دیگر با ظاهری بسیار جذاب و گیرا. یکسال باهاش بری آفرود، تبدیل به قارقارک میشه

    موافقم ۲۳۶
    مخالفم ۵۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (8196 ديدگاه)

      یا خداوند مُتَعال ، بِرِس به دادِ اینایی که میخوان پُشتِ رولِش فازِ رَم سواری بگیرند و با نیشخند به همه یاللّه بِدَن !

      موافقم ۱۸۳
      مخالفم ۴۲
      1. مهرانیان

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        گل گفتی عزیز. شوربختانه مردم ایران با خریدن این محصول، پول تویوتا توندرا ۲۰۲۳ میدن ولی این آشغالها رو میشینن. درضمن کامنت ۸۰۰۰ شما مبارک

        موافقم ۱۲۲
        مخالفم ۱۲
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (8196 ديدگاه)

          ممنون
          بیش از نیمی از کامنت‌های من برای کل‌کل‌ کردن با فن‌هایِ کره‌مربایی حرام شد که جز حرام کردن وقت فایده‌ای نداشت !
          متاسفانه سواد خودرویی اکثریت مردم ما به سبب بازار انحصاری به فنا رفته 😔 !

          موافقم ۸۱
          مخالفم ۲۱
        2. هادی

          ۲۵ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ولی قیمت فول این با قیمت پایه تاندرا برابره

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      2. shayan1renault

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (350 ديدگاه)

        والا داش امیکو به نسبت بهتره از اینا
        چینیا هم اونقدرا بد نیستن چون یا کپی خودروهای اروپایین یا پلتفرم اونارو خریدن
        البته پلتفرمای نسبتا قدیمی اروپا

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۲۴
        1. پیکاپ سوار

          ۲۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سق

          موافقم ۴
          مخالفم ۴
      3. زمستانم

        ۲۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (174 ديدگاه)

        یه جوری میگ وقتت تلف شد انگار تمام جهان منتظر کشف شما دست به خشتک وایسادن سواد خودرو دیگه سیخی چند؟ اصلا چه لزومیه یه وسیله مصرفی رو اینقدر راجبش اطلاع داشته باشیم؟ اینها برای امثال ما ارزش هستند و الا تو یه کشور درست درمون فقط ابزار مصرفی به حساب میان فریب این خزعبلات ماشین بازی و فلان رو نخورید فقط دارن تلاش میکنن جنسشون رو اب کنن

        موافقم ۴
        مخالفم ۴
      4. ایمان

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        والا پولی ک طرف داره پرداخت میکنه برای این خودرو ۵۰ هزار دلاره و حق داره ک ژست سوار شدن رَم رو بگیره…یجوری میگین انگار اگه رم بود طرف میرفت چینی میخرید با این قیمت

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
    2. همایون

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (142 ديدگاه)

      درسته که اینم یه آشغال چینی دیگه هست ولی یه چیز جالبی که در موردش هست اینکه ابعادش تقریبا برابر با دوج رم ۱۵۰۰ هستش فقط طول صد سانت کمتره البته نسخه کاریش از دوج رم هم بزرگتره و اینکه بالاخره وانتی تو کلاس بزرگتر از هایلوکس تو کشور وارد میشه خوبه چون به سلیقه ایرانیها بیشتر میخوره.به نظرم اگه بهمن نسخه کاری تک کابینشو مونتاژ کنه با یکم امکانات رفاهی کمتر و قیمت ششصد هفتصد تومن میتونه فروش خوبی داشته باشه واسه کسایی که دنبال وانت واسه بارکشی هستن که از نیسان لوکستر بشه ولی گزینه ای به جز پادرا پلاس ندارن چون این مدلهای میلیاردی فقط واسه پز دادنه شایدم یه آفرود ریز باهاش بشه رفت

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۵
      1. Iman99

        ۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        رم تی آر ایکس از این خیلی بزرگتر و سنگین تره
        عرض رم تی آر ایکس و فورد رپتور بیش از ۲.۲ متر هست
        وزن رم‌تی آر ایکس بیش از ۳ تن هست
        طول رم تی آر ایکس هم خیلی بیشتره

        ولی این پیکاپ چینی و هم کیشانش که اسمشون تو این مقاله هم برده شد عرضشون به طوری کلی حدود ۱.۹۹ تا ۲ و وزنشون هم حدود ۱.۹ تا ۲ تن هست که خیلی کوچیکتر از رم‌ تی آر ایکس هستن
        خودشون هم که بطور کلی انگشت کوچیکه رم تی آر ایکس کلا حساب نمیشن

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
    3. جمشید

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با درود به تمامی دوستان،تمامی نظرات و سلیقه ها قابل احترام هستند.توجه داشته باشید که مصرف کنندگان ایرانی از خودروهای روز دنیا هم به لحاظ دسترسی و هم قیمتی محروم هستند و ناچارند با همین بازار تعریف شده داخلی سر کنند.مسلما در چنین بازار تشنه ای خودروهای چینی مورد بحث جلب توجه کرده و با وجود قیمت های غیر واقعی می‌توانند عرض اندام کنند.هیچکس از خودروی خوب بدش نمی اید،اما چاره چیست؟فقط خریداران این گونه خودرو ها توجه داشته باشند عرضه چنین پیکاب هایی با موتورهای دولیتری حتی توربو شبیه یک شوخی فنی با ذهن مشتریان است.برای کسب شتاب و سرعت مناسب موتور باید مدام تحت فشار بوده ،دور موتور همواره بالا بوده،صدای موتور را همواره باید تحمل کرده و به علت کیفیت پایین قطعات موتور در کوتاه مدت فرسوده میشود.این خودرو ها در طولانی مدت وفادار نیستند.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. علی

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بهمن خودرو فقط به خریدارن مزدا ۳ وفا کرد باقی همش خیانت بود لندمارک بسترن بی۳۰و ۵۰ و هاوال و چندین خودرو دیگه همگی دو سال مونتاژ کرد بعد توقف تولید و خریدار موند و بازار راکد و قطعات نایاب و بی نهایت گران الانم با دو خودرو بی کیفیت دیگنیتی و فیدلتی جولان میده به زودی به عاقبت بقیه دچار میشن

    من فوتون اتومات جدید ایران خودرو بهش ترجیح میدم

    موافقم ۱۶۷
    مخالفم ۱۲
    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2980 ديدگاه)

      بهترین محصول بهمن خودرو با فاصله با تمام رقباش همین G9 فقط باید دید تو تست و استفاده طولانی مدت چه میکنه
      من خیلی باهاش حال کردم
      کاش برو بچه های پدال بصورت فیزیکی تست کامل میگرفتن متاسفانه گوش شنوا نیست

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۸۳
    2. حسین

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      متاسفانه عادت کردیم بی مطالعه حرف بزنیم!
      ما از سال ۹۳ تا الان بسترن داریم ، مدل b50f و حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر هم باش راه رفتیم ، بدون مشکل موتور ، گیربکس یا تعلیق!! الآنم با قیمت ۴۵۰ تومن ، خیلی منطقی تر از سایر گزینه هاست!!
      ۲۰۷ شده ۵۵۰!! پارس ۴۰۰!!
      ماشین هم سرپا هست ، قطعه ای هم خواسته پیدا شده!
      الکی نگید خوب نیس ، قطعه نیس و …!!
      فقط قبل استفاده از هر چیز ، دفترچه اش را بخوان!!
      بسترن بنزین با اکتان ۹۳ میخواد ، یعنی بالاتر از اکتان ۸۵ معمولی و ۹۲ یورو ۴!!!
      سرویس هاش توش نوشته شده ، خودتون بموقع سرویسش کنید ، فقط سوپر بزنید ، خرجی ندارد!

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۴۳
      1. علی

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (149 ديدگاه)

        منم b30 بسترن دارم فوق العادس فقط مشکلش قطعات گران هست که البته بعد پنج سال عالی بوده

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۰
      2. aliHOZA

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (520 ديدگاه)

        البته کسی نگفت این ماشینا بدن. گفت بمدت طولانی و در حجم انبوه تولید نشدن و کمیابن. قطعاتشون هم هست اما به نسبت قیمت ماشین خیلی گرانه. به قول شما قیمت ماشین ۴۵۰ تومنه اما قیمت قطعاتش در حد لکسوس!

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۰
  3. امین

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    بنظرم از زیباترین پیکاپ های دنیا هست

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱۳۸
    1. یک کاربر

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (51 ديدگاه)

      پیکاپ زیبا ندیدی خخخخخخ

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱۱
      1. حافظ

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (30 ديدگاه)

        قیمتش را با پیکاپ زیبا مقایسه کن من به قیمت ایران کار ندارم اون رو از ما بهتران وارد میکنند خدا تومن می فروشند قیمت فول آپشن چینیش یک چهارم توندراست توندرا ی فول آپشن بالای ۸۰ هزار چوب این فول آپشن ۲۹ هزار چوب حالا از ما بهترون به قیمت توندرا و تاکوما تی آر دی نیسان تایتان ایکس دی جیپ گلادیاتور فول وارد میکنند گناه چین تو قیمتش از رم ۱۵۰۰ که هیچ از دوج رم ۳۵۰۰ اچ دی هم بهتره دقیقآ دقت کنید گفتم قیمتش و یکم هم قیافش اونایی که ذکر میکنند بزرگواران از ماست که بر ماست

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲
  4. mahdi-es17

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی میکند
    اما در زیر کاپوت تبلی تو خالی میباشد

    موافقم ۱۱۸
    مخالفم ۱۶
  5. AMANTE

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    این ماشین مثل آدمی میمونه که یکهو تصمیم گرفته بدنسازی کار کنه ولی چون حوصله تمرین ها رو نداشته تصمیم گرفته از استروئید استفاده کنه که تاثیر هم داشته ولی در باطن همچنان همون آدم قبلی هست.

    موافقم ۱۲۶
    مخالفم ۸
    1. green

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      ۳۶۵ نیوتون گشتاور موتور هست

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۵
    2. Muty

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1608 ديدگاه)

      هالک ایرانی

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳
  6. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هر گردی گردو نیست حکایت همین ماشینه

    درسته ظاهر کپی شده ولی قشنگی داره ، نمای داخلی مدرنی داره و امکانات رفاهی خوبی داره ، موتور نه چندان قوی اما کار راه بندازه داره ، ولی برای یه پیکاپ اولویت استهلاک و مقاومت تو شرایط سخت هست ، پیکاپ های کاپرا اون موقع که کارخونه میآورد برای تولید همه بدنه هاشون زنگ زده و داغون بودن و تو کارخونه صافکاری و … میشد بعد می رفت تو خط تولید! بعد ۱۰ سال استفاده مداوم هم اونایی که میان برا سرویس ، تقریباً از نظر فنی مشکلی ندارن ولی لوازم جانبی هاشون تقریباً نابود شده و اصلأ ماشینی نیستن که بگی ۲۰ سال بدون هیچ چیزی برات کار کنه !

    این ماشین هم حالا بهتر از کاپرا هست صد درصد ولی خیلی مونده تا به اون نیاز اولیه یه پیکاپ واقعی برسه .

    موافقم ۶۲
    مخالفم ۱۰
  7. احسان

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوتون تونلند جدید ایران خودرو گزینه عاقلانه تری نسبت به این هست چون فوتون شریک تجاری بلند مدت ایران خودرو هست و ربطی به وضعیت کشور و برجام یا بدون برجام نداره و پشتیبانیش همیشه براهه ولی بهمن از روی ناچاری اینارو میزنه تا خط تولیدش نخوابه پس فردا شرایط تغییر کنه بهمن میره سراغ شریک اصلیش که مزداس و دست خریداران این آشغالا میمونه تو پوست گردو عین بسترن ها و هاوال ها….

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۱۴
  8. زیزیگولو

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3572 ديدگاه)

    در حال حاضر بهترین و قدرتمندترین پیکاپ موجود تو ایران تویوتا هایلوکس هستش

    موافقم ۶۳
    مخالفم ۹
  9. زیزیگولو

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3572 ديدگاه)

    یکی از محبوب ترین کلاسای خودروی جهان پیکاپا هستن و الآن پیکاپای امروزی بخاطر داشتن انواع آپشنو تجهیزات رفاهی یه ماشین معمولی نیستن و ماشین لوکس بحساب میان ((منظورم پیکاپای آمریکایی و ژاپنی هستش)) ………. قدیما وانت پیکاپا فقط واسه حملو نقل ازشون استفاده میشد و راننده ها کمترین قابلیتای رفاهی رو تو اینجور ماشینا تجربه میکردن و انتظار زیادی از نظر ظاهریو امکانات رفاهیو آپشن از پیکاپای قدیمی نداشتن ولی تو دنیای مدرن امروزی شرایط فرق کرده و بیشتر پیکاپایی که تو بازار جهانی عرضه میشن کابین مجلل با انواع آپشن و روکشای چرمی دارن و قیمتی در حدودای ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار یا بالاتر دارن و تو کلاس ماشینای لوکس قرار میگیرن

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۵
  10. ایدین

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای بنحول چینی در بازار ایران جولان می دهند وگرنه هیچ جای دنیا خریدار ندارد خود چین هم خریدار ندارد هموطن نخرید تا این خودروساز های بی کفایت سود نکنند تا کی مونتاژ بابا یک دستگاه هم شما بسازید

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۵
  11. وی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    یکی یه دلیل منطقی بیاره که چرا مردم دنیا باید به ماشینی رو سوار شن ولی مردم ایران باید فیک همون ماشینو با ۴ برابر قیمت جهانی سوار شن؟

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۴
    1. حسین

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      چون مردم دنیا راحت ماشین میخرن ، هزینه استفاده بالاس!
      ما عکسش

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
  12. Alireza

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    پیکاپ یعنی نیسان و تویوتا و فورد و ایسوزو و امثالهم … البته نه اینکه این یا مثلا جک T8 بد باشن و اتفاقا بنظرم پیکاپ های جذابی هستند ولی اگر به قیمت جهانی باشن خوبه نه قیمت برندهای معروف … بماند که قیمت جهانی هم باشه پولش و توان خریدش برای من نیست و نخواهد بود …

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۴
  13. (Saeed (peugeot

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    قیافش از آمریکایی ها کپی شده …. ولی جلوش خیلی شلوغه یه جوریه …. مشخصات فنی خوبی داره ؛ ولی تا الان پیکاپ های ایران هیچ کدوم به فوتون جدید ایران خودرو دیزل که چند روز پیش رونمایی شد ، نمیشن ؛ واقعا عالیه

    هرچند تو دوام به گرد پای هایلوکس نمیشن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  14. رضا

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دیگنیتی خودرو بسیار خوب و با کیفیتی هست من دارم و راضی هستم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۸
    1. مشتاقی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (115 ديدگاه)

      همون جور که دیگنیتی و فیدیلیتی خوب ظاهر شدند و ارزش خرید بالایی نسبت به پورشه دارن، این پیکاپ هم ظاهر گیرا و قیمت مناسبی داره و ارزش خریدش بیشتر از رم و فورد است.
      قیمتهای ایران رو ملاک قرار ندید، قیمت جهانی رو نگاه کنید. همین پیکاپ چینی که ۲۵ هزار دلاره، آمریکاییش ۳۵ هزار تا آب میخوره.
      پس به نسبت کیفیت و امکاناتی که در اختیارمون میذارن، قیمت مناسب تری دارن. پس ارزش خرید اونا بالاتر از غیر چینی ها است.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۴
  15. محمدعلی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با این قیمت هایلوکس مدل پایین بگیری خیلی بهتره
    کمی بخاطر مدل پایین بودن استهلاک داره ولی یه خورده خرجش کنی خیلی بهتر از این آشغالای چینی هس

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۴
  16. علی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فوتون های دیزلی ایرانفرغون تو این رنج بهتر از بقیه هستند
    موتور قوی خدمات خوب

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  17. یاس ی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (968 ديدگاه)

    فکر کنم بعضی از دوستان شوخی میکنن !!!!!!!!! ارزش خرید دیگنتی و فدیلیتی از پورشه بالاتر هستش !!!!!!!!!!!!!!!! این پیکاپ از رم و فورد بهتره !!!!!!!!!!!!!!!!!! اینارو فقط به عنوان دروغ سیزده میشه قبول کرد. این پیکاپها نهایتا از وانت کارا و وانت پراید بهتر باشند. خدایی اینایی که گفتین را خودتون قبول دارید یا فقط میخواید بحث راه بندازید و کل کل کنید ؟ این هیچی یکی دیگه از دوستان نوشته زیباترین پیکاپ دنیا !!!!!!!!! والللللا هایلوکسهای دهه نودی تویوتا و نیسان از این خوشگلترن دیگه بماند پیکاپهایی که این از روشون کپی شده.
    ظاهر بدی نداره ولی اینکه بگی زیباترین وانت دنیا دیگه مشخصه از عمد همچین چیزی گفتین.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  18. مصطفی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ساختن ماشین و معرفیش اعتماد به نفس میخواد که خدا رو شکر شما دارید ولی اینا گریم دارن اونم کپی تازه خاصیت و دوام مدلهای خارجیشم ندارن بس پولتونو دور نریزین

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  19. Shayan

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نمیخوام به فحش بکشم ولی خب
    ذره ای خلاقیت تو طراحیش به کار نرفته و هر تفاوتی که با اف۱۵۰ داره فقط زشت ترش کرده
    استحلاک هیچکدوم از ماشبن های چینی هم که با پرفورمنسشون همخوانی نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. محمد

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عدم وجود خلاقیت در طراحی به کسی مجوز فحش و هتاکی نمیده حتی اگر سرمایه گذار طرح باشه و ضرر بده اما بدون شک نمایشگر سطح فرهنگ و کیفیت محیط رشد و پرورش شخص صادر کننده میتونه باشه.
      ضمنا یک سوال دارم ، استهلاک هیچکدوم از ماشین های چینی با پرفورمنسش همخوانی نداره یعنی چی ؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  20. آرمین

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ماشین باید ازش استفاده روزمره بشه تا در کوتاه مدت عیوب آن مشخص بشه حالا چه وانت آمریکایی چه چینی نمیخوام بگم کیفیت پیکان از بنز بهتره اما اگر درب های یک بنز سواری به اندازه یک پیکان یا پراید تاکسی روزانه صدها بار باز و بسته بشه چقدر دوام میاره اینکه یک بنز سواری سالی ۱۰ بار هم درب های ردیف عقب باز نشه یا هفته ای ۱ بار بیاریش تو خیابون خب معلومه تا ۵۰ سال بدون عیب کار خواهد کرد بعد میگن دوام بنز بالاست.

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  21. پیکاپ سوار

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نگاه کنید مردم ایران اسم خودشون رو گذاشتن عشق ماشین ولی هیچگونه سوادی نسبت به ماشین ندارن عزیزان این پیکاپ درست است که حجم موتور بالایی ندارد و امکاناتی هم که توی خارج عرضه میشه نداره ولی ماشین خوبیه این پیکاپ مدل ۱۴۰۲_۲۰۲۳ با بالاترین امکانات توی ایران حدود ۲ میلیارد است ولی امکانات خوبی دارد و فکر کنم اکثر که نه همه این رو میدونن هر ماشینی از خارج به ایران می آید باید گمرکی پرداخت کند و آل ماشاالله این نمایندگی ها هم قیمت رو خیلی بالا می برن و دوست دارن سود زیادی بکنند خلاصه حرف من این است که این ماشین آفرود خوبی است در ضمن امکاناتی که در این ماشین است توی بهترین پیکاپ ایران هم نیست که بهترین پیکاپ ایران که هایلوکس باشد.این امکانات توی مدل ۲۰۲۰ هایلوکس هم نیست مثل گرمکن صندلی بعدشم مدل ۲۰۲۰ هایلوکس در ایران حدودا ۵.۵ ملیارد تومن است که ساخت ۳ سال پیش است ولی این ماشین مدل ۲۰۲۳ با فول ترین امکانات ۲ میلیارد است خب پس همون اول نرین با پیکاپ ۵.۵ میلیاردی مقایسه اش کنید اختلاف این دو خودرو ۳.۵ میلیارد است که به نسبت برای اختلاف قیمت دو خودرو کم نیست پس سواد ماشین را یاد بگیریم در ضمن هایلوکس ژاپن و این ماشین چینی است و کشور ما مجبور همین ماشینا و وارد کنه چونکه ۴۰ سال کشور تحریم است باز دمش گرم که میتونه کشور این همه پیشرفت کنه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  22. مهربد

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این پیکاپ در شرکت تولید کننده، فیس لیفت کلی شده و تغییرات بسیار زیادی کرده است. این نمونه که بهمن موتور می خواهد از سال آینده عرضه کند، نمونه قدیمی این شرکت است و مشخصا دوباره تجربه ناخوشایند دیگری مشابه مزدا سه جدید!! از بهمن موتور..

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  23. سعید

    ۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دم این خودرو ساز و دم کشور و مهندس هاش گرم که از سال ۱۹۹۹ شروع کردن و الان ۲۰۲۲ این رو دادن بیرون . شما هم ماشین های سوپر لوکس ایرانی سوار بشید و از آشغال های چینی بد بگید . ههههه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  24. دادرس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند روزه از پیکاپ رم ۱۵۰۰ ای وی رونمایی شده و قرار سال ۲۰۲۴ بره تو بازار.
    آمریکا مگه دزد و مافیا و …. از اینجور چیزا نداره ؟ چطور طراحای اونا میتونن چنین ماشیتی تولید کنن ، ولی ما تو ایران باید کپی یه ماشین کپی شده رو بیاریم و مونتاژ کنیم ؟تازه اونم از مدل های ۱۵ تا ۲۰ سال پیش. یعنی ما طراح خودرو نداریم ؟. ما دانشمند و متخصص خودرو نداریم؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست