تلویزیون پدالچشم اندازگروه بهمن

ریسپکت بهمن، ادای احترام به سبک چینی + بررسی ویدئویی

سدان کامپکت بهمن ریسپکت اولین بار در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ معرفی شد و در آن زمان با قیمت پایه ۷۳۷ میلیون تومان به مشتریان فروخته شد.

این خودرو در چین با نام Cowin Xuandu شناخته می‌شود. ریسپکت یک خودروی چینی نسبتاً اقتصادی با طراحی ساده است که در رنگ سفید اصلاً زیبا نیست؛ اما در سیاه نگاه بیننده را می‌دزدد. آریزو ۶ پرو که رقیب اصلی و سرسخت این خودرو است از پیشرانه و گیربکس بسیار مشابهی با این خودرو بهره می‌برد چری تقریباً ۵۰ درصد این کمپانی را تحت مالکیت دارد و باقی این برند تحت مالکیت گروه وولیانگ است؛ اما همچنان مرکز پشتیبانی فنی و مرکز تحقیق و توسعه همچنان به چری تعلق دارد. بهمن موتور در استراتژی جدید خود، با خرید پلتفرم این خودرو، آن را با نام و لوگوی اختصاصی خود به خط تولید آورد و داخلی‌سازی این خودرو در ایران با حدود ۳۰ درصد آغاز شد.

طراحی ظاهری

باوجود سادگی در طراحی، سبک سه جعبه‌ای کلاسیک سدان با کاپوت کشیده و صندوق عقب طولانی، بدون اینکه جلب توجه چندانی کند، جذاب و نسبتاً ماندگار است. ریسپکت، کشیده و باریک است و نوع طراحی چراغها در باریک به نظر رسیدن آن تاثیر زیادی دارد.

در عقب چراغ‌های کشیده‌ای که در میانه باریک‌تر می‌شوند و در وسط آنها لوگوی جدید بهمن موتور و در زیر آن نوشتهٔ ریسپکت که به معنای احترام است به زیبایی خودنمایی می‌کند. پلاک بر روی سپر قرار دارد و پایین‌تر مه‌شکن نصب شده و زیر سپر دو عدد جای خروجی اگزوز داریم که فقط یکی از آنها درونش اگزوز دیده می‌شود.

بهمن ریسپکت

بر روی ریسپکت رینگ‌های ۵ پرهٔ بسیار زیبایی نصب شده که به‌وسیلهٔ طرح نقره‌ای رنگی تزئین شده و کالیپر ترمزها هم قرمز رنگ است. دور قاب پنجره‌ها یک نوار باریک کروم کشیده شده که حس لوکس بودن به بیننده القا می‌کند. آینه‌های جانبی طراحی خوبی دارند و نیمی از آنها به رنگ مشکی است. یک قطعه پلاستیکی تزئینی هم پشت گلگیرهای جلو چسبانده شده است تا همراه با رینگ‌های طرح اسپرت، کمی حال و هوای جوان‌پسندتری به خودرو ببخشد.

ظاهر جلوی ریسپکت شباهت‌هایی با خودروهای کیا و هیوندای دارد و بر روی جلوپنجره مشکی تکه‌های فلزی بسیار جذابی با طرح کلی کهکشانی قرار دارد. دوربین جلو نیز روی جلوپنجره نصب شده است. نمای کلی خودرو، ساده، شیک، کمی باریک، سه جعبه‌ای کلاسیک با صندوق و کاپوت کشیده‌تر از خودروهای مدرن و نهایتاً به‌دور از اغراق و افراط است و می‌تواند مورد پذیرش طیف بیشتری از جامعه قرار گیرد.

کابین و امکانات

کابین ریسپکت پرایم

هنگامی که در کابین جمع‌وجور ریسپکت می‌نشینید احساس خوبی از طراحی و جاگذاری بسیار عالی ادوات کابین خواهید داشت. ظاهراً طراح سعی داشته تا به کمک رنگ قرمز و نورپردازی، حس اسپورتی القا کند. همانند اکثر خودرو های چینی خط دوخت قرمز بر روی صندلی و داشبورد وجود دارد. صندلی‌های ریسپکت همانند صندلی‌های گیمینگ، یک‌تکه بوده و طراحی بسیار زیبایی دارد؛ اما نقطه‌ضعف این نوع صندلی‌ها این است که سرنشینان عقب دید کمتری نسبت به جلو پیدا می‌کنند و باد کمی از دریچه کولرهای جلو به عقبی‌ها می‌رسد. طرح فلزی بر روی داشبورد و درها کار شده که جلوی یک‌نواختی و سادگی‌اش را گرفته است. تمایل داشبورد به سمت راننده نیز نشانه تمرکز روی رانندگی و دسترسی راحت‌تر و ارگونومیک‌تر به ادوات است.

قسمت اندکی از داشبورد از فوم نرم و بیشتر آن از جنس پلاستیک خشک بوده؛ اما متریالی که در آن به‌کاررفته از یک خودروی یک و نیم میلیاردی مورد انتظار نیست. ریسپکت یک فرمان سه پره D کات دارد که بر رویش دکمه‌های کنترل مانیتور و… قرار دارد. کلاستر آنالوگ با کامپیوتر سفری، وضوح و طراحی خوبی دارد. البته نقدهای دیگری هم به کابین ریسپکت پرایم وارد است: اول اینکه تنها یک پنل تهویه برای سرنشینان عقب وجود دارد البته همین یک عدد هم جای شکر دارد؛ عیب دوم این است که در این خودرو از سنسور باران بهره‌مند نیستیم؛ در ریسپکت پرایم مانیتور بر روی داشبورد نصب شده که در آن دوربین ۳۶۰ درجه با کمک مجموعاً ۴ دوربین، تصویر نسبتاً با کیفیتی را نمایش می‌دهد. ایراد سوم، عدم وجود سنسور جلو است؛ نقد چهارم این است که فقط به وسیله کلید می‌توانید در صندوق را باز کنید؛ پنجمین نقد، دودی نبودن شیشه‌های عقب است.

بر روی کنسول میانی دو عدد جا لیوانی، کلید اتوهلد و ترمز پارک برقی و در کنار آن گرمکن صندلی‌های جلو و دوربین ۳۶۰ درجه و تنظیمات مانیتور وجود دارد. جلوی آن دسته دنده و جلوتر شارژر وایرلس قرار دارد. ریسپکت قابلیت ثبت وقایع را دارد فقط باید شما کارت حافظه را در مکان خود قرار دهید. شما می‌توانید صندلی‌های ردیف عقب این خودرو را خوابانده و از فضای بزرگ‌تری بهره ببرید. نکته‌ای که نیاز به ذکر است این است که دسترسی به امکانات این خودرو چندان سخت نیست و بعد از چند بار نشستن در کابین به آنها عادت می‌کنید. ظرافت طراحی کابین ریسپکت جذاب است؛ مثلاً دریچه خروجی هوا برای شیشه بسیار جذاب طراحی شده؛ اطراف دسته دنده و تنظیمات کولر، فلز برس خورده ماتی کشیده شده که خلاقانه است. در این خودرو یک مانیتور کمی گیج و در عوض سیستم صوتی خوبی در اختیار دارید.

ردیف عقب فضای راحتی دارد و تنها مشکلش طول و عرض کم نشیمن صندلی عقب است؛ ارتفاع صندلی‌ها هم مناسب است و در پشت کنسول شما از یک دریچه کولر به همراه پورت USB بهره‌مند هستید.

فضای صندلی عقب ریسپکت پرایم

در ریسپکت پرایم امکانات رفاهی بسیار زیادی را تجربه می‌کنید که عبارت‌اند از: کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی، حالات رانندگی، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی ۶ حالته برقی راننده، شارژر وایرلس، آینه تاشو برقی و …

امکانات و تجهیزات

  • حالت‌های رانندگی اقتصادی – اسپرت
  • نشانگر تعویض دنده
  • سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشین‌های عقب
  • استارت دکمه‌ای، روشن شدن خودرو با ریموت کنترل
  • دوربین۳۶۰ درجه برای سهولت در پارک
  • فرمان چرمی، مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا
  • شارژر وایرلس تلفن همراه
  • کنترل سیستم مولتی مدیا روی کنسول مرکزی
  • سیستم مولتی مدیا ۱۰/۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث / دارای سیستم GPSدارد
  • درگاه USB دو عدد جلو و یک عدد عقب
  • جلو آمپر دیجیتال ۷ اینچی
  • ۶ عدد اسپیکر
  • خروجی برق ۱۲ولت
  • نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ ( Ambient Lighting )
  • چراغ‌ها با تکنولوژی LED
  • قابلیت تنظیم برقی چراغ‌های جلو
  • سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل ( Follow me home )
  • آینه‌های جانبی برقی تاشو به همراه گرمکن و چراغ خوشامدگویی
  • آینه داخلی ضد تابش نور
  • شیشه‌های Privacy جانبی و عقب
  • برف‌پاک‌کن ژله‌ای ( Boneless )
  • سانروف
  • روکش چرمی صندلی
  • صندلی برقی راننده مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در ۶ جهت
  • صندلی سرنشین مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم دستی در ۴ جهت
  • صندلی عقب با قابلیت جمع‌شدن ۶۰/۴۰
  • قابلیت تنظیم زاویه فرمان
  • ریموت کنترل مجهز به کلید صندوق عقب
  • کالیپر ترمز قرمز رنگ
  • باز شدن درب باک از داخل
  • رنگ تودوزی – جنس تودوزیمشکی – چرمی
  • بالا آمدن شیشه‌های برقی با یک بار لمس(هر چهار درب)

ریسپکت پرایم از یک موتور چهارسیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی که با نام(۴T15C) شناخته می‌شود سود می‌برد که متصل به یک گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی می‌تواند ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۵۴ اسب بخار را به محور و دیفرانسیل‌جلو منتقل کند. با این قوای محرکه، ریسپکت می‌تواند در ۱۰.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است؛ مصرف ترکیبی ریسپکت به گفتهٔ کمپانی ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر و حجم باکش ۵۰ لیتر است.

مشخصات فنی ریسپکت پرایم

  • طول× عرض × ارتفاع ۱۴۸۳× ۱۸۲۵×۴۶۷۰ میلی‌متر
  • فاصله دو محور ۲۷۰۰ میلی‌متر
  • فاصله تا سطح زمین،بدون سرنشین ۱۲۱ میلی‌متر
  • وزن خالص ۱۴۰۹ کیلوگرم
  • ظرفیت مخزن سوخت ۵۰ لیتر
  • حجم صندوق عقب ۴۵۵ لیتر
  • حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعداد سرنشین ۵ نفر
  • حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ
  • سطح آلایندگی یورو ۶
  • نوع گیربکس ۹سرعته اتوماتیک تیپترونیک
  • حداکثر قدرت موتور ۱۵۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ – ۱۷۵۰ دور بر دقیقه
  • مصرف سوخت ترکیبی ۷،۵ لیتر/ ۱۰۰ کیلومتر
  • نوع سیستم تعلیق جلو / عقب سیستم مستقل مک فرسون / سیستم مستقل چند میله‌ای (Multi Link)
  • سایز تایر – جنس رینگR17 250/50 – رینگ آلومینیومی
  • سیستم فرمان برقی ( EPS )

تجهیزات ایمنی

  • نوع ترمز ( جلو و عقب) دیسکی خنک‌شونده / دیسکی
  • سیستم ترمز ABS+EBD
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESP(EBA+TCS+HA)
  • سیستم ترمز پارک برقی ( EPB )
  • سیستم توقف خودکار قبل از شروع به حرکت ( Auto Hold )
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی ( HAC)
  • اتصال سه‌نقطه‌ای کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • اتصال سه‌نقطه‌ای کمربند ایمنی ردیف عقب به همراه قفل اضطراری
  • هشداردهنده باز بودن کمربند راننده
  • قفل ایمنی کودک درب‌های عقب و شیشه‌ها
  • ۲ عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • ۲ عدد کیسه هوای جانبی
  • ۲ عدد کیسه هوای پرده‌ای ( Curtain Airbag )
  • سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها ( TPMS)
  • سیستم اتصال صندلی کودک ( ISOFIX )
  • سیستم ضدسرقت خودرو ( Immobilizer )
  • سیستم هشداردهنده سرعت با قابلیت تنظیم
  • سیستم ایمنی تشخیص مانع شیشه بالابر و سانروف
  • سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless Entery)
  • تثبیت‌کننده سرعت خودرو ( کروز کنترل)
  • دوربین دید عقب به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر
  • سیستم تشخیص مانع عقب
  • چراغ‌های روشنایی در روز ( Day light )
  • قابلیت روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو: ( Auto Light )

 

تجربه رانندگی

رانندگی با ریسپکت پرایم

اکثر افراد از شنیدن این که یک گیربکس CVT بر روی ریسپکت قرار دارد مأیوس می‌شوند؛ اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این CVT با گیربکس CVT که بر روی نیسان تینا و خودرو های قدیمی نصب شده متفاوت بوده و می‌تواند نسل جدید گیربکس CVT را به شما ارائه دهد. اما بالاخره هیچ گیربکس CVT مانندAT نمی‌شود. نکته مثبتی که مشاهده می‌شود عایق‌بندی خوب است و کمتر صداهای بیرونی وارد کابین می‌شوند. البته زیربندی خودرو کوبش‌ها و سروصدای زیادی تولید می‌نماید.

یکی از بدترین نقاط ضعف فنی این خودرو توربوشارژر آن است که در تلفیق با گیربکس کمی شتاب اولیه را می‌کاهد و همین سبب می‌شود شما در سرعت زیر ۲۰ کیلومتر، شتاب بسیار کندی را تجربه کنید. مکث اولیه توربو و دریچه گاز کاملاً آزاردهنده است. عجیب است که چنین مکثی در اکثر خودروهای چینی بازار هم دیده می‌شود و در حالتی که دمای روغن گیربکس بالاتر هم می‌رود به اوج می‌رسد. ترمزهای خودرو بسیار خوب عمل می‌کنند و هندلینگ هم به‌واسطه سیستم مولتی لینک در محور عقب راضی‌کننده و بهتر از رقبایی چون آریزو ۶ است.

کیفیت متریال داخلی و ارگونومی بسیار مناسب است و حس خوبی ایجاد می‌کند. این درحالی است که هنوز قسمت عمده‌ای از کابین از جنس متریال پلاستیکی خشک ساخته شده‌اند. سواری ریسپکت به نسبت اکثر چینی‌ها نرم بوده و راحت است. هندلینگ خودرو در مسیرهای پرپیچ و خم هم مثال زدنی و قابل تمجید است. البته انتظار خوش فرمانی در حد یک خودروی اروپایی را نداشته باشید اما حتی بدون ورود سیستم‌های کمکی مثل ESP همچنان پایداری و چسبندگی خودرو بسیار خوب است. کیفیت ساختی که بهمن موتور به شما ارائه می‌دهد به نسبت چینی‌های رقیب هم مناسب به نظر می‌رسد. در صندلی‌های عقب هم شما می‌توانید فضای قانع کننده و سواری نرمی از خودرو بگیرید؛ اما در جلو ارتفاع بلند صندلی‌ها کمی آزاردهنده است اما باعث دید بهتر به جلو شده است. در هنگام پارک‌کردن هم شما به کمک دوربین‌ها و سنسورهای خودرو راحت‌تر خواهید بود. شتابی که ما از ریسپکت گرفتیم ۱۲ ثانیه در مد اکو و ۱۱ ثانیه در مد اسپرت بود که برای این مشخصات بد نیست. متاسفانه مدل مورد آزمایش ما مصرف سوخت بالایی را نشان می‌داد که باعث تعجب است.

قیمت و رقبای ریسپکت

نمای کناری ریسپکت پرایم

اگر به دنبال یک سدان جمع جور برای شهر هستید و قصد ندارید سفرهای زیادی بروید، ریسپکت به کارتان می‌آید. شما امروزه می‌توانید با بودجه تقریباً یک میلیارد و صد میلیونی یک ریسپکت صفر کیلومتر خریداری کنید که هزینه نگهداری پایینی به همراه گارانتی دارد و از طرفی آپشن‌های بسیاری به شما عرضه می‌کند. اما اگر قصد سفر و گردش دارید می‌توانید یک تویوتا کرولای مدل ۲۰۱۰، کیا سراتوی صفر لوآپشن، هیوندای اکسنت مونتاژ کارکرده و یا رنو فلوئنس بخرید که آپشن کمتری داشته و گارانتی هم ندارند؛ اما در عوض حساسیت به بنزین و خرابی‌های مکرر چینی‌ها را هم نخواهند داشت. بعلاوه می‌توانید آریزو ۶ پرو یا کی ام سی J7 خریداری کنید که در شهر مصرف سوخت پایین و آپشن‌های جذاب داشته باشید.

مزایای ریسپکت

  • طراحی داخلی جذاب
  • هندلینگ مناسب
  • تجهیزات و آپشن های فراوان
  • فضای داخلی و راحتی
  • کیفیت مونتاژ خوب

 

معایب ریسپکت

  • تاخیر اولیه در حرکت
  • صدای سیستم تعلیق
  • مصرف سوخت بالا

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۲ رای

ماهان تویسرکانی

نویسنده و مترجم سایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    طراحی ریسپکت جوریه که انکار تارا و ال ۹۰ و اریزو ۵ رو باهم مخلوط کردن شبیه این سه تا شده به نظرم تویوتا کرولا ۲۰۱۲ نصبت به این ریسپکت انتخاب بهتریه

    موافقم 65
    مخالفم 196
    1. darkstar

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      در عجبم که چطوری به این نتیجه رسیدی

      موافقم 144
      مخالفم 15
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (10304 ديدگاه)

        این ماشینو فقط تو خیابون دیدم !
        اما بیشتر نظراتی که دیدم در موردش ، مثبت بوده و اینکه همیشه گروه بهمن خودروهای بهتری نسبت به دیگران عرضه به بازار کرده !

        موافقم 165
        مخالفم 17
      2. Arshia m3csl

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1043 ديدگاه)

        موتور کرولا قوی تره و افت قیمتش کمتره و جهانیه و تو کل جهان هست

        موافقم 75
        مخالفم 20
        1. 90s culture

          ۱۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (175 ديدگاه)

          بله درسته ولی ۱۲ تا ۱۵ سال هم مثل خررررر!
          ازش کار کشیدن و معلوم نیست که صاحب قبلیش بهش درست رسیدگی کرده یا نه!؟
          ماشین چینی هم تفّه خاصی نیست ولی حداقل اینکه صفر کیلومترِ و تا چند سال گارانتی داره و آدم مصرف کننده امروزی رو حداقل زیاد به دردسر نمی اندازه….

          موافقم 55
          مخالفم 7
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (10304 ديدگاه)

          کاربر عزیز
          اون ماشینی که ۱۲ تا ۱۵ سال استفاده میشه مثل خرررر ، درست میگید ، ولی باور کنید تویوتا ، اونم کرولا را مثل هرچی هم که بتازوننش و کار بکشند باز با یک اوورهال جوری روپا میشه که حتی اگر زیر ۱۰۰ هزار کارکرد هم بکنندش سخت بشه فهمید و دلیل اینکه دلالان نامرد دنبال تویوتا میگردند جهت کم کردن کیلومتر و تو پاچه کردن ملت هستند !!!

          برای همین بارها و بارهد گفتم خودتان اوورهال کنید و گولِ خودروهای کم ‌کار نمایشگاهی‌ها رو نخورید که دیگه در بازار به سختی میشه وارداتی کم کار تمیز پیدا کرد مگر با پول خونِ باباشون !

          موافقم 8
          مخالفم 44
        3. بردیس

          ۱۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          کاربر NAVID۰۰۹۸ حرف شما اشتباهه من خودم تویوتا دارم ماشینهای جدید همشون یکبارمصرف شدن با چشم خودم دیدم و تجربه کردم چه تویوتا باشه چه هرچی با موتور های توربو و… اصلا مثل سالها قبل خودشون نیستن کیلومتر کم کردن و.. هم .. شعری بیش نیست اون مال زمان های گذشته بود الان به راحتی همه اینها مشخص میشه تو ماشینای جدید که شما رنگشون هم ندیدی همه چی فرق کرده تو قدیم موندید.
          الان اگه همینا خراب بشن کلی خرج میندازه رو دستت مثل پراید نیستن که اصلا اینجور نیست اوور هال کنی با هزینه کم اصلا بعضی قطعات هم خیلی گرون و کلا بکبار مصرف شدن.

          موافقم 43
          مخالفم 7
    2. ALI A

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      از مشکلات این ماشین اینه که موتور توربو با این کیفیت بنزین و استهلاک چینی توربو بالاست به هزینه سنگین میوفته اینده. و بعدی شرکت بهمن موتور که که تو خدمات و تهیه لوازم یدکی اصلا خوب نیست چد سال بعد دارندگانش به مشکل میخورن..

      موافقم 9
      مخالفم 8
    3. ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      من با پولش بی ام و ۳۲۰ مدل ۲۰۱۰ میخرم

      موافقم 5
      مخالفم 10
  2. .

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چینیا از کی تا حالا سبک خودروسازی پیدا کردن:/

    موافقم 64
    مخالفم 66
    1. حسین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      شما احتمالا با برندهایی مثل بی وای دی، نیو، اکسپانگ، جیلی و ام جی آشنا نیستی. همه اینها در اروپا فروش دارند و سبک طراحی خودشون رو دنبال میکنند.

      موافقم 14
      مخالفم 7
  3. MohammaD

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    نسبت به سدان kmc ، حس بهتری بهم میده و فکر کنم دقیقا هم سطح آریزو ۶ باشه .

    موافقم 67
    مخالفم 37
  4. داود

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    جالبه پدال در مورد همه چی مطلب می‌ذاره ولی ندیدم در مورد اکتان بوستر ها که دغدغه اصلی توربوشارژ سواران هست مطلب بذاره. دیگه ۹۰ درصد خودروهای خارجی الان توربو شارژ دارند بنزین سوپر هم که بسختی گیر میاد.

    موافقم 92
    مخالفم 2
    1. Grant

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (127 ديدگاه)

      اره دقیقا
      با وجود حیاتی بودن داستان کیفیت بنزین ، ناک زدن موتور و اینا ، کمتر کسی قبل از خرید خودرو به این موضوع اهمیت میده
      این که ناک زدن موتور چجوریه
      هنگام ناک زدن چیکار کنیم
      اکتان چقد باید بزنیم
      برند های معتبر مکمل اکتان کدوما هستن
      و…
      پدال باید اینارو تو یه مقاله توضیح بده

      موافقم 91
      مخالفم 4
  5. BMW

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    چراغ های عقبش خیلی شبیه نسل جدید بی ام و هست

    موافقم 34
    مخالفم 7
  6. مانی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    اگه قصد داشته باشم یه سدان صفر کیلومتر بخرم ترجیح می دم که یک آریزو 6 پرو رو بخرم چون دامنه خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو وسیع تر و گسترده تر از شرکتی مثل بهمن هست.ولی از طراحی جذاب و اسپرتی ریسپکت هم نمیشه به همین راحتی گذشت.این ماشین توی رنگ های تیره واقعا جذابه و از بخش عقب هم خیلی شبیه سدان های آلفارومئو هست.

    موافقم 57
    مخالفم 24
  7. shetab-car

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    این ماشین روی پلت فرم آریزو 7 ساخته شده برید ببینید عکس هاشو

    موافقم 20
    مخالفم 6
  8. Mehdi

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    جالبیش اینه منم امروز یه مشکیشو دیدم و میخواستم در موردش تحقیق کنم که بحمدالله مطلبشو تو پدال عزیز دیدم😅
    ماشین خوش چهره ایه ولی اصلا جمع و جور نیست، کاپوتش که تمومی نداره انگار!
    فکر کنم یه ادیت بزنین بهتره

    موافقم 22
    مخالفم 6
  9. کامران

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظربنده که از نزدیک ماشینو دیدم و تست درایو انجام دادم ماشین زیبا و نرمی هست و داشپورد به روز و شتاب قابل قبولی داشت

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. Gabriel

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (97 ديدگاه)

      تو خود چین با هزار جور دوز و کلک سالی ۵۰۰۰ تا ازین فروش نرفته اونوقت شما میگی خوبه!

      موافقم 17
      مخالفم 44
      1. حسین

        ۱۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2839 ديدگاه)

        اونجا چین هست ،
        تنوع و رقابت و قیمت فرق می‌کنه!
        این بنده خدا از نظرش خوبه ، مقایسه شما و حمله شما بهش منطقی نیس!

        موافقم 47
        مخالفم 5
      2. 90s culture

        ۱۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (175 ديدگاه)

        پنج هزار تا فروش در سال در دریا عظیم تنوع خودرویی در چین که همه برند های جهان توی هر سگمنتی وجود داره ، هم خیلی کاره شاخیه
        توی سایت خارجی خوندم؛ ریسپکت باید ۳۰ تا ۴۰ مدل خودروی هم سگمنت قیمتی خودش باید رقابت کنه!!!!!

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۱۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (377 ديدگاه)

          دوست عزیز 5هزار تا فروش در سال یعنی فاجعه، یعنی قطعا به زودی تولیدش متوقف میشه چون توجیه اقتصادی نداره. همونطور که برندهایی مثل لیفان، جک و برلیانس به خاطر فروش ضعیف در چین ورشکست و جمع شدند.
          برای مقایسه، فروش بی وای دی مدل Qin که در همین کلاس و قیمت هست در چین در هر ماه بالاتر از 40هزار دستگاه هست، در هر ماه.
          مطمئن باشین این ماشین نه در چین و نه در خارج چین آینده ای نداره و 2 سال دیگه اصلا تولید نمیشه.

          موافقم 8
          مخالفم 8
  10. Rst

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی ارزش و تمام
    یه یاریس ۲۰۱۶ یا ۱۵ سدان با همین قیمت بخری به نفعته

    موافقم 18
    مخالفم 47
    1. حسین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      من رسپکت رو نمیخرم ولی یاریس با اون موتور 1500 و گیربکس 4 دنده عتیقه فقط به درد داخل شهر میخوره. آپشن رفاهی هم که برهوته.

      موافقم 7
      مخالفم 2
  11. میثاق

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه من این ماشینو دارم. چیا رو نقطه ضعف گذاشتین ، درصورتیکه شیشه های عقب و پشت دودیه،سنسور نور و باران هم داره در ضمن در صندوق عقب هم از ردی ریموت هم دکمه پنهانی که بالای ارم بهمن موتور هست باز میشه
    من چند ساعتی با اریزو ۶ پرو رانندگی کردم ولی سواری ریسپکت بخاطر سیستم مولتی لینک در عقب خیلی نرمتره البته لاستیکهای ۲۱۵ مارک نانکن انداختم

    موافقم 70
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2839 ديدگاه)

      ممنون که تجربتون را گفتید

      موافقم 21
      مخالفم 2
    2. احسان

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر شما برای جاده و سفرهای طولانی مناسبه؟؟؟؟

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. علی

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من چند ماه هست دارمش برای جاده و مسافرت خیلی خوبه چون هم جاداره هم قدرت موتورش خوبه و تو سربالایی ها کم نمیاره ولی برای توی شهر زیاد خوب نیست به خاطر لگ اولیه ای که داره توی ترافیک یکم اذیت میکنه

        موافقم 23
        مخالفم 2
        1. ایلیا

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اگر اولیه یعنی چی؟!لطفا کلا همه معایب ومزایا ی ریسپکتو میگین ،من قصد خریدم دارم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2395 ديدگاه)

          اگر این سبک ماشین دوست داری، پیشنهاد من آریزو ۵ و آریزو ۶ هست

          موافقم 0
          مخالفم 3
    3. hojat

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام .لاستیک ۲۲۵ -۶۰ -۱۷ میشه رو ریسپکت بندازم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا این قضیه ماشین توربو چیه همش توربو میاد بیرون واقعا به درد ایران میخوره اونهایی که دارن خواهشن تجربه خودشون رو بگن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  13. Gabriel

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    از ناعلاجی به خر میگه خانوم باجی!
    برید سرچ کنید ده خودرو پرفروش بازار داخل چین ۲۰۲۲ بجز وولینگ که برند اصالتا چینیه تماما رتبه ها مال فولکس و نیسان و تویوتا و بیوکه پس از بنجلهاشون تعریف الکی نیاید بکنید

    موافقم 27
    مخالفم 18
    1. حسن

      ۱۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1376 ديدگاه)

      تعریف نکرده کامل بخون اتفاقا زده داغونش کرده

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. حسین

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      نمیدونم این آمار رو از کجا آوردین ولی پرفروشترین برند داخل چین بی وای دی هست.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  14. محسن

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    چقدر یک خودروساز می تونه وقیح باشه و یک وارد کننده وقیح تر که این آشغال رو می کنن تو پاچه ملت بیچاره.

    موافقم 17
    مخالفم 50
  15. سعید

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در توضیحات نوشتید که ریسپکت دارای دوربین ثبت وقایع است، اما در کاتالوگ این محصول ، این آپشن ذکر نشده است. دوستانی که این خودرو را دارند آیا صحت دارد؟

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. مهدی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مهدی
      من مدل ۱۴۰۱ ریسپکت را دارم وخیلی راضی هستم هم جا داره هم نرم بخصوص صندوق جا داری داره ومصرف در جاده صدی هفت است در شهر صدی یازده ولی هنوز خراب نشده تا از خرجش اطلاع داشته باشم ودوربین ثبت وقایع هم ندارد

      موافقم 8
      مخالفم 0
  16. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1091 ديدگاه)

    پشتش یه جوریه انگار با دیوار صاف شده

    موافقم 7
    مخالفم 9
  17. fa

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    shoma floens barye frosh darid

    موافقم 0
    مخالفم 3
  18. 90s culture

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    ذکر شده این خودرو زیاد مناسب مسافرت نیست!!!!
    این ملّت با پراید فقط (( قاره پیمایی )) نکردن هنوز!
    یا شاید هم کردن ما خبر نداریم🥴
    بعد اون وقت سدان به این امکانات و قیمت فصایی مناسب مسافرت رفتن در ایران نیست!؟

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. hojat

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام .لاستیک ۲۲۵ -۶۰ -۱۷ میشه رو ریسپکت بندازم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. سعید

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ای کاش میشد ریسپکت با موتور تنفس طبیعی تولید میشد ، واقعا درک نمیکنم چینی ها چه علاقه ای به این جاروبرقی ۱/۵ لیتری دارن ! این پیشرانه برای بنزین بی کیفیت ایران ساخته نشده و به خاطر همین هم هست که عمر مفید چینی ها حداکثر شصت هزار کیلومتر باشه و بعد از اون باید ماشین رو بفروشی بره چون استهلاک و قیمت قطعاتش به شدت بالا هست مثلا میدونستین قیمت چراغ جلو لاماری دو برابر اسپورتیج ۲۰۱۸ هست در صورتی که قیمت خود لاماری یک سوم این مدل اسپورتیج هم نیست !

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. Aliasg5

      ۱۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (265 ديدگاه)

      فیدلیتی مدل ۱۴۰۰ داریم ما از اول دست خودمون بوده کارکردش ۲۴۰ هزار تاس حدودا تا به امروز تنها هزینه ای که دادیم فقط روغن بوده

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. RIO

        ۱۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        چجور تونستی تو دو سال ۲۴۰ هزار تا بری؟؟

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. ۱۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3600 ديدگاه)

          اون ازوناست که تا ماشین خوب دستش میاد میره ۲۰ بار کل ایران رو دور می‌زنه
          البته فیدلیتی ماشین چندان خوبی نیست ولی اینجا خوب محسوب میشه

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. میثم

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        یه چیزی بگو بگنجه یعنی متوسط روزی 300 کیلومتر رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
      3. محمدرضا

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        با جی 5 مدل 93 که تا به حال دارمش 160000 تا رفتم. وضعیت کابین: کولر در خنکترین حالت روی دور تند باعث صدای تق تق ریز از داشبورد میشه. در حالت عادی کابین بسیار کم صداست. روکش دور فرمون خراب شده. وضعیت چرم صندلی‌ها بسیار خوبه و صندلی‌ها راحتی خودشون رو حفظ کردن. ادوات برقی ماشین خرابی نداشتند و همه چیز سالمه، عایقبندی صوتی مثل اولش هست.
        وضعیت فنی: تسمه تایم در 100000 تعویض شده. قطعاتی از جلوبندی در 140000 تعویض شده (هزینه 10 تومان). صدای موتور تغییر محسوسی نداشته. گیربکس مثل اولش کار می‌کنه. موتور به لرزش نیفتاده (تعویض روغن هر 7500 تا). ( سبک رانندگی من آروم هست).
        هزینه‌ی اتوموبیل فقط روغن و سرویس دوره‌ای بوده.

        موافقم 5
        مخالفم 0
  20. همایون

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (595 ديدگاه)

    این خودرو قرار بود رقیب آریزو۵ باشه ولی محصولات بهمن انقدر قیمتهای تخیلی تو بازار آزاد دارند که شده رقیب اریزو۶پرو و kmcj7 و اونا بهنر هستن از بیشتر جهات

    موافقم 4
    مخالفم 4
  21. ‌ ‌

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3600 ديدگاه)

    اگه بخوام برم سراغ خرید ماشین چینی خرید شاستی بلند چینی رو به خرید سدان چینی به جز هونگچی و آریزو ۶پرو و.. ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 5
  22. متین

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۵ ماهه که ریسپکت دارم قبلش مزدا نیو و قبل از اون آریزو ۶ داشتم نسبت به مزدا آبشن بیشتر و گیربکس به روز تر داره نسبت به آریزو ۶ داشبورد و طراحی داخلی بهتر و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک داره در کل با توجه به شرایط اسفبار مملکت و قیمتهای فضایی ماشین خوبیه برای تاخیر گیربکس ناشی از بنزین های برگشتی از افغانستان از حالت تیپ ترونیک استفاده میکنم که کاملاً جواب میده

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مصرف سوختش چقدره؟همه میگن بالاست راست میگن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hojt

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        به نظر من مصرفش بالاست ولی فک کنم با ریمپ مشکلش حل بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. مهدی

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با توجه به تاخیر اولیه شروع حرکت، به درد ترافیک تهران نمیخوره ؟ خیلی آزار دهنده هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا