بهمن موتور با هاوال H6 جدید میخواهد معادلات بازار کراساوورهای کشور را بهم بریزد.
کشور ما چند سالی میزبان خودروهای چینی متنوع است؛ محصولاتی که به دلایل گوناگون با استقبال مناسب خریداران ایرانی مواجه شدند. با این وجود برخی از آنها هم به اندازه بقیه خوشاقبال نبودند؛ هاوال یکی از این برندها به شمار میرفت که با شاسیبلند هاوال H6 وارد بازار ایران شد. سازنده این خودرو با گذر زمان دست از تلاش نکشید و امسال بار دیگر آن را بهروزرسانی کرد. نسخه ۲۰۲۴ این شاسیبلند سایز متوسط که بهتازگی در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۳ نیز شرکت کرده است به طراحی جدید و امکانات تازهای مجهز شده است.
طراحی هاوال H6 جدید
سازنده چینی این خودرو در نسل تازه به زبان طراحی بهروزشدهای روی آورده است که همچنان ادامهدهنده راه نسل سوم این خودرو به شمار میرود. طراحان هاوال با تکیهبر ایجاد خشونت بیشتر و استفاده از فرمی جبعهایتر در طراحی این محصول، تلاش کردهاند تا ظاهری گیراتر و جذابتر را برایش ایجاد کنند. جلوپنجره بسیار بزرگتر از قبل شده است. چراغهای LED کناری سپر بلند این خودرو بههمراه چراغهای اصلی افقی بالا آن مجموعه چهره H6 را کامل میکنند.
نمای جانبی، یک شاسیبلند متداول را به تصویر میکشد. عقب نسل قبل هاوال H6، با استفاده از فرم چراغ عقب، فرورفتگی صندوق و سپر و زیرسپر عقب مشابه شاسیبلند پرفروش تویوتا راو۴، ترکیبی مناسب و همهپسند را ارائه میکرد. نسل تازه این خودرو همان زبان طراحی پیشین را با چاشنی هاوال بهروزرسانی کرده است تا با چهرهای دلپسند و یکدستتر روبهرو شویم.
کابین و تجهیزات هاوال H6 2024
در طراحی فضای داخلی این خودروی چینی هم سعی شده تا استقلال هاوال بیشازپیش به چشم بخورد. بهرهوری شاسیبلند H6 از غربیلک بزرگ فرمان و طراحی تازه و نوآورانه بخش مرکزی آن تضمینکننده آن است که راننده میتواند نمایشگر روبهروی خود را بهخوبی ببیند. گریتوال، تولیدکننده این خودرو و مالک برند هاوال، کابین شاسیبلند تازهاش را به یک نمایشگر مرکزی هم مجهز کرده و تقریبا تمام دکمههای فیزیکی کابین مرکزی را از میان برداشته است. ازجمله امکانات H6 هم میتوان به کروزکنترل تطبیقی، گرمکن و تهویه صندلیها و نمایشگر شیشه راننده موسومبه HUD اشاره کرد.
طراحی دو رنگ کابین با متریال بسیار با کیفیت و توجه به جزئیات همراه است و بسیار دلباز و دلنشین و راحت به نظر میرسد.
مشخصات فنی هاوال H6 جدید ۲۰۲۴
سازنده اعلام کرده که نسل تازه H6 مانند نسخه قبلی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر سود میبرد که ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. قدرت موتور GW4B15L از طریق یک جعبهدنده ۷ سرعتی دو کلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. خریداران میتوانند درصورت علاقه نسخه ۲ لیتری این پیشرانه با کد GW4N20 را تهیه کنند که ۲۳۱ اسب بخار قدرت دارد. جعبهدنده این مدل یک واحد ۹ سرعتی دو کلاچه خواهد بود که با تکیه بر سیستم چهارچرخ محرک، قدرت را به هر چهار چرخ منتقل میکند.
قیمت هاوال H6
نسل تازه H6 با قیمتی حدود ۱۶ تا ۱۸ هزار دلار رونمایی شد اما در کشور انتظار داریم با قیمتی نزدیک و حتی بیشتر تیگو ۷ و ۸ پرو عرضه شود. بهمن موتور قرار است این خودرو را حتی وارد خط تولید خود نماید و به این صورت شاهد حضور قویتر آن در بازار خواهیم بود. نظر شما درباره هاوال H6 چیست؟
View this post on Instagram
۲۳ خرداد ۱۴۰۳جلو پنجرش بده
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۳تو چینیها بهترینِ اما انتخاب من دست ژاپنی کرهایست و تمام!!!
Amirreza.M
۲۳ خرداد ۱۴۰۳آقا نوید استارت آتش بس رو زد خواهشا بحث بین کرهای ژاپنی رو تموم کنید متحد شیم علیه چینی😂
احمدی
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ژاپنی آره ولی کره نه
احمدی
۱۷ تیر ۱۴۰۳کره از چین هم بدتر ولی ژاپن هستم البته هاوال یک طعم ژاپنی داره واقعا حس زاپن میده کره حس این بچه اوبنه ای ها که میخواستند تویوتا بخرند ولی پولشون کافی نبود
مزدا
۲۳ خرداد ۱۴۰۳هاوایی جزو برندهای درجه یک چینی هست
محصولاتش خوب هستند .
NAVID@@98
۲۳ خرداد ۱۴۰۳یه چینی معمولی دیگه حداقل چارتا درستو درمون میاوردن سرشون د به تنشون بیارزه هرچند که اینم دست مردم نی
تو چینی ها گزینه های دیگه هس که که قطعا ۱۰۰ درصد به این قابل ترجیح اند مگر کسی ندونه یا بیسواد یعنی سواد خودروییش بد باشه که این انتخاب کنه
شهروند ایرانی
۲۳ خرداد ۱۴۰۳هاوال برند بدی نیست ولی اینکه ما فقط به چین وابسته باشیم اصلا خوب نیست باید ماشین از تایلند هند ترکیه و مکزیک هم وارد کنیم حتی برزیل تا تنوع بره بالا و بازار رقابتی بش اما از اونجایی که عامل اصلی همه مشکلات متاسفانه حاکمیت هیچ چیز تغییر و تنها چیزی که هست تلف شدن عمر جوونی ماست تو این جهنمی که ساختن برامون
احمدی
۲۳ خرداد ۱۴۰۳نه فقط ژاپن و برند هایی که تحت لیسانس ژاپن باشن مثل همین هاوال
فرشید
۲۳ خرداد ۱۴۰۳متنفرم از پشت آمپر به اون کوچیکی….
دیجی
۲۳ خرداد ۱۴۰۳بالاخره پدال به فکر تغییر تو اینستاگرامش افتاد
𝐀𝐥𝐢
۲۳ خرداد ۱۴۰۳بدون اون نوارای سبز رو بدنش خیلی بهتر میشد اما از داخل کابین خوشم اومده
TRX
۲۳ خرداد ۱۴۰۳بهمن توی این سگمنت پلاگین هیبریدی ها بی وای دی سانگ پلاس رو هم داره که البته از نظر کیفیت و قیمت فکر میکنم از هاوال H6 یه رده بالاتر باشه ولی تداخل دارن با هم و یه جورایی داره با خودش رقابت میکنه. که جالب نیست
سیاست بهمن این روزها خیلی گنگ داره پیش میره.
بهمن 2 ساله داره g9 رو تبلیغ میکنه ولی نتونسته اونو با تیراژ مناسب وارد خط تولید کنه و یه تعداد محدود فقط تحویل داده.
فیدیلیتی پرستیژ هم وضعیت بهتری نسبت به G9 نداره و تک و توک تو خیابون ها دیده میشه. با توجه به اینکه هنوز تیگو 7 پرومکس نیومده و تیگو 8 پرو از خط تولید خارج شده بهترین فرصت برای پرستیژ بود ولی ضعف بهمن این فرصت رو داره از این ماشین میگیره.
تکلیف فیدیلیتی XB1 هم مشخص نیست با وجود تبلیغات زیاد بهمن برای فیدیلیتی و حتی افتتاح شو روم فیدیلیتی در ایران مال برای نمایشگاه شیراز مجبور شده تنها XB1 شو از تهران به شیراز ببره. یعنی به جز اون ماشین ماشین دیگه ای نداشته ؟؟
همینکارو برای BYD سانگ پلاس و نتا جی تی هم انجام داده و بعد از اینکه تو شو روم BM SPACE معرفیشون کرد همون ماشین رو برده نمایشگاه شیراز.
bayerischemotorenwerkeag
۲۳ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/HAVAL-H6-hybride-bahman-15.jpg
بسیار زیبا
ولی یه حسی بهم میگه ((اگه رو صندلی یه سدان نشسته باشی و ماشین جلویی این باشه زیرش پیداس ))
محمد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳خداروشکر بلاخره هاوال هم اومد،دیگه یک سری از افراد نمی گوید به صورت قطره چکانی و از خودرو سازان بنجل چینی خودرو می خرند.
صبر چیز خوبیست.
A Sus man
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اونایی که موافق اتحاد ژاپن و کره هستن 👍
اونایی که نیستن 👎
*این یک نظر سنجیه و نظر شخصی من نیست من آلمان رو به همه ترجیح میدم*