بهمن موتورچشم انداز

مشخصات و قیمت رسمی کاپرا U دو دیفرانسیل، وانت جدید بهمن موتور

جدیدترین محصول بهمن موتور در کلاس وانت پیکاپ، نسخه‌ی ارتقا یافته از کاپرا است که با کابین مدرن و بهبود تجهیزات الکترونیک ارایه می‌شود.

وانت‌های مخصوص کار و باربری در ایران، تنوع چندانی ندارند. حدود ۲۰ سال پیش، وانت پیکان و مزدا ۲۰۰۰ که بعدا کارا نام گرفت، نقش مهمی در حمل‌و‌نقل کشور ما داشتند اما به مروز زمان، خودروسازان وطنی نیازهای مردم را فراموش کردند. حالا وانت‌های چینی با قیمت گزاف، پرتعداد هستند اما به دلیل هزینه‌ی نگه‌داری و استهلاک، مناسب باربری عمومی نیستند. این شرایط، اهمیت محصولات ارزان‌تر مثل کاپرا U را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

کاپرا مونتاژ بهمن موتور، براساس وانت ساخت ZX Auto چین به نام گرند تایگر تولید می‌شود. این خودروها در چین و ایران، از سال ۲۰۱۲ عرضه شده و توقف تولید یا نسل جدید نداشته‌اند. از سویی دیگر، به‌روزسانی کابین و تجهیزات الکترونیک با تاخیر نسبت به رقبا ارایه شده تا محصول در کلاس اقتصادی باقی بماند.

وانت کاپرا U مشابه سال‌های قبل از پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی چین با کد 4G69S4N استفاده می‌کند. این موتور قبلا ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت اما حالا برای کاپرا U به ۱۶۰ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور ارتقا یافته است. این مدل با گیربکس دستی ۵ سرعته و قفل دیفرانسیل مکانیکی با حالت‌های 2H (دیفرانسیل عقب)، 4H (چهار چرخ سبک) و 4L (چهارچرخ سنگین) ارایه می‌شود.

وزن خالص کاپرا U به ۲۶۰۰ کیلوگرم می‌رسد و توان حمل بار ۸۷۰ کیلوگرم وجود دارد. ابعاد محفظه‌ی بار ۱۶۰۰ در ۱۵۰۵ میلی‌متر با عمق ۴۸۰ میلی‌متر است. بعضی منابع، میانگین مصرف سوخت این وانت را ۱۰ لیتر در صد کیلومتر اعلام کرده‌اند اما با توجه به حجم موتور و عدم استفاده از سیستم توربوشارژ، می‌توان عددی حدود ۱۲ تا ۱۴ لیتر در صد کیلومتر را پیش‌بینی کرد.

براساس کاتالوگ رسمی منتشر شده توسط گروه بهمن، کاپرا U با مشخصات ذیل عرضه می‌شود:

مشخصات ظاهری
ابعاد خودرو (طول × عرض × ارتفاع) ۵۲۶۵ × ۱۸۵۰ × ۱۷۸۰ میلی‌متر
ابعاد اتاق بار (طول × عرض × ارتفاع) ۱۵۲۰ × ۱۵۱۰ × ۴۷۰ میلی‌متر
فاصله دو محور ۳۱۰۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۷۱۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۶ لیتر
وزن ناخالص ۲۶۱۰ کیلوگرم
ظرفیت بار مجاز ۸۷۰ کیلوگرم
مشخصات فنی
نوع موتور میتسوبیشی تنفس طبیعی
حجم موتور ۲۳۷۸ سی‌سی
حداکثر توان موتور ۱۶۰ اسب بخار / ۵۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر / ۲۵۰۰ دور در دقیقه
نوع جعبه دنده ۵ دنده دستی + دنده عقب
سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل (2H/4H/4L)
مصرف سوخت (ترکیبی) ۱۲ تا ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک ۷۶ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر توانایی عبور از شیب ۳۰ درجه
حداقل فاصله از سطح زمین ۲۱۰ میلی‌متر
زاویه ورود / خروج ۲۸.۵ / ۲۳ درجه
چرخ‌ها ۲۳۵/70R16
سیستم فرمان هیدرولیک

تجهیزات ایمنی

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC/ESP)
کنترل کشش (TCS)
کنترل لغزش (ASR)
ترمز ضدقفل (ABS/EBD)
کمکی ترمز (EBA/BAS/BA)
کنترل حرکت در سرازیری (HAC)
هشدار یادآور کمربند
دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کنار
صندوق عقب با شاسی‌بندی و بدون کمربند

امکانات رفاهی

تهویه مطبوع
قفل مرکزی
ستون فرمان قابل تنظیم
مولتی مدیا
نمایشگر لمسی
دکمه‌های کنترلی روی فرمان
دوربین عقب
سنسور پارک عقب
چراغ روشنایی در روز (DRL)
چراغ روشن و خاموش شونده خودکار جلو (Auto Light)
چراغ مه‌شکن جلو
چراغ ترمز سوم

قیمت کاپرا U بهمن موتور

اولین طرح فروش پیکاپ دو دیفرانسیل بهمن کاپرا U با قیمت مصوب ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ و با تحویل یک ماهه آغاز شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (166 ديدگاه)

    انصافا خودروی خوبی هست من به کی ام سی ترجیحش میدم ، امتحانش رو پس داده ، به هایلوکس نمی‌رسه و هیچکس هم نمیتونه با هایلوکس مقایسه کنه ، چون هایلوکس شاهکاره ، قیمتش هم یک سوم هایلوکس هست ولی در کل نسب به قیتش میارزه ، فقط ای کاش دنده اتومات هم داشت و یه نسخه فول آپشن داشت که کابین و داشبوردش یکم بهتر میشد مثلا صندلی ها برقی میشد ، من اگه پول داشتم میخریدم

    موافقم 76
    مخالفم 20
    1. علی اصغر

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      قیمتش چنده؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Mohammad

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        نمی‌دونم عزیز ولی تقریبا باید بین ۱.۵ تا ۲.۲ باشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. حمید

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نسخه فول داره میشه جی ۹ یا شیر بزرگ گرند لاین

  2. Hadi

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (347 ديدگاه)

    اینم انگار داره به سرنوشت مزدا تبدیل میشه یک جلوپنجره و سپر عوض میکنن به تولیدش ادامه میدن
    به نظرتون اگه کسی بخاد وانت دو دیفرانسیل بگیره کاپرا بهتره یا ریچ کدوم تو آفرود بهترن و استهلاک کمتری دارن

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. Lyting

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (149 ديدگاه)

      واسه آفرود وانت نخر

      موافقم 21
      مخالفم 2
  3. پیکان جوانان

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    160اسب درسته یا 136 اسب ؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3346 ديدگاه)

      160 اسب بخار و 220 نیوتن‌متر

      موافقم 27
      مخالفم 5
  4. ashkanyp

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    شبیه کارونه یا کارون شبیه اینه

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. Sadegh

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (156 ديدگاه)

      تنها شباهتش گرافیک داخلی چراغ جلو هست و بس . . .

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. Mk

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مهمترین مسئله قیمتش هست ،اگر نزدیک کی ام سی باشه، اکثر مردم مثل همیشه توانایی خرید نخواهند داشت …

    موافقم 27
    مخالفم 2
  6. ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6131 ديدگاه)

    مانیتور تسلایی داره

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. Sevlan

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    قیافه وانت 25 سال پیش از این بهتره، جلوه پنجره جدید و مدل جدید، اینکار آشغال سازا تا ابدالآباد ادامه داره 😢😢😢

    موافقم 5
    مخالفم 15
  8. Sadegh

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (156 ديدگاه)

    مانیتور تسسسسلایی جلوی اون نمایشگر وسط داشبورد رو گرفته،🤣🤣آفرین به طراح

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Mohammad

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (166 ديدگاه)

      😂😂 عزیز فکر کردی به طراح پول دادن ؟ وقتی که طراحی گوشی های شیائومی هم تکراری شده ، شرکت مونتاژ کننده ایرانی طراح داشته باشه ؟
      اومدن یه مانیتور تسلایی گذاشتن جای مانیتور قبلی که یکم مثلا داشبوردش رو تغییر بدن همین
      تو ایران چی طبق اصول هست که این اصولی باشه

      موافقم 9
      مخالفم 4
  9. سامان

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقا ما کاپرا سری اول داریم به بدترین شکل ممکن باهاش رفتار می‌کنیم ، از صدتا ماشین ایرانی بهتره خدایی
    ماشین باکیفیتیه سوار که بشید متوجه میشوید.
    هر کی پولشو داره و شک داره با اطمینان بگیره.

    موافقم 19
    مخالفم 2
  10. علی اصغر

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیمت کاپرا u تو بازار چنده؟؟

  11. اسفندیار

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چی ک هست همینکه خودرو سازهامون فهمیدن ک نمیشه موتور پیکان و باهاش سواری ، یا وانت ، یا مثلا تراکتور و تیلر ساخت ، خودش پیشرفت بزرگی محسوب میشه ،

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا