خودروهای چینیگروه بهمن

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

این روزها دیگر پیدا کردن یک وانت سخت‌جان از برندی معتبر در بازار ایران دشوار شده است. هایلوکس و نیسان پیکاپ تنها به گزینه‌های کارکرده محدود شده‌اند. در این میان، پیکاپ‌های ناشناخته چینی با لوگوی KMC، فوتون، آمیکو آسنا، جک T8 و مکث موتور کلوت به همراه یواز پیکاپ روسی تنها گزینه‌های خریداران هستند. حال گروه بهمن هم برای جا نماندن از این قافله، به سراغ یکی از شرکای چینی خود یعنی ZX AUTO رفته و پیکاپ G9 این شرکت را که یکی از بزرگ‌ترین پیکاپ‌های چینی است برای بازار ایران انتخاب کرده است.

پیکاپ ZX ZTE G9 که قبلا هم در پدال به صورت کامل معرفی شده، به‌واسطه طراحی مشابه با فورد F-150 معروف می‌تواند نگاه‌های زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته طرفداران خودروهای آمریکایی می‌توانند آثار جلوپنجره رم ۱۵۰۰ و سبک چراغ‌های روی هم شورولت سیلورادو را هم در این چهره پیدا کنند. لوگوی آشنای این مدل را هم حتما در کاپرا به خاطر می‌آورید.

ابعاد پیکاپ G9 هم واقعاً بزرگ است و باعث ابهت دوچندان آن می‌شود. این خودرو با طول ۵۶۹۲، عرض ۲۰۴۵ و ارتفاع ۱۹۲۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۵۱۳ میلی‌متر واقعاً یک هیولا است.

ظاهر مخوف این پیکاپ با جلوپنجره بزرگ و شلوغ، چراغ‌های متعدد و سپری باریک همراه با دو قلاب بکسل باعث جلب توجه می‌شود. در عوض نمای جانبی و عقب کمی ساده‌تر بوده و طراحان چینی انرژی خاصی روی این قسمت‌ها صرف نکرده‌اند.

طراحی کابین هم متأثر از فورد F-150 بوده و مخصوصاً دریچه‌های تهویه و کنسول مرکزی را با الگوهای آمریکایی به نمایش می‌کشد. روکش‌های چرمی هم همه جا به چشم می‌خورند و روی صندلی‌ها، رودری ها، داشبورد و فرمان را پوشانده‌اند. بعلاوه فضای بسیار جادار کابین هم تجربه‌ای جذاب و راحت را فراهم می‌سازد.

درون کابین ۴ ایربگ قرار گرفته و تجهیزاتی چون دکمه‌های کنترل از روی فرمان، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، شارژر مجزا برای ردیف عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، سیستم ضبط وقایع خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه اطراف خودرو، اتصال بلوتوثی موبایل با قابلیت اسکرین میرورینگ، سیستم مولتی‌مدیا با قابلیت‌های فرمان صوتی و مانیتور بزرگ لمسی را نیز شامل می‌شود.

از دیگر تجهیزات پیکاپ G9 می‌توان به امکان انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک جدید، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم باز کردن قفل درها هنگام تصادف، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش اشاره کرد. بدین ترتیب انتظار ما از این خودرو در مسیرهای آفرودی هم بالا می‌رود.

بیننده با کاپوت کشیده و جلوپنجره هیولایی این خودرو انتظار یک موتور V8 را در زیر کاپوت آن می‌کشد. اما درواقع باید به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری GDI مجهز به توربوشارژر اکتفا کند. قدرت این موتور ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آن حداکثر ۳۶۵ نیوتن متر است که برای بسیاری از مقاصد معمولی کافی به نظر می‌رسد.

برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF استفاده شده که یکی از بهترین گزینه‌هایی است که تاکنون در پیکاپ‌های داخل ایران دیده شده و مهم‌تر اینکه این نیرو توسط گیربکس به هر دو محور و چهار چرخ منتقل می‌شود.

شرکت سازنده ادعا می‌کند که این پیشرانه بسیار مقاوم و سخت‌جان بوده و دوام و طول عمر بالایی دارد. سیستم تعلیق با طراحی دو جناغی از جنس آلیاژ آلومینیوم- منیزیم، توپی چرخ مستحکم و اکسل‌های قدرتمند به‌عنوان سایر ویژگی‌های برجسته این خودرو در بخش فنی محسوب می‌شوند.

درصورتی‌که بهمن موتور این خودرو را روانه خط تولید کند، نامی متفاوت برای آن انتخاب خواهد کرد. این روندی است که قبلاً برای دیگنیتی، فیدلیتی و کامیون امپاور نیز در پیش گرفته شده و برای پیکاپ مورد نظر این شرکت نیز اتفاق خواهد افتاد.

قیمت پیکاپ چینی G9 از ۲۴۴۶۰ دلار شروع شده و تا ۳۲,۸۰۰ دلار ادامه می‌یابد. هنوز قیمت این وانت در بازار ایران مشخص نیست اما باتوجه به قیمت رقبا و قیمت پایه آن، می‌توان انتظار داشت که رکورد قیمت خودروهای پیکاپ چینی در بازار ایران را بشکند.

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Avan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    صرف نظر از کپی بودن و برند نامعتبر قدرت نه چندان زیاد برای این هیکل, از نظر طراحی خوبه گرچه طراحی که نمیشه گفت بهتر بگیم کپی کاری

    موافقم ۶۱
    مخالفم ۱۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (7169 ديدگاه)

      یک به یک آشغال‌تر !

      کدوم چینی خوب بوده تا حالا که بخواهیم بگیم این خوبه این بدِ !

      جز رامین چانگانی کیه که از این لگن‌ها دفاع کنه و معلومه با این لگن‌های داخلی ، خودروهای چینی حکم قورباغه‌های هفتیرکِش پیدا میکنند !

      حتماً یه سَری به تعمیرکاران گیربکس بزنید تا بفهمید چه آشغال‌هایی را تو پاچه میکنند و با چه جُرئتی برخی‌ها دَم از خودروشناسی و … میزنند !

      اگر از روز اول نمیخریدیم و دفاع نمیکردیم ، امروز وضعِمون این نبود که هر آشغال چینی‌ای را به اسم مونتاژ تو پاچه‌ی ملت کنند و تازه برایش تفسیر هم بکنیم !

      لیاقتمون در همین حد هست که کاربری به اسم رامین چانگانی بیاد و دفاع بکنه از چانگان منتاژی به درد نخورش و تازه لگنش را با برندهای مطرح مقایسه کنه و پشت پرده به ریش همه بخنده ، والا مگر غیر از اینه !

      تنها راه مقابله با این آشغال فروش‌ها ، نخریدن نخریدن نخریدن هست و بَس !

      موافقم ۷۰
      مخالفم ۳۲
      1. new RAMIN

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2271 ديدگاه)

        @navid0098
        (لیاقتمون در همین حد هست که کاربری به اسم رامین چانگانی بیاد و دفاع بکنه از چانگان منتاژی به درد نخورش و تازه لگنش را با برندهای مطرح مقایسه کنه و پشت پرده به ریش همه بخنده ، والا مگر غیر از اینه !)

        اولا من هیچگاه طرفداری cs35 رو نکردم…من طرفداری cs35پلاس مدل ۲۰۲۲ رو نمیکنم…چه برسه به مدلی که تو ایرانه…چانگان اینقدر خودروی خوب و درست حسابی داره که cs35پلاس ۲۰۲۲ اصلا دربرابر اون مدلها عددی نیست…دوما من هیچگاه cs35رو با برندهای مطرح مقایسه نکردم… اصلا مگه مدل ماشینی رو با “برندها” مقایسه میکنن!؟دوما ماشین من مونتاژی نیست عزیزم… بارها گفتم… وارداتی میباشد…سوما من طرفداری برندی رو میکنم که سریع پیشرفت کنه…ماشین هاشو تا حد امکان تست کنه بعد بده بازار…گارانتی خوبی بده و بهش عمل کنه… و درنهایت با قیمت منطقی چیز منطقی و خوب بهت بده… حالا هربرندی باشه هندی برزیلی تایلندی چینی و… فرقی نداره. حالا چانگان هم بین چینی ها اینگونه هست…البته اصلی ترین دلیلی که چانگانو قبول دارم اینکه به مردم کشور خودش انصافا خدمت کرده و چیزدرست حسابی داده دست مردمش نسبت به رقبای وطنیش از همون اول که ماشین ساخت.

        من نه طرفداری هایما رو کردم نه جک نه لیفان و حتی خودم اصلا قبولشون ندارم فقط اونایی که درست حسابی هستن که خب اونم مشخصه…حالا اینکه وارد ایران نمیشن اون ۵الی۶تای درست حسابی خب باید بگم شرمنده…اون دیگه تقصیر من نیست.

        اینقدر ماشین چینی بیکیفیت دیدید که فکر میکنید همهشون اینجوری هستن. انشالله قسمت شه برید دوبی یه سر برید شوروم GMC…برید حال کنید…کره ای فن ها هم همینطور دقیقا ۵۰ متر اون ور تر شورومGMC شوروم هیوندای جنسیس هست برید حالشوببرید. اون وسط هم شوروم چانگان هست(بله بازار رقابتی یعنی همین… ۳تاشون چسبیده به هم دیگه صبح صبح مدیرفروشاشون سلام میکنن به هم دیگه😂) برید ببینید حقایق زیادی آشکار خواهد شد. باکو هم همینطوره…خیابان بابک… تقریبا ۱۵تابرند هستش تو خیابون…بافاصله ۴۰متری از هم…از فورد جیپ تویوتا اشکودا بگیر تا رنو هیوندای و هونگکی و چانگان… ببینید و لمس کنید و برسی کنید منطقهاتون زیر رو میشه…

        ((تنها راه مقابله با این آشغال فروش‌ها ، نخریدن نخریدن نخریدن هست و بَس !))

        آشغال فروش ایرانخودرو و سایپا هستن که خودروی بدون ایربک ایمنی کیفیت قیمت گزاف میدن به مشتری… نه برندهایی مثل بهمن موتور و مدیران خودرو و…
        البته اونها هم ماشیناشون گرون میدن ولی خب تو جامعه ای که مازارتی های ۱۰ سال پیش کارکرده رو هم قیمت ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۲۲ قیمت میزارن طبیعی هست قیمت های نسبتا گرون خودروهای چینی.

        موافقم ۳۰
        مخالفم ۱۸
    2. MR.JD

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (238 ديدگاه)

      قیمت این واقعا تکان دهنده خواهد بود .
      بالای ۲ میلیارد نفروشند صلوات

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۶
      1. شاعر

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (151 ديدگاه)

        پول یه رم تیرکس رو پرداخت میکنی و یه تیرکس فیک چینی تحویل میگیری!
        زیبا نیست؟

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۵
    3. Reza Waffen SS

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3482 ديدگاه)

      خوشم اومد

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  2. TML BN

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (535 ديدگاه)

    یک لحظه فکر کردم رمه چقدر کپی
    از T8 و آمیکو قشنگ تره
    داخلش هم خوبه
    موتورش ۲۰۰۰ توربو😐

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۰
    1. TML BN

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      نقاشی پشتش مثل فورد رپتور ۲۰۱۰
      نباید انقدر ریز بین باشم ولی خب😐😂

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
    2. TML BN

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      البته تلفیقی از فورد و رمه

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۳
  3. Jdm باز

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    فک کنم اگه بیاد قیمتش بالای ۱.۵ یا حتی دو تومن خواهد بود

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  4. الف.ی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    پسر حتی طرح رینگاشو از فورد کپی زدن

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱
  5. Mosi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ظاهرش اسکی از اف ۱۵۰ و رم هست
    هر دو تا رو قاطی کردن باهم:///
    بعد چنین هیکلی موتور ۲ لیتری ۲۰۰ اسبی….
    :(

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  6. TML BN

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (535 ديدگاه)

    نقاشی پشتش مثل فورد رپتور ۲۰۱۰
    نباید انقدر ریز بین باشم ولی خب

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  7. امین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    چقدر خوشگله.بیاد بازار ،میترکونه.وانت این سایزی با این هیبت تو بازار ،اصلا نداریم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
  8. مسعود

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (464 ديدگاه)

    گذشته از کپی کاریا و قدرت چِرت خودرو های چینی بزرگترین مشکلم باهاشون استهلاک فوق العاده بالاشون هست که بعد از یک سال سواری طوری درب و داغون و لَش میشن که فکر میکنی طرف ۲۰ سال ازش سخت ترین کارها رو کشیده…
    خرید خودروی چینی= دور ریختن پولت

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۹
    1. TML BN

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (535 ديدگاه)

      بستگی به چینی اش هم داره
      یکی از دوستان ام وی ام ۵۵۰ مدل ۹۴ داشت ۷ سال کار کرد ماشین
      تا آخرین لحظه خیلی خوب کار کرد و هیچ عیبی خاص و عجیب و قریبی پیدا نکرد
      البته دنده دستی بود

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۶
      1. حسین

        ۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (17 ديدگاه)

        نمیدونم شاید برای برندهای چینی درجه ۲ درست باشه حرفتون ولی تجربه من بعد ۴ سال داشتن خودروی چینی نه خرابی داشتم نه به سر و صدا افتاده زیربندی و اتاق..

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Dian

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (120 ديدگاه)

      قصد دفاع از خودرو های چینی رو ندارم ولی یسوال خودتون تابحال تجربه داشتن یه خودرو چینی رو داشتین؟
      جوری از این خودرو ها بد میگین طرف فکر میکنه بدنشو از پلاستیک آمید ساختن
      میدونم گرد پای اروپایی و آمریکایی ها نمیرسن ولی کیفیت ساختشون اصلا با ماشینای ایرانی قابل مقایسه نیست
      اگه طرف پول یه دناپلاس یا ۲۰۷ رو به یه بسترن b30 یا x22 میداد (یا هر خودرو چینی با این رده قیمت) هم مرگ تصادفات کمتر بود هم خیابونا رنگی تر

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۲
      1. TML BN

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (535 ديدگاه)

        بله دقیقا

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۰
      2. مسعود

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (464 ديدگاه)

        بله x22 داشتم قبلا

        موافقم ۹
        مخالفم ۳
    3. Andrea

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توصیه شما چیه بنظرتون چی بخریم خوبه؟
      پراید وانت یا وانت‌های داخلی دگ؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  9. Arshia m3csl

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    لابد بخاطر طراحی امریکایی ای که این پیکاپ داره میخوان ۳ میلیارد تومن به مردم بفروشنش

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  10. Dian

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (120 ديدگاه)

    قیمت پایش ۲۴۰۰۰ دلاره
    فولش ۳۲۰۰۰ دلار

    ظاهرا قراره بالای ۱.۸ میارد بشه
    بیاد ببینیم چی میشه…
    لابد اسمش رو هم میزاره durability😂

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  11. Behnam1012

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (730 ديدگاه)

    حالا قیمت میزاره دو میلیارد کی به کیه

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  12. M.Kkarimi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    انصافا بازار هدفشون کیان دقیقا ؟! 😂🤦‍♂️ مرد حسابی تو ایران ته تهش برای یه پیکاپ ۵۰۰ ۶۰۰ تومن خرج کنن ! 😂 مطمئنا بالای ۱.۵ میلیارد قیمت میخوره …

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
    1. Ahmad

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1151 ديدگاه)

      مثل اینکه شما اصلا تو باغ نیستی همین الان تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ قیمتی بین سه تا چهار میلیارد داره،یه سر به سایت باما بزن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  13. aliveman1989

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چ ماشین چرتی

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  14. دکتر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    داستان اینکه تو عکس هم فنر لول هست هم فنر شمش چیه؟ دوتا ماشین متفاوتن؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  15. net

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1901 ديدگاه)

    چراغ جلو و جلوپنجره کپی رم و از بغل و قوص شیشه دربها کپی رنجر

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  16. حسن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (162 ديدگاه)

    عکسایی که از زیر این ماشین اینجا هست دو سیستم مختلف تعلیق و فنر بدنی هست. الان کدومش قراره وارد ایران بشه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  17. علی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان زور نزنید همینشم باید میلیاردر باشی تا بخری

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  18. مهدی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این ماشین تو خارج هم با درد نمیخوره
    ۳۵هزار دلار
    این آدم میری یه تویوتا هایلوکس میخری
    ۱۰۰برابر بهتر اینه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  19. مهندس مکانیک

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلیل استفاده از الیاژ بی کیفیت و چند بار ذوب شده چینی و صادرات ماشینهای سطح سه تا پنج به ایران و استقبال خوب از این ماشینهای داخل ایران میتونه گفت این ماشین همون یک سال اول باید فاتحشو بخونی وزن سنگین و الیاژ خشک این خودرو ..هرکی این ماشینو بخر باید گفت یه عقب ماندس.چینی خوب قالب مردم میکنه اونم از نوع ایرانیش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش اگر مناسب باشه امکان رقابت رو خواهد داشت والا بعید میدونم بازار زیادی داشته باشد…
    اگر شرکت بهمن موتور بتواند تولید مقرون به صرفه انجام دهد و حدود قیمت ۱ میلیارد بتواند خودرو را به مصرف کننده برساند می تواند تحول خوبی در بخش پیکاپ انجام دهد….
    در مورد چینی ها هم بگم پیشرفت زیادی کردن چون بسیاری از همین خودروهای تولیدیشون توسط مهندسین آمریکایی و ایتالیا و آلمانی و … انجام میشود. در عمل بیشتر قطعات خودروهای چینی بالغ بر ۶۰ درصد توسط قطعه سازان بزرگ دنیا تولید میشود و یا پتنت آنها برای شرکت های بزرگ است…….

    ولی ای کاش مملکت آزاد شود و به اقتصاد جهانی وصل شود تا انتخاب ها بیشتر و جذاب تر شوند……

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا