موفقیت بنتلی بنتایگا موجب ساخت مدلهای بیشتری از آن خواهد شد
بنتلی با ساخت مدل بنتایگا سنتشکنی کرده و اولین SUV تاریخ خود را به تولید رساند. همچنین نسخهٔ دیزلی بنتایگا هم بهتازگی معرفی شده که اولین محصول دیزلی تاریخ بنتلی محسوب میشود؛ اما امکان ساخت مدلهای دیگری از بنتایگا هم وجود خواهد داشت.
یکی از این مدلها نسخهٔ کوپهٔ بنتایگا است که با توجه به اظهارات مدیرعامل بنتلی «Wolfgang Durheimer» انتظار میرود با سقفی شیبدار در حدود سال 2019 معرفی گردد. وی دراینباره به Autocar گفته است:
«من مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد و حتی تیم ما در حال کار بر روی آن هستند اما تولید آن هنوز تأیید نشده است. ما با بنتایگا برای اولین بار به بخش SUVهای لوکس وارد شده و با واکنش مثبتی هم مواجه شدیم اما رقبای زیادی در حال وارد شدن به این بخش هستند. همچنین این سؤال برای ما مطرح است که تقاضا برای سبک کوپه در این کلاس وجود خواهد داشت یا نه».
اما بنتایگا کوپه تنها مدل احتمالی جدید این خودرو نخواهد بود چراکه به لطف موفقیت نسخهٔ فاصله محوری کشیدهٔ سدان سوپرلوکس مولسان EWB، بنتلی احتمال ساخت نسخهٔ فاصله محوری کشیده از بنتایگا را نیز بررسی میکند. Durheimer دراینارتباط گفته است:
«در چین و خاورمیانه خودروهای فاصله محوری کشیده بسیار محبوب هستند و به همین دلیل این مدل از خودروها تقریباً بهطور انحصاری در این بازارها فروخته میشوند؛ اما هزینهٔ ساخت نمونهٔ فاصله محوری کشیده زیاد است زیرا این کار مستلزم تغییر قطعاتی مانند پانلهای طرفین و سقف خودرو است که بسیار هزینهبر است».
علاوه بر اینها، ساخت یک نسخهٔ عملکرد بالا از بنتایگا برای رقابت با خودروهایی چون رنجروور اسپرت SVR نیز برنامهریزی شده است. در زیر کاپوت این خودرو احتمالاً نسخهٔ کاملاً تقویتشدهٔ پیشرانهٔ W12 فعلی قرار خواهد گرفت که شتاب صفرتاصد 4.1 ثانیهای و حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را برای بنتایگا فراهم میکند. سرمهندس بنتلی «Rolf Frech» در این رابطه گفته است:
«مطمئناً تقاضا برای نسخهٔ عملکرد بالای بنتایگا وجود خواهد داشت زیرا مثلاً مدل کانتیننتال GT3-R که تولید آن محدود به 300 دستگاه بود، بسیار محبوب شد؛ بنابراین این محبوبیت برای نسخهٔ عملکرد بالای بنتایگا هم وجود خواهد داشت».
Wolfgang Durheimer همچنین در مورد ساخت SUV کوچکتری از بنتایگا که اندازهای بین پورشه ماکان و کاین داشته باشد نیز گفته است در حال حاضر برنامهٔ ساخت چنین خودرویی در حالت تعلیق قرار دارد زیرا هماکنون ما به ساخت خودروهای بزرگتر توجه داریم نه کوچکتر؛ جهتی که جالبتر به نظر میرسد.