بنتلی کانتیننتال GT3 پایکس پیک، هیولایی پرقدرت با بالی بزرگ!
تیم بنتلی آماده استفاده از کانتیننتال GT3 در مسابقات بینالمللی تپه نوردی پایکس پیک میشود و به تازگی اطلاعات جدیدی از این خودروی مسابقهای منتشر شده است. هدف بریتانیاییها ثبت رکورد جدیدی در کلاس تایم اتک 1 میباشد.
این خودروی خاص از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده میکند. این پیشرانه با سوخت تجدید پذیر کار میکند. نیروگاه آهنین یاد شده قدرت فراتر از 750 اسب بخاری و گشتاور 1000 نیوتون متری تولید میکند هرچند تیم بنتلی قول داده قدرت بیشتری را برای مسابقات استخراج کند.
بهبودهای رخ داده در این پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد شامل پیستونها و یاتاقانهای جدید هستند. توربوها نیز بزرگتر شده و با بوست 2.2 بار کار میکنند. منیفولد جذب نیز از نوع فیبر کربنی است. به این موارد باید اگزوز منحصربهفرد آکراپوویچ با اینکونل و خروجیهای پشت چرخ های جلو را اضافه کرد.
این تیم همچنین یک سیستم خنککنندگی دوم در قسمت عقب را تعبیه کرده که شامل واترپمپ مخصوص و دوم میباشد. مجاری هوا نیز هوای خنک را به رادیاتور پشتی میفرستند.
این پیشرانه از سوخت مسابقهای تجدید پذیر 98-RON استفاده میکند. این سوخت ترکیبی از سوختهای سوختهای زیستی مختص موتور اسپورت میباشد.
گیربکس بکار رفته در این خودرو مشابه نمونه عادی کانتیننتال GT3 میباشد هرچند میللنگ برای دوام بیشتر بزرگتر شده است.
کانتیننتال GT3 آماده شده برای مسابقات پایکس پیک 30 درصد داون فورس بیشتری تولید میکند. بنتلی میگوید این خودرو دارای بال عقب بزرگتری نسبت به تمامی رقبای حاضر در این مسابقات میباشد. همچنین یک دیفیوزر عقب نیز در نظر گرفته شده است. در بخش جلو هم اسپلیتر متفاوتی به چشم میخورد.
بنتلی برای راندن این خودرو از ریس میلن که دارنده سه عنوان قهرمانی در پایکس پیک میباشد دعوت کرده است. او همچنین تجربه رانندگی با بنتایگا 12 سیلندر در مسابقات سال 2018 و کانتیننتال GT در سال 2019 را دارد. او برای ثبت رکورد در کلاس تایم اتک 1 باید زمانی بهتر از 9 دقیقه و 36 ثانیه را بر جای بگذارد.