درگ اشرافزادهها! بنتلی کانتیننتال در برابر رولزرویس ریث
وقتی از محصولات فوق لوکس رولزرویس و بنتلی صحبت میشود، آخرین چیزی که به ذهن متبادر میشود مسابقهٔ درگ است ولی این مانع تیم کارواو نشده که یک بنتلی کانتیننتال و یک رولزرویس ریث را به مسیر 400 متر ببرند تا ببینند کدامیک سریعتر است.
بنتلی کانتیننتال جدید یک کوپهٔ لوکس قابلتوجه است که میتواند گاهی سربهسر سوپراسپرتها هم بگذارد. در سینهٔ این ماشین نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربوی گروه فولکسواگن قرار گرفته که خروجی شگفتانگیزی برابر با 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا میکند که با تعویض دندههای سریع، به پرفورمنس این کوپهٔ بزرگ میافزاید. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز موجب میشود راننده بتواند از تکتک اسبهای بخار موتور به نحو احسن استفاده کند.
در سمت دیگر میدان، رولزرویس ریث آنهم از نوع Black Badge قرار دارد. این کوپهٔ لوکس سیاه از نیروگاه عظیم 6.6 لیتری V12 توئین توربوی بامو استفاده میکند که 632 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب فرستاده میشود. ریث بر اساس سدان گوست ساخته شده که پلتفرم مشترکی با بامو سری 7 دارد.
در این رقابت مشخص میشود که این دو کوپهٔ فوق لوکس بریتانیایی از لحاظ پرفورمنس اصلاً باهم قابلمقایسه نیستند زیرا بنتلی به لطف ترکیبی از پیشرانهٔ قویتر، تعویض دندههای سریع گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، برندهٔ قاطع درگ است؛ اما آیا این مسابقات برای خریداران کوپههای بنتلی و رولزرویس اهمیت دارد؟ احتمالاً نه اما تماشای رقابت میان آنها میتواند سرگرمکننده باشد.
مشخصات فنی
بنتلی کانتیننتال | رولزرویس ریث | |
پیشرانه | 6.0 لیتری W12 توئین توربو | 6.6 لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | 635 اسب بخار | 632 اسب بخار |
گشتاور | 900 نیوتن متر | 820 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | 2244 کیلوگرم | 2360 کیلوگرم |
قیمت | 168 هزار پوند | 288 هزار پوند |