لوکسِ فرصت‌طلب! بررسی بنتلی مولسان 2016

دوشنبه 18 مرداد 1395 - 11:30
مطالعه 8 دقیقه
Bentley Mulsanne V8 2016 01
ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بنتلی تشکر کوچکی را از رولزرویس و در زمان عرضه‌ی مولسان جدید انجام داد. با توقف تولید فانتوم کنونی در سال جاری، بنتلی...
تبلیغات

ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بنتلی تشکر کوچکی را از رولزرویس و در زمان عرضه‌ی مولسان جدید انجام داد. با توقف تولید فانتوم کنونی در سال جاری، بنتلی برای مدت زمانی خاص بازار سدان های فوق لوکس را در انحصار خود خواهد داشت.

معنی سخنان بالا این نیست که مولسان جدید جانشینی ضعیف برای فانتوم است و آخرین بازبینی‌های صورت گرفته در مولسان کمک کرده تا این خودرو لطیف‌تر، لوکس‌تر و مغرورتر از همیشه باشد.

شاید برای دیدن دقیق آنچه بنتلی در جدیدترین نسخه‌ی مولسان تغییر داده تقلا کنید و همین‌طور نیز هست و نمای بیرونی و داخلی خودرو بسیار شبیه قبل است. از جمله تغییراتی که صورت گرفته می‌توان به جلوپنجره‌ی باابهت جلو اشاره نمود که 80 میلی‌متر عریض‌تر شده و هم‌اکنون از پره‌های عمودی شبیه به مدل‌های تاریخی سود می‌برد.

چراغ‌های گرد جلو هنوز هم حی و حاضر هستند اما از LED استفاده می‌کنند درحالی‌که لامپ‌های بیرونی هم‌اکنون با پرتوهای مرکزی به خط شده‌اند. طول کلی خودرو بیشتر از قبل شده و فاصله‌ی بین محورها که 250 میلی‌متر افزایش یافته اثر خود را فضای عقبی گذاشته است.

طراحی کابین محدود شده اما به‌طور غیرقابل‌انکاری لوکس و خوش‌ساخت است. هر جا که نگاه می‌کنید چرم و چوب را به همراه جزئیات فیبر کربنی در دسترس در مدل‌های اسپید می‌بینید. سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید بنتلی نیز جدیدترین تکنولوژی‌های روز را از طریق صفحه‌نمایشی 8 اینچی و هارد ذخیره‌ای 60 گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

موارد ذکرشده به همراه حس خشنودی و رضایت زیاد در سرنشینان عقبی که حالا به مدد فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها از فضای زیادی برخوردارند وجود دارد. خودرو از پرده‌های شیشه‌ی استاندارد بهره می‌برد که به منظور جلوگیری از دیده شدن فضای داخل می‌توانند بسته شوند و همچنین صندلی‌های عقب دارای ماساژور و تکیه‌گاه هستند. همچنین محفظه‌ای برای لیوان‌های نوشیدنی در نظر گرفته شده و هر سرنشین در بخش عقب می‌تواند از میز تاشو و صفحه‌نمایش انفرادی استفاده کند.

اما راننده نیز با وجود پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.7 لیتری خشنود خواهد بود. این پیشرانه‌ی توئین توربو در فرم استاندارد خود (که هم‌اکنون به منظور کاهش مصرف سوخت به 12.1 لیتر از ویژگی غیرفعال سازی سیلندرها سود می‌برد) توانایی تولید 505 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتون متر گشتاور را دارد که برای رساندن این سدان سنگین‌وزن در مدت‌زمان 5.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و همچنین اعطای سقف سرعت 297 کیلومتر در ساعت کافی هستند.

نسخه‌ی مولسان اسپید به لطف قدرت 530 اسب بخاری و گشتاور 1100 نیوتون متر سریع‌تر است. با اندکی فشار بر پدال گاز شاهد شتاب گیری سریع هر دو نسخه هستیم و این نیروی عظیم تجربه‌ی رانندگی اعتیادآوری را ایجاد می‌کند.

در همان زمان به لطف کاهش لرزش‌های پیشرانه شاهد نجوای آرام خودرو هستیم. همانند هدفون‌هایی که نویزها را کاهش می‌دهند، این سیستم از سیگنالی استفاده می‌کند که لرزش‌های این پیشرانه‌ی 8 سیلندر را خنثی می‌نماید. بنتلی می‌گوید که این ویژگی می‌تواند نویزها را تا 15 دسی‌بل کاهش دهد.

کیفیت سواری مولسان به‌طور شگفت‌انگیزی تحت کنترل بوده و شما را از سطح زمین کاملاً ایزوله می‌کند. سیستم فرمان نیز شما را از آسفالت ایزوله می‌کند که شاید به‌هرحال دل‌چسب نباشد اما به خوبی با احساس نرمی دیگر موارد مولسان هماهنگی دارد. این خودرویی برای طی کردن سریع پیچ‌ها نیست و برای این کار بسیار سنگین است اما سطوح بالای چسبندگی و پیشرانه‌ی قوی به این معنی است که مولسان هنوز هم می‌تواند به زمین چنگ بزند.

جدا از لیست آپشن ها، آخرین نسخه‌ی مولسان قیمت 229360 پوندی دارد درحالی‌که نسخه اسپید برچسب قیمت 252 هزار پوندی را نشان می‌دهد. البته که افراد کمی این‌چنین پولی را در اختیار دارند اما بخش ویژه‌ی بنتلی می‌تواند بسته به سلایق افراد این خودرو را شخصی‌سازی نماید.

هرچقدر هم در خودروی خود تکنولوژی و جذابیت داشته باشید اما باز هم به پای دست‌ساز بودن، لوکس بودن و کیفیت مولسان نمی‌رسد. جزئیات بهبودیافته‌ی این خودرو باعث شده تا مولسان متمدن‌تر و بهتر از قبل شود. پیشرانه‌ی 8 سیلندر غول‌آسای خودرو شاید تشنه باشد اما یکی از بهترین پیشرانه‌های دنیاست.

مشخصات بنتلی مولسان 2016

قیمت: 229360 پوند

پیشرانه: 8 سیلندر 6.75 لیتری بنزینی

قدرت/گشتاور: 505 اسب بخار/1020 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.3 ثانیه

حداکثر سرعت: 297 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 12.1 لیتر در هر صد کیلومتر

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.