معرفی بنتلی کانتیننتال اسپید مدل 2025 با پیشرانه V8 هیبرید و 780 اسب بخار
بنتلی رسماً پیشرانهٔ W12 را کنار گذاشته و نسخهٔ فیسلیفت کانتیننتال اسپید را با پیشرانهٔ V8 هیبریدی معرفی کرده است. این قوای محرکه 780 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد و کانتیننتال اسپید را به قویترین محصول تاریخ بنتلی تبدیل خواهد کرد. حداکثر سرعت این خودرو اما مثل نسخهٔ قبلی 335 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. قوای محرکهٔ این کوپهٔ لوکس بریتانیایی شبیه دیگر خودروهای پلاگینهیبریدی بالا ردهٔ گروه فولکسواگن مثل پورشه پانامرا، کاین و لامبورگینی اوروس SE است.
این سیستم از یک پکیج باطری 25.9 کیلووات ساعتی در عقب به همراه موتور الکتریکی تشکیل شده که بین پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه نصب شده است. این موتور که بهتنهایی 190 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در درجهٔ اول برای تأمین گشتاور بالا در دورهای پایین پیشرانهٔ بنزینی و نرمتر کردن تعویض دندهها در نظر گرفته شده است. البته این موتور میتواند بهتنهایی تا سرعت 140 کیلومتر بر ساعت خودرو را به حرکت درآورد. برد تمام الکتریکی این ماشین هم 80 کیلومتر خواهد بود.
در همین حال، قدرت پیشرانهٔ V8 بنزینی هم با توربوشارژرهای تک اسکرول جدید و سیستم تزریق سوخت با فشار بالاتر به 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این قوای محرکهٔ کاملاً جدید، بنتلی ظاهر کانتیننتال را هم مورد بهروزرسانی قرار داده است که هرچند همچنان آشنا به نظر میرسد اما در جلو به چراغهای تکی در هر طرف با الهام از مدلهای تولید محدود بکلار و بتور مجهز شده است.
این در حالی است که چراغهای جلویی دوتایی از زمان معرفی کانتیننتال در سال 2003، امضای طراحی این خودرو بودند و کانتیننتال GT جدید اولین بنتلی از زمان S2 سال 1959 با چراغهای جلوی تکی محسوب میشود. در عقب خودرو هم چراغهای جدیدی را با گرافیک داخلی پیچیدهتر میبینیم درحالیکه در داخل همان فضای آشنا و بسیار مجلل کانتیننتال را با نمایشگر 12.3 اینچی و سیستم صوتی 2200 واتی با 18 بلندگو شاهد هستیم.
یکی دیگر بهروزرسانیهای فنی کانتیننتال مدل 2025 تجهیز به کمکفنرهای دو سوپاپی جدید همراه با فنرهای بادی دو محفظهای است. علاوه بر این، برای اولین بار در تاریخ کانتیننتال، به لطف نصب باطریها در عقب، توزیع وزن این خودرو روی محور محرک بیشتر شده و نسبت 51 به 49 را فراهم کرده است. این کوپهٔ لوکس همچنین بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و آنتیرول بارهای فعال هم مجهز است که نتیجهٔ همهٔ اینها در کنار هم خلق خودرویی راحتتر با هندلینگ بهتر است.
این خودرو در نسخهٔ کانورتیبل یا GTC هم ارائه میشود که حداکثر سرعت آن روی 285 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. همچنین درحالیکه GT اسپید کوپه ظرف 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد، GTC اسپید این کار را در 3.2 ثانیه انجام میدهد. تولید و تحویل هردو نسخهٔ کانتیننتال اسپید جدید در سهماههٔ سوم سال جاری آغاز خواهد شد.