بنتلی کانتیننتال GT جدید: سبک‌تر، سریع‌تر و قدرتمندتر!

شنبه 17 تیر 1396 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
2018-Bentley-Continental-GT-prototype-126
اخیراً بنتلی به خبرنگاران خودرویی اجازه داده تا نسخه‌های پیش‌تولیدی کانتیننتال GT 2018 را تست کنند و هم‌اکنون جزئیات بیشتری از این خودروی جدید...
تبلیغات

اخیراً بنتلی به خبرنگاران خودرویی اجازه داده تا نسخه‌های پیش‌تولیدی کانتیننتال GT 2018 را تست کنند و هم‌اکنون جزئیات بیشتری از این خودروی جدید منتشر شده است.

محصول جدید بنتلی که برای رونمایی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آماد می‌شود طراحی جدیدی خواهد داشت که از نسل فعلی متفاوت خواهد بود.

همان‌گونه که کار اند درایور توضیح می‌دهد، کارهای توسعه‌ای این خودرو 4 سال پیش آغاز شده و در آن زمان بنتلی باید تصمیم می‌گرفت تا چه پلتفرمی را جایگزین ساختار قدیمی فولکس‌واگن فیتون کند. این کمپانی بریتانیایی تصمیم گرفت تا از ساختار MSB پورشه استفاده کند. از مزیت‌های این معماری می‌توان به آلومینیوم بیشتر و توزیع وزن بهتر اشاره کرد.

بنتلی جزئیات زیادی را منتشر نکرده اما مجله کار اند درایور گزارش داده که استفاده از پلتفرم پورشه باعث می‌شود وزن خودرو بین 136 تا 181 کیلوگرم کاهش یابد.

بنتلی همچنین تأیید کرده که پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی کانتیننتال GT 2018 در حدود 18 درصد کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی خود بوده و قدرت و گشتاور آن بیشتر از 592 اسب بخار و 717 نیوتون متر خواهد بود. این لوکس ساز بریتانیایی معتقد است محصول جدید با پیشرانه یاد شده قادر خواهد بود در کمتر از 4 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز بالاتر از 321 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ظاهراً این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه جدید متصل بوده و نیرو را به هر چهار چرخ می‌رساند. این سیستم هم‌اکنون تغییر کرده و تمامی قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد مگر اینکه تشخیص داده شود لغزشی صورت گرفته و در آن صورت قدرت بسته به شرایط به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

رانندگان همچنین خود را در کابینی اصلاح شده با ارتفاع سواری پایین‌تر و نشان‌دهنده‌های دیجیتال خواهند یافت. از دیگر موارد برجسته کابین می‌توان به نگه‌دارنده گوشی جدید در کنسول مرکزی و سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته اشاره کرد.

جالب اینکه کانتیننتال GT جدید از تکنولوژی‌های خودران پیشرفته دوری خواهد کرد. مدیر مهندسی این خودرو می‌گوید: "ما رقابتی خواهیم بود اما توجهی به پیشرو بودن در این تکنولوژی نداریم. ما می‌خواهیم راننده همیشه در کنترل باشد بنابراین فرمان اتوماتیک برای ما جذابیت کمی دارد."

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.