بازآفرینی استادانه بنتلی کورنیش توسط مولینر
بخش سفارشی ساز بنتلی که با نام مولینر شناخته میشود اقدام به بازآفرینی خودروی قدیمی کورنیش 1939 کرده است. این خودرو در زمان جنگ جهانی و بمباران فرانسه گم شده بود.
همانگونه که گفته شد این خودرو در زمان جنگ جهانی دوم آسیبهای زیادی را متحمل شد. اگرچه شاسی کورنیش در کارخانهی بنتلی در دربی ساخته شده بود اما بدنهی آن در زمان بمباران فرانسه از بین رفت.
بنتلی کورنیش حلقهی مفقودهی بین مدل های 4¼ Litre و R تایپ کانتیننتال بوده و از آن به عنوان نسخهی پرفورمنس سدان MKV نام برده اند.
اما پروژهی مورد بحث ما اساسا در سال 2001 و توسط بنیاد یادبود بنتلی و بنیاد سر هنری رویس آغاز شده اما تا فوریهی سال پیش در حالت رکورد بوده است؛ اما آدریان هالمارک رئیس بنتلی از مولینر درخواست اتمام این پروژه در سال 2019 را به منظور شرکت در جشن های گرامی داشت یکصد سالگی بنتلی کرده است.
پانل های بدنه با دستان هنرمند متخصصان مولینر شکل گرفته و بخش رنگآمیزی محصولات این شرکت نیز چندین ساعت را صرف تولید همان نمونه رنگ مارون ایمپریال اصیل کرده است.
تیم طراحی کابین بنتلی نیز پس از بررسیهای تاریخی فراوان طراحیهای ویژه ای برای صندلی و تریم دربها در نظر گرفته اند.
به منظور ترکیب بخشهای چوبی کابین با محیط اطراف پنجرهها نیز از تکنیک های ویژه ای استفاده شده است. از طرف دیگر با استفاده از تکنولوژی CAD جلوپنجرهی خودرو طراحی شده و سپس کارمندان مولینر در عرض 3 ماه و با دستان خود این قطعه را ساخته و در جای خود نصب کردهاند.
بنتلی کورنیش 1939 اصلی توسط یک رانندهی مسابقهی اهل یونان با نام آندره امبریکوس سفارش داده شده بود. او میخواست یک بنتلی اسپورت بر پایه ی شاسی مدل قدیمی 4¼ Litre شکل گیرد.
این خودروی بازسازی شده ماه سپتامبر در مراسمی خاص معرفی خواهد شد و سپس کنار سایر مدل های متعلق به ناوگان میراث دار بنتلی آرام خواهد گرفت.