اولین تجربه رانندگی با بنتلی بنتایگا فیس‌لیفت 2020

پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
Bentley Bentayga facelift-12
فروش محصولات بنتلی نیز همانند دیگر خودروسازان تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته اما نمی‌توان تلاش‌های این برند بریتانیایی را زیر سؤال برد. ما...
تبلیغات

فروش محصولات بنتلی نیز همانند دیگر خودروسازان تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته اما نمی‌توان تلاش‌های این برند بریتانیایی را زیر سؤال برد. ما قبلاً شاهد معرفی نسل‌های جدید کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور پرچم‌دار در یک سال اخیر بوده‌ایم و حالا نوبت به شاسی‌بلند بنتایگا رسیده تا به‌روزرسانی قابل‌توجهی را تجربه کند.

ما با بنتایگای فیس لیفت روبرو هستیم و احتمالاً توجهات بیشتری به این خودرو جلب خواهد شد زیرا مدل قبل از فیس لیفت تا حدی پیش پا افتاده جلوه می‌کرد. تغییرات بنتایگا در بدنه به خوبی دیده می‌شوند. نمای جلو همچنان به عنوان یک بنتلی قابل‌شناسایی بوده اما در عقب تغییرات بیشتری به ویژه در چراغ‌ها رخ داده است.

البته مشتریان تصمیم خواهند گرفت که ظاهر این خودرو را دوست داشته باشند یا خیر اما از نظر ما نمای عقب خودرو تر و تمیزتر از قبل به نظر می‌رسد. نمای جلو که دارای چراغ‌های جدید و جلوپنجره بزرگ‌تر و سرراست‌تر است همچنان با عنوان باابهت توصیف می‌شود.

اما چیزی که خیلی تغییر نکرده بخش قوای محرکه است به گونه‌ای که بنتایگا فیس لیفت همچنان از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس‌واگن استفاده کرده است. این معماری در خودروهایی همچون آئودی Q7، پورشه کاین و فولکس‌واگن توارگ نیز دیده می‌شود. البته فاصله بین چرخ های عقب بنتایگا 20 میلی‌متر بیشتر شده تا پاسخ بهتری برای سیستم فرمان حاصل شود.

تنها پیشرانه در دسترس برای این شاسی‌بلند لوکس در زمان عرضه نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربویی است که اساساً تغییری نداشته و بنابراین قدرت 542 اسب بخاری تولید کرده و باعث ارائه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.5 ثانیه‌ای می‌شود. این خودرو به‌صورت استاندارد از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. دیگر نسخه‌های برنامه ریزی شده نیز شامل بنتایگا اسپید می‌باشد که از پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری استفاده خواهد کرد. همچنین نسخه 6 سیلندر پلاگین هیبریدی بنتایگا فیس لیفت نیز در ادامه تولید خواهد شد.

خبر خوب اینکه خودروی موردبحث در جاده همچنان کوچک‌تر از آنچه واقعاً هست حس می‌شود. پیشرانه 8 سیلندر سرزنده بوده و گشتاور زیادی را در دورهای پایین ارائه می‌کند. وقتی خودرو را تحت‌فشار بگذارید شاهد شتاب گیری سریع آن خواهید بود و سریعاً به سرعت‌های بالا خواهید رسید. گیربکس هم به اندازه کافی هوشمند بوده و در زمان مناسب می‌فهمد که چه زمانی عجله دارید و چه زمانی خواهان رانندگی ریلکس می‌باشید.

ما حدس می‌زنیم ترکیب این پیشرانه و گیربکس بهترین ترکیب در خانواده بنتایگا خواهد بود. قوای محرکه کوچک‌تر در دماغه پایداری بهتری ایجاد کرده و فاقد وزن بالای پیشرانه 12 سیلندر یا پیچیدگی قوای محرکه 6 سیلندر پلاگین هیبریدی بوده و به سیستم تعلیق هم اجازه می‌دهد چابکی خوبی داشته باشد.

سواری خودرو در کل عالی بوده و دست‌اندازهای بزرگ به راحتی ناپدید می‌شوند. البته در برخی موارد شاهد انتقال برخی لرزش‌ها به فرمان و شاسی خواهید بود.

این خودرو را همچنان می‌توان به‌صورت 4، 5 و 7 نفره سفارش داد. همچنین از نظر شخصی‌سازی کابین نیز تقریباً محدودیتی وجود ندارد. اینجاست که جادوی بنتلی نمایان می‌شود زیرا آپشن های زیادی وجود دارد. در کابین بنتایگا خبری از پلاستیک‌های ارزان‌قیمت نبوده و جای‌جای آن با بهترین چرم‌ها پوشانده شده است. آلومینیوم برس خورده موجود در خودروی ما نیز ظاهر بسیار جذابی داشت.

سرنشینان ردیف دوم خودرو از نظر فضا نیز کمبودی نخواهند داشت. فضای پای عقب به لطف طراحی جدید صندلی‌ها بهتر از قبل شده است.

این یک فیس لیفت ارزشمند و لازم برای بنتلی بنتایگا بوده است هرچند پیشرانه 8 سیلندر تغییر نیافته همچنان یکی از کلیدی‌ترین جنبه‌های جذابیت این شاسی‌بلند محسوب می‌شود. البته نقطه تمایز واقعی بنتایگا در مقایسه با دیگر خودروهای هم‌خانواده به ویژگی‌های خاص و سطح هنرمندی بریتانیایی‌ها در کابین مربوط می‌شود. خریداران باید تصمیم بگیرند که آیا این جزئیات ارزش اضافه پرداخت نسبت به خودرویی همچون پورشه کاین را دارد یا خیر.

مشخصات بنتلی بنتایگا 8 سیلندر

  • قیمت: 146700 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/770 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 290 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 13.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.