معرفی بنتلی فلاینگ اسپار V8 جدید، ضعیفتر اما سبکتر و چابکتر
بنتلی نسخهٔ هشت سیلندر سدان فوق لوکس خود یعنی نسل جدید فلاینگ اسپار را معرفی کرده است. این شرکت دریافته است که بسیاری از خریداران فلاینگ اسپار بجای داشتن راننده ترجیح میدهند خود رانندگی کنند و این نسخهٔ V8 برای ثروتمندانی ارائه شده که میخواهند بجای صندلی عقب، پشت فرمان بنشینند. به گفتهٔ بنتلی، نسخهٔ V8 فلاینگ اسپار تجربهٔ راننده محور بیشتری نسبت به نسخهٔ W12 ارائه میکند زیرا 100 کیلوگرم از برادر دوازده سیلندر خود سبکتر است که عمدهٔ این کاهش وزن در دماغهٔ خودرو صورت گرفته و موجب چابکی و پاسخگویی بیشتر به درخواستهای راننده میشود.
زیر کاپوت فلاینگ اسپار هشت سیلندر همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی کانتیننتال GT قرار گرفته که 550 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از سیستم غیرفعالسازی سیلندرها برخوردار است که بهمنظور کاهش مصرف سوخت در زمانی که بار روی پیشرانه سبک باشد، چهار سیلندر را غیرفعال میکند. به گفتهٔ بنتلی، این ماشین ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند و حداکثر سرعت آن به 318 کیلومتر بر ساعت میرسد که پرفورمنسی کافی برای یک سدان بزرگ فوق لوکس است.
بهمنظور بهبود هندلینگ فلاینگ اسپار V8، آنتیرول بار الکتریکی فعال 48 ولت و سیستم فرمان گیری چهارچرخ الکترونیکی برای آن قابل سفارش خواهد بود که دومی هم ثبات در سرعتهای بزرگراهی و هم قدرت مانور در رانندگیهای شهری را بهبود میبخشد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی، سیستم کنترل گشتاور بُرداری با ترمز و سیستم سواری پویای بنتلی هم از تجهیزات استاندارد این سدان فوق لوکس بریتانیایی هستند.
فلاینگ اسپار V8 بهصورت استاندارد به رینگهای 20 اینچی 10 پره مجهز است و پکیجی بنام Blackline هم برای آن قابل سفارش خواهد بود که تزئینات بیرونی آنرا مشکی میکند. برای این نسخه همچنین سر اگزوزهای خاص با طرح عدد 8 انگلیسی در نظر گرفته شده تا از برادر دوازده سیلندر خود متمایز شود. فلاینگ اسپار V8 در داخل نیز در نسخههای چهارنفره و پنجنفره با لیست تقریباً بیپایانی از آپشنهای سفارشیسازی ارائه میشود.
بنتلی پذیرش سفارشات خرید برای فلاینگ اسپار را آغاز کرده و تحویل آن به خریداران در اروپا از اواخر امسال شروع میشود اما خریداران دیگر کشورها باید تا سال 2021 برای تحویل خودروی خود صبر کنند.