بنتلی 12 دستگاه از خودروی تاریخی اسپید سیکس 1929 را می‌سازد

یک‌شنبه 5 تیر 1401 - 07:30
مطالعه 4 دقیقه
1930-Bentley-Speed-Six-Continuation-9
بخش سفارشی ساز بنتلی که با نام مولینر شناخته می‌شود یک‌بار دیگر وظیفه ساخت نسخه‌های جدید از خودروهای تاریخی این شرکت را بر عهده می‌گیرد. این بار...
تبلیغات

بخش سفارشی ساز بنتلی که با نام مولینر شناخته می‌شود یک‌بار دیگر وظیفه ساخت نسخه‌های جدید از خودروهای تاریخی این شرکت را بر عهده می‌گیرد. این بار مولینر 12 دستگاه از خودروی مشهور اسپید سیکس را تولید خواهد کرد. این خودروهای سفارشی و جدید به محصول قبلی بنتلی ملحق می‌شوند که در سال 2020 تولید شد و جزئیات بکار رفته در آن فوق‌العاده هستند. این پروژه نه تنها به دنبال تولید نمونه‌های صفرکیلومتر اسپید سیکس است بلکه بنتلی می‌خواهد از مزیت تولید آن سود برده و از دانش کسب شده در زمان بازسازی خودروی Blower برای تولید اسپید سیکس استفاده کند.

آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی می‌گوید:

پس از سطح باورنکردنی مهارتی که با توسعه خودروی Blower به دست آوردیم و موفقیت زیادی نیز کسب کردیم، شانس تولید اسپید سیکس توسط مولینر نیز به دست آمده و این یک قدم خیال‌انگیز محسوب می‌شود. حفاظت و توسعه چنین میراثی نه تنها اهمیت بالایی دارد بلکه دانش به دست آمده در زمان تولید این محصولات تاریخی نیز برای ما مهم خواهد بود

این خودرو در تاریخ بنتلی اهمیت زیادی دارد زیرا موفق‌ترین خودروی مسابقه‌ای شرکت محسوب می‌شود. اسپید سیکس دو بار و در سال‌های 1929 و 1930 برنده مسابقات لمانز شد. پشت فرمان این خودروها ولف بارناتو، گلن کیدستون و سر هنری تیم بیرکین نشسته بودند. اسپید سیکس نسخه ارتقا یافته از 1926 6½ Litre  بود و بنتلی اعتقاد داشت حجم پیشرانه برای دستیابی به قدرت بالاتر بهتر از سوپرشارژر بکار رفته در خودروی Blower است و به همین خاطر اسپید سیکس را تولید کرد.

این پیشرانه در حالت پایه از کاربراتور فایو جت اسمیتس، دو مگنت و نسبت تراکم 4.4 به 1 استفاده می‌کرد. قدرت پیشرانه موردبحث در دور 3500 به 147 اسب بخار می‌رسید. اسپید سیکس در سال 1928 معرفی شد و قدرتش هم در ادامه به 180 اسب بخار رسید. نهایتاً نسخه مسابقه‌ای این خودرو با بهبودهای بیشتر، نسبت تراکم 6.1 به 1 و قدرت 200 اسبی معرفی شد.

پیشرانه سپس روی کوتاه‌ترین شاسی بنتلی برای اسپید سیکس نشست، شاسی‌ای که طول 3353 میلی‌متری داشت. بهبودهای رخ داده در این خودرو باعث شدند اسپید سیکس یک دور لمانز را در 7 دقیقه و 21 ثانیه طی کرده و 46 ثانیه رکورد قبلی را بهبود ببخشد. این خودرو 2844 کیلومتر را در طول مسابقات 24 ساعته لمانز طی کرد، رکوردی که تا 30 سال بعدی هم شکسته نشد.

یکی از خودروهایی که در مسابقات سال 1930 حضور داشت به عنوان مرجع بازسازی توسط مولینر انتخاب شده است. این خودرو هنوز هم مجوز تردد قانونی در جاده‌ها را دارد و به عنوان خودروی قدیمی شماره 3 شناخته می‌شود. این خودروساز همچنین از مدل جاده‌ای سال 1929 که مشابه نسخه مسابقه‌ای بوده برای بررسی جزئیات بیشتر استفاده می‌کند. علاوه بر این خودروهای کامل، مولینر از نقشه‌های اورجینال برای تولید مدل سه‌بعدی اسپید سیکس استفاده خواهد کرد تا به این ترتیب اولین پروتوتایپ حاصل شود. این پروتوتایپ توسط بنتلی نگهداری خواهد شد و 12 نمونه دیگر هم به فروش خواهند رسید. فعلاً قیمت این خودروها اعلام نشده اما قیمت مهم نیست زیرا همه آن‌ها قبلاً به فروش رسیده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.