درگ کانتیننتال GT اسپید، AMG GT63 و مک لارن GTS؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

جمعه 16 آذر 1403 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
30
در یک مسابقه درگ که مجموع قدرت خودروها به 2000 اسب بخار می‌رسد، بنتلی کانتیننتال GT اسپید، مرسدس AMG GT63 و مک لارن GTS در برابر هم صف‌آرایی...
تبلیغات

در یک مسابقه درگ که مجموع قدرت خودروها به 2000 اسب بخار می‌رسد، بنتلی کانتیننتال GT اسپید، مرسدس AMG GT63 و مک لارن GTS در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند تا توانایی‌های خود را ثابت کنند.

تقریباً اکثر شما عزیزان می‌دانید که گرندتوررهای لوکس و پرقدرت به ندرت در معابر عمومی رؤیت می‌شوند. در حقیقت این خودروها مختص مکان‌هایی هستند که افراد معدودی توانایی خرید آن‌ها را دارند. در سال‌های اخیر مفهوم خودروهای گرند تورر کاملاً تغییر یافته و خودروسازان ایده‌هایی را به کار گرفته‌اند که با گرندتوررهای اولیه بسیار فاصله دارند. برای مثال مک لارن را در نظر بگیرید که در سال‌های اولیه تأسیس خود اصلاً به خاطر تولید محصولاتی لوکس، راحت، بی‌سروصدا و مخصوص مسافت‌های طولانی شناخته نمی‌شد.

مک لارن از زمان تولید F1 در حدود 32 سال پیش تاکنون همیشه به خاطر سرعت و شتاب تحسین می‌شد اما هم‌اکنون شاهد تولید خودرویی با نام GTS هستیم که پرفورمنسی در کلاس سوپر اسپرت‌ها داشته ولی با ویژگی‌های یک گرندتورر شناخته می‌شود. با تمامی این تفاسیر، مک لارن GTS برای اثبات پرفورمنس خود در برابر رقیب معتبری با نام مرسدس AMG GT63 قرار گرفته است. البته زمانی که صحبت از گرندتوررها می‌شود نمی‌توان برندی بریتانیایی با نام بنتلی را نادیده گرفت. به همین خاطر است که یکی از شاخص‌ترین جی تی های دنیا یعنی کانتیننتال GT اسپید را در این درگ شرکت داده‌ایم.

ایده شکل‌گیری این مسابقه درگ کاملاً ساده بوده است. سه گرندتورر معروف دنیا در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند تا هم سریع‌ترین آن‌ها مشخص شده و هم از برگزاری یک مسابقه زیبا لذت ببریم. تمرکز ما در این مسابقه روی 3 خودروی 8 سیلندر پرقدرت است که رقابت فشرده‌ای دارند. بنتلی کانتیننتال GT جدید با پسوند اسپید عرضه شده تا نشان دهد گل سرسبد این خانواده است. با وجود پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی هیبریدی که 771 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، بنتلی قوی‌ترین عضو گروه است هرچند به نظر می‌رسد از نظر وزن قافیه را باخته چراکه وزن 2.4 تنی دارد.

در مقابل باید گفت مرسدس AMG GT63 فقط 1.9 تن وزن دارد و همانند بنتلی از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با 577 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو راهی تمامی چرخ‌ها می‌شود. نوبت به بررسی مشخصات فنی مک لارن GTS می‌رسد که اگرچه دیفرانسیل عقب است اما سبک‌ترین عضو این درگ بوده و وزنش حدود 1.5 تن است. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی میل‌لنگ تخت مک لارن 626 اسب بخار قدرت و 630 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. مک لارن بجای ترفندهای برقی پیچیده قوای محرکه از فیبر کربن استفاده کرده و بجای قدرت بیشتر، وزن کمتر را ترجیح داده است.

همین موضوع در مسابقه درگ خودش را نشان می‌دهد. با اینکه صفر تا 96 کیلومتر در ساعت GTS کندترین بوده (2.8 ثانیه در مقابل 2.6 ثانیه بنتلی و 2.7 ثانیه AMG) اما زمانی که مک لارن دور می‌گیرد توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک بنتلی در شروع مسابقه آن را پیش می‌اندازد اما مک لارن با گذشت زمان برتری خود را دیکته می‌کند. نتیجه این مسابقه پیروزی راحت مک لارن GTS است که مسافت 400 متر را در 10.4 ثانیه و با سرعت 216 کیلومتر در ساعت طی می‌کند. رده دوم به بنتلی با 10.6 ثانیه و سرعت 209 کیلومتر در ساعت می‌رسد و مرسدس AMG GT63 نیز با رکورد 10.9 ثانیه و سرعت 200 کیلومتر در ساعت به ایستادن در مقام سوم بسنده می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.