بنتلی کانتیننتال سوپراسپرت با پیشرانه بنزینی خالص و محرک عقب در راه است
در دورانی که غولهای خودروسازی به سمت قوای محرکه هیبریدی و تمام برقی حرکت میکنند، بنتلی با انتشار تیزر جدیدترین محصول خود، طرفداران اصالت و هیجان خالص رانندگی را به وجد آورده است. این شرکت بریتانیایی آماده است تا نام پرآوازهٔ سوپراسپرت را برای یک نسخهٔ ویژه و تولید محدود از کانتیننتال GT احیا کند؛ خودرویی که برخلاف پرچمدار فعلی، به یک پیشرانه قدرتمند V8 توئین توربو و سیستم دیفرانسیل عقب مجهز خواهد بود. بنتلی با انتشار یک ویدیوی کوتاه و مرموز که در آن غرش گوشنواز پیشرانه V8 بهوضوح شنیده میشود، این خبر را اعلام کرد.
این مدل جدید با کیت بدنهٔ تهاجمیتر، وزن کمتر و تمرکز بر لذت رانندگی، فصل جدیدی را در تاریخ کانتیننتال GT رقم خواهد زد. ظاهر سوپراسپرت جدید کاملاً خودرویی وحشی را نشان میدهد. سپر جلو با ورودیهای هوای بزرگتر، یک اسپلیتر برجسته و کاناردهای دوگانه بازطراحی شده است. در نمای جانبی، رینگهای آلیاژی جدید با رنگ مشکی خودنمایی میکنند و در بخش عقب، یک بالهٔ بزرگ ثابت، دیفیوزر عضلانیتر و چهار خروجی اگزوز، شخصیت سرکش این خودرو را تکمیل میکنند.
شاید جالبترین بخش داستان، زیر کاپوت این هیولا نهفته باشد. انتظار میرود این مدل به نسخهٔ تقویتشدهای از پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شود که قدرتی در حدود ۶۵۰ اسب بخار تولید میکند. این عدد در مقایسه با قدرت ۷۸۰ اسب بخاری مدل هیبریدی GT اسپید یا ۷۰۰ اسب بخار نسل قبلی سوپراسپرت W12 کمتر به نظر میرسد اما قدرت تنها یک روی سکه است. مهندسان بنتلی با حذف سیستم هیبریدی و انتقال قدرت چهارچرخ، وزن خودرو را به میزان قابلتوجهی کاهش داده و به حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم رساندهاند. این ترکیب، در کنار شاسی دقیق و انتقال تمام نیرو به چرخهای عقب، تجربهٔ رانندگی بسیار متفاوت، چابکتر و هیجانانگیزتری را نوید میدهد.
همانطور که از نام سوپراسپرت انتظار میرود، این مدل در تعداد محدودی تولید خواهد شد و انحصاری بودن آن، قیمتی بهمراتب بالاتر از مدلهای فعلی کانتیننتال GT را به همراه خواهد داشت. جزئیات بیشتر در هفتههای آینده منتشر خواهد شد اما یکچیز قطعی است: بنتلی با این خودرو، ادای احترامی باشکوه به دوران موتورهای احتراق داخلی خالص و لذت بیواسطهٔ رانندگی کرده است.