بنتلی بلوور جونیور که احیای یک خودروی صدساله است و تنها در ۳۴۹ دستگاه ساخته میشود، نوستالژی را با تکنولوژی الکتریکی مدرن ترکیب میکند.
بلوور، یکی از ساختههای نمادین تاریخ بنتلی، پس از حدود ۱۰۰ سال بهصورت یک نسخه کوچکتر به نام بلوور جونیور بازگشته است؛ اما این بار، خبری از موتور ۴.۵ لیتری سوپرشارژ نیست و جای آن را یک پیشرانه الکتریکی گرفته است. این خودرو توسط بنتلی ساخته نمیشود بلکه هدلی استودیوز آن را تولید میکند. این شرکت بریتانیایی در ساخت نسخههای مینیاتوری از خودروهای کلاسیک مانند بوگاتی بیبی II (نسخهای کوچک از تایپ ۳۵) و فراری تستاروسا J (نسخهای کوچک از ۲۵۰ تستاروسا) سابقه دارد.
بلوور جونیور نسخهای ۸۵ درصدی از بنتلی بلوور ۱۹۲۹ است و برخلاف مدلهای قبلی هدلی استودیوز، کاملاً جادهای و قانونی است. این خودرو با پیشرانه الکتریکی ۴۸ ولتی و توان ۲۰ اسب بخار، حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در بریتانیا و اتحادیه اروپا و ۴۰ کیلومتر بر ساعت در آمریکا به دلیل قوانین و برد تقریبی ۱۰۵ کیلومتر دارد.
طراحی بلوور جونیور با دقت به اصل خود وفادار مانده است. شاسی فولادی رنگشده، فنرهای شمش، کمکفنرهای اصطکاکی مشابه مدل اصلی و کاپوت آلومینیومی دستساز از ویژگیهای آن است. برخی قطعات از فیبر کربن ساخته شدهاند، اما بدنه با مشابه مدل ۱۹۲۹ با پارچه پوشیده شده است. تولید بلوور جونیور آغاز شده و اولین تحویلها اواخر امسال انجام میشود. بنتلی اخیراً رویداد تست رانندگی این خودرو را در جزیره جرزی بریتانیا با محدودیت سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت برگزار کرد. خریداران میتوانند خودرو را با گزینههای شخصیسازی گسترده، ازجمله رنگها و جزئیات خاص سفارش دهند تا خودرویی منحصربهفرد داشته باشند.
قیمت بلوور جونیور از حدود ۹۰ هزار پوند معادل ۱۲۰ هزار دلار شروع میشود که برای یک خودروی الکتریکی با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و بدون فناوریهای مدرن رقم گزافی بهحساب میآید. بااینحال، هدلی استودیوز انتظار دارد تمام ۳۴۹ دستگاه تولیدی به فروش برسد. این خودرو گزینهای ایدهآل برای عاشقان خودروهای کلاسیک است که به دنبال رانندگی شهری با طعم تاریخ هستند.
PURIYA
۱۱ خرداد ۱۴۰۴چرا با موتور الکتریکی بازسازیش کردین
تمام ارزش این ماشینای قدیمی به حال هوای خاص انجین بنزینی شونه چرا سیستم تسلایی روش پیاده کردین😐
مازیار
۱۱ خرداد ۱۴۰۴چون هستن کسانی که میل دارن ظاهر یه خودروی عتیقه رو با دردسر کمتر موتور برقی نسبت به انجین بنزینیشون داشته باشن
هدف بازار مصرف هست
OM.01
۱۱ خرداد ۱۴۰۴PURIYA
(چرا با موتور الکتریکی بازسازیش کردین
تمام ارزش این ماشینای قدیمی به حال هوای خاص انجین بنزینی شونه چرا سیستم تسلایی روش پیاده کردین😐)
این ماشین بازسازی شده نیست
نسخه رپلیکا هست در نسخه 85 درصد نسخه واقعی. اگر کنار نسخه اصلی قرار بگیره کمی کوچکتر هست طول عرض
باتوجه به محدودیت های موجود و قوانین برای مجوز تردد (چون 350 دستگاه قراره تولید بشه یه جورایی تولید انبوه محسوب میشه) برقی درست کردن…
من که خیلی با اینجور ماشینا حال میکنم تجربه یونیک ارائه میدن ولی به عنوان ماشین پنجم یا شیشم
amirkhanzadeh
۱۱ خرداد ۱۴۰۴حیف واقعا
اون صدای قدیمی و دلچسب
بازی با اون اهرم ها
آدم می مونه چی بگه
اگر خودروی برقی می خواهید خب برید برقی بخرید با این جواهر ها چی کار دارید
johnmarston
۱۱ خرداد ۱۴۰۴نام اثر
چگونه اصالت صدساله رو به فنای عظما بدهیم
مازیار
۱۱ خرداد ۱۴۰۴فکر کنم بیشترین پوستر خودروهای عتیقه روی دیوار نمایشگاهها مربوط به همین بنتلی بلوور باشه. واقعا هم خوشتیپه با اون رنگ سبز تیره معروفش
یا شایدم speed 6 هست مطمئن نیستم😄
کاربر OM.01 حتما میدونه
OM.01
۱۱ خرداد ۱۴۰۴@مازیار
والا من موزه های خارج رو نرفتم 😁
بنتلی یه مدل داشت Bentley 4½ Litre که نسخه پرفورمنس اون بلوور هست و مدل Bentley 6½ Litre نسخه پرفورمنس بنتلی speed 6 هست
به لحاظ ارزش و تعداد تولید Bentley 6½ Litre تعدادش کمتره اما هردو دستاورد های خاص خودشونو داشتن. تو موزه ها معمولا عکس speed 6 رو میزارن ولی بلوور هم هست
شباهت خودروهای دهه 20 و 30 به هم بسیار زیاده… :)
مازیار
۱۱ خرداد ۱۴۰۴ممنون کافی بود
حسین دهمرد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴حتی اون انجین یک و نیم لیتری معروف چینی ها رو هم رو این میزاشتین پرفورمنس بهتری میداد. قیمتش هم سه چهار هزارتا بیشتر نیس.