درگ سوپرلوکس های روباز بریتانیایی، بنتلی کانتیننتال GTC و رولزرویس داون

سه‌شنبه 31 خرداد 1401 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Bentley-Rolls-Royce-1
وقتی صحبت از کانورتیبل‌های مجلل با نیروگاه‌های عظیم دوازده سیلندر در زیر کاپوت می‌شود، فقط بریتانیایی‌ها هستند که خود را مطرح می‌کنند. این خودروها...
تبلیغات

وقتی صحبت از کانورتیبل‌های مجلل با نیروگاه‌های عظیم دوازده سیلندر در زیر کاپوت می‌شود، فقط بریتانیایی‌ها هستند که خود را مطرح می‌کنند. این خودروها بنتلی کانتیننتال GTC و رولزرویس داون هستند که حالا برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند. البته در این خودروها سریع‌تر بودن خیلی اهمیتی ندارد زیرا این‌ها برای سرعت ساخته نشده‌اند بلکه وظیفهٔ آن‌ها ارائهٔ یک سواری مجلل و راحت است. بااین‌حال، این به معنای تنبل و کند بودن این کانورتیبل‌های مجلل نیست.

کانتیننتالی که در این ویدئو حضور دارد، GTC اسپید است که پرچم‌دار این خانواده محسوب می‌شود. این خودرو از همان نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربوی آشنای بنتلی استفاده می‌کند که در اینجا 660 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در همین حال، رولزرویس داون هم از پیشرانهٔ 6.6 لیتری V12 توئین توربوی ب‌ام‌و با 570 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. انتقال نیروی موتور در هردو خودرو از طریق گیربکس‌های هشت سرعته صورت می‌گیرد اما در رولزرویس این گیربکس از نوع اتوماتیک سنتی مبدل گشتاوری است درحالی‌که بنتلی از نمونهٔ دوکلاچه بهره می‌برد.

هرچند این شاهزاده‌های بریتانیایی پیشرانه‌های قدرتمندی دارند اما باید توجه داشت که چرم و چوب فراوان به همراه دیگر ویژگی‌های مجلل، وزن این خودروها را بسیار سنگین کرده است. بااین‌حال، در اینجا هم برتری با بنتلی است زیرا 124 کیلوگرم از داون سبک‌تر است که این در کنار قدرت بیشتر، شرایط را کاملاً به نفع GTC خواهد کرد. مزیت دیگر این خودرو نیز برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالی‌که در رولزرویس نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

بااین‌وجود، آیا ضعف رولزرویس در قدرت پیشرانه و همین‌طور وزن سنگین‌تر موجب شکست آن خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید. در این ویدئو اما علاوه بر مسابقه‌های معمول کارواو، رقابت زمان باز شدن سقف هم برگزار می‌شود که در آن بنتلی به پیروزی می‌رسد.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

بنتلی کانتیننتال GTC اسپید

رولزرویس داون

پیشرانه

6.0 لیتری W12 توئین توربو

6.6 لیتری V12 توئین توربو

قدرت

660 اسب بخار

570 اسب بخار

گشتاور

900 نیوتن متر

830 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

عقب

وزن

2436 کیلوگرم

2560 کیلوگرم

قیمت

234 هزار پوند

300 هزار پوند

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.