دوئل فینال، بنتلی کانتیننتال یا فراری روما؟

شنبه 8 بهمن 1401 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Cars-7
قطار سری رقابت‌های خودرویی پدال در مرحلهٔ نهایی به ایستگاه یازدهم و گروه کوپه‌های بزرگ رسیده است. این گروه یکی از خلوت‌ترین گروه‌ها در این سری از...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه یازدهم، کوپه‌های بزرگ

قطار سری رقابت‌های خودرویی پدال در مرحلهٔ نهایی به ایستگاه یازدهم و گروه کوپه‌های بزرگ رسیده است. این گروه یکی از خلوت‌ترین گروه‌ها در این سری از رقابت‌ها محسوب می‌شد زیرا صرفاً چهار خودرو شامل فراری روما، بنتلی کانتیننتال، مک‌لارن GT و آستون‌مارتین DB11 در آن حضور داشتند. به همین دلیل، در این گروه خبری از مرحله‌های یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی نبود و برندگان مرحلهٔ مقدماتی که بنتلی کانتیننتال و فراری روما بودند مستقیماً راهی فینال شدند. حال شاهد رقابت این دو گرند تورر لوکس خواهیم بود تا به انتخاب شما برندهٔ این گروه مشخص شود. آخرین یا دومین دوئل گروه سدان‌های میان سایز لوکس در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فراری روما و مک‌لارن GT برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فراری روما و مک‌لارن GT

مجموع آراء: 1543

آراء فراری: 1149

آراء مک‌لارن: 394

پیروز دوئل: فراری روما با کسب 82 درصد از کل آراء

کپی لینک

فراری روما

تاریخ معرفی: نوامبر 2019

پلت‌فرم: -

امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 10

فروش سال 2021 در اروپا: 1,057 دستگاه

فروش سال 2022 در اروپا: 1,048 دستگاه

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: ظاهر بسیار زیبا، کابین کاربردی‌تر و جادارتر از چیزی که انتظار می‌رود، رانندگی لذت‌بخش چه در پیمایش‌های معمولی و چه در مسابقه، قدرت فوق‌العادهٔ موتور V8، هندلینگ جذاب و مطمئن، سواری راحت و درعین‌حال سریع

نقاط منفی: فرمان بیش‌ازحد سبک، تمایل بیش‌ازحد گیربکس به افزایش دنده با عملکرد ضعیف در سرعت‌های پایین، فقدان نسخهٔ کانورتیبل، تکیه بیش‌ازحد به کنترل‌های لمسی، صدای آزاردهندهٔ پیشرانه و اگزوز در پیمایش‌های طولانی

چکیده: روما که از پشت فرمان خودروی بسیار لذت‌بخشی است و بدنه زیبای آن ادای احترامی به خودروهای GT تاریخی مارانلو است، با قدرت بالا و کارایی روزمره، دقیقاً همان چیزی است که یک گرند تورر ساخت فراری باید باشد

کپی لینک

بنتلی کانتیننتال

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2017

پلت‌فرم: MSB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 10

فروش سال 2021 در اروپا: 1,207 دستگاه

فروش سال 2022 در اروپا: 1,624 دستگاه

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: طراحی بیرونی باشکوه و زیبا، کابین فوق‌العاده لوکس و مجلل با متریال و طراحی عالی، تعادل ماهرانهٔ شاسی بین راحتی و هندلینگ اسپرت، شتاب فوق‌العاده، پرفورمنس باورنکردنی در عین راحتی چشمگیر سواری

نقاط منفی: قیمت گران، مصرف سوختی به‌اندازهٔ پیکاپ‌های فول سایز، وزن سنگین، صندلی‌های عقب تنگ، قیمت بالای آپشن‌های مطلوب و سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که در خودروهای لوکس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند

چکیده: بنتلی کانتیننتال خودرویی عالی برای سفرهای طولانی است و وقتی صحبت از ظرافت، تجمل، قدرت و جذابیت در یک گرند تورر به میان می‌آید، هیچ رقیبی توان مغلوب کردن آن را نخواهد داشت

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

بنتلی کانتیننتال

فراری روما

پیشرانه

6.0 لیتری W12

3.9 لیتری V8

تنفس

توئین توربو

توئین توربو

قدرت

635 اسب بخار

620 اسب بخار

گشتاور

900 نیوتن متر

760 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

عقب

شتاب صفر تا 96

3.3 ثانیه

3.2 ثانیه

مسافت 400 متر

11.5 ثانیه

11.1 ثانیه

حداکثر سرعت

335 کیلومتر/ساعت

320 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

14.7 لیتر ترکیبی

12.4 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

90 لیتر

80 لیتر

وزن

2293 کیلوگرم

1570 کیلوگرم

طول

4,849 میلی‌متر

4,656 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,850 میلی‌متر

2,670 میلی‌متر

حجم صندوق بار

368 لیتر

280 لیتر

ظرفیت سرنشین

4 نفر

2+2 نفر

قیمت

224,225 دلار

222,620 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="126"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.