دوچرخه‌های الکتریکی جدید فورد

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 07:18
مطالعه 3 دقیقه
 Ford MoDe:Me Concept
مدت زیادی است که از عمر دوچرخه‌های الکتریکی می‌گذرد و برای بسیاری، یک گزینه هوشمندانه برای عبور و مرور در فضاهای بزرگ شهری است. ولی حتی بهترین...
تبلیغات

مدت زیادی است که از عمر دوچرخه‌های الکتریکی می‌گذرد و برای بسیاری، یک گزینه هوشمندانه برای عبور و مرور در فضاهای بزرگ شهری است. ولی حتی بهترین ایده‌ها، جا برای کار بیشتر و ارتقا دارند و «فورد» نیز به‌تازگی از دو کانسپت دوچرخه الکتریکی رونمایی کرده است.

این دو کانسپت، MoDe:Me و MoDe:Pro نام دارند. این الکتریکی‌های دوچرخ، بخش از برنامه «حرکت زیرکانه» فورد هستند که یک ابتکار عمل برای تغییر شرایط دنیای کنونی است. در این کانسپت‌ها، آنها سعی کرده‌اند که مرزها بین دوچرخه‌ها و خودروها اندکی محو کنند.

البته نباید فراموش کنید که در هر صورت بر روی یک وسیله نقلیه پدالی می‌نشینید. ولی در همین حال، فورد برای کانسپت‌های MoDe از تکنولوژی‌های بهتری ماننند امکانات پیشرفته ایمنی و سیستم راهبری همگام با وسایل نقلیه چهار چرخ استفاده کرده است.

هر کدام از این دوچرخه‌ها، قابلیت اتصال با آیفون 6 را دارنند که به کاربر اجازه می‌دهد که به سیستم MoDe:Link فورد دسترسی داشته باشند. در نتیجه، دوچرخه‌سواران، یک راهبری منظم در تمام پیچ‌ها خواهند داشت و قادر خواهند بود که همانند دیگر فرم‌های وسایل نقلیه، مسیر حرکت خود را یک برنامه ساده بر روی موبایل مشخص کنند. در هنگام حرکت، سیستم برای اطلاع راننده از جایی که باید بپیچد، از یک لرزش اندک در فرمان دوچرخه استفاده می‌کند و همچنین، به لطف حسگر اولترا سونیک در عقب، می‌تواند به دوچرخه‌سوار در مورد وسایل نقلیه در حال سبقت، هشدار نیز بدهد.

این دو دوچرخه الکتریکی از یک باتری ۹ آمپر ساعت استفاده می‌کنند که می‌تواند تا سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت را با یک موتور الکتریکی ۲۰۰ واتی، با راننده همراهی کند. در همین حال، این دوچرخه‌های دارای یک طراحی منحصر به فرد برای دوچرخه‌سواران مختلف هستند. فورد می‌گوید که مدل MoDe:Me برای حرکت در میان ترافیک فشرده شهری تدارک دیده شده است. به عنوان مثال، این دوچرخه می‌تواند جمع شده و در یک فورد فوکوس قرار گیرد و همین‌طور می‌تواند به راحتی در اتوبوس و قطار حمل شود.

امّا طراحی MoDe:Pro بیشتر بر استفاده‌های تجاری متمرکز بوده است؛ مواردی مانند پیک‌ها و سرویس‌های تحویل غذا. با این که از تایرها و لوله‌های بدنه بزرگ‌تری در قسمت عقب بهره می‌برد، ولی هنوز هم می‌تواند در صندوق عقب خودروهای کامپکت جا شود. همچنین یک حالت “No Sweat” در این دوچرخه وجود دارد که سیستم همراهی پدال الکتریکی را مطابق با ضربان قلب تنظیم می‌کند.

در حال حاضر، هر دوی این دوچرخه‌ها به صورت نمونه اولیه هستند. البته می‌توان از همین الآن حدس زد که هنگام وارد شدن آنها به بازار، نمی‌توانند چندان در میزان فروش وسایل نقلیه چهار چرخ فورد تأثیری داشته باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.