دوچرخه

دوچرخه الکتریکی کبرا با دوربین دید عقب و حسگر هشدار تصادف!

از جمله خطراتی که برای دوچرخه‌سواران در فضاهای شهری وجود دارد ریسک برخورد یک خودرو از پشت با آن‌هاست. دوچرخه الکتریکی کبرا برای رفع کمبودهای ایمنی طراحی شده و از سیستم دوربین دید عقبی سود می‌برد که برخوردهای در شرف وقوع را هشدار می‌دهد. این دوچرخه الکتریکی تک سرعته که توسط استارت آپ ایتالیایی TO.TEM طراحی شده و از سیستم به اصطلاح چشم این شرکت سود می‌برد. این تکنولوژی قبلاً در اسکوتر الکتریکی و سه‌چرخ لینکس شرکت نیز بکار گرفته شده است.

از نظر سخت‌افزاری باید گفت سیستم چشم دارای دوربین دید عقبی است که زیر زین دوچرخه نصب می‌شود. با استفاده از ارتباط بلوتوث، این دوربین بی‌وقفه ویدئوی زنده را به گوشی هوشمند دوچرخه‌سوار که روی دسته نصب شده می‌فرستد و به این ترتیب این دوربین دید عقب را می‌توان معادل آینه وسط الکترونیکی دانست. البته ویدئوی تهیه شده توسط این سیستم نیز سریعاً توسط نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی تحلیل می‌شود. اگر نرم‌افزار نزدیک شدن سریع یک خودرو و احتمال برخورد از عقب را تشخیص دهد با هشدارهای صوتی به دوچرخه‌سوار هشدار می‌دهد.

اگرچه قبلاً سیستم‌های هشدار برخورد از عقب دیگری را نیز برای دوچرخه‌ها دیده بودیم اما آن‌ها معمولاً از رادار و نه از تکنولوژی دید رایانه‌ای استفاده می‌کنند. جدای از سیستم چشم، برخی از دیگر ویژگی‌های دوچرخه الکتریکی کبرا شامل فریم آلومینیومی با دوشاخ کربنی، ترمزهای دیسکی SRAM و ناوبری با استفاده از برنامه موبایلی هستند. کمک‌حال دوچرخه‌سوار برای به پیش بردن این وسیله پیشرانه ۲۵۰ واتی خواهد بود که دوچرخه را به حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت می‌رساند. این پیشرانه با یک باتری لیتیومی ۲۵۰ وات‌ساعتی همکاری می‌کند و شارژ ۴ ساعتی آن می‌تواند حداکثر شعاع حرکتی ۷۵ کیلومتری را ارائه کند. گفته می‌شود این دوچرخه حداکثر وزن ۱۵.۵ کیلویی دارد. خریداران بالقوه این دوچرخه الکتریکی می‌توانند با تخفیف ویژه کبرا را خریداری کنند. قیمت کبرا از ۳۹۹۹ یورو معادل ۴۱۶۸ دلار شروع می‌شود و به ۴۹۹۹ یورو معادل ۵۲۱۱ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza s4

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    وقتی که حتی تکنولوژی دوچرخه هم از شرکت های بزرگ ایران گاری و سایپا جلو میزنه
    این زندگی دیگه بدرد نمیخوره

    موافقم 23
    مخالفم 2
  2. AMD

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    من خودم با دوچرخه بیشتر از ۵۰-۶۰ تا نتونستم برم . مارکشم oyama هست.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. علی جردن

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    بهترزن طراحی رو بین دوچرخه های برقی داره اصلا با دوچرخه ی مکانیکی مو نمیزنه۲۰👌🏻

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. mahdi-es17

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    ای امکاناتی که داره روی بهترین محصولات ایرانی (وتنم چ. ی. ن) پیدا نمیشه 💔

    موافقم 9
    مخالفم 0
  5. pedram7

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پرشیا خودرو هم دوچرخه بی ام و رو تو ایران معرفی کرد
    قیمتش؟ ناقابل 108 میلیون تومن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. SLR _ 722

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    بشخصه خیلی دوچرخه سواری دوست دارم . منتها یکی از عواملی که باعث میشه کمتر استفاده کنم سربالایی ها هستند که راه چارش همین دوچرخه های برقی اند .
    فقط حیف که خیلی گرون هستند . کاش کشور دوست و همسایه چین زحمت یک مدل خوب و ارزونش رو بکشه تا ما هم استفاده کنیم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    ایتالیا واقعا خدای طراحیه صنعتی ، اگه نمی‌گفت برقیه ، اصلا از ظاهرش باورم نمیشد

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا