دوکاتی از نخستین دوچرخه برقی مسابقه‌ای گران‌قیمت خود به نام فوتا رونمایی کرد

سه‌شنبه 17 اسفند 1400 - 17:30
مطالعه 4 دقیقه
download-1024
«دوکاتی» نخستین قدم خود را در این راه از سال 2018 و با معرفی پدال‌های نیرودهنده دوچرخه که در همکاری با «ثوک بایکس» ساخته بود، شروع  کرد. این روند...
تبلیغات

«دوکاتی» نخستین قدم خود را در این راه از سال 2018 و با معرفی پدال‌های نیرودهنده دوچرخه که در همکاری با «ثوک بایکس» ساخته بود، شروع  کرد. این روند با تولید چند دوچرخه جاده‌ای و تاشدنی ادامه پیدا کرد و حال این کمپانی مشهور در صنعت موتورسیکلت، نخستین دوچرخه مسابقه‌ای خود را با نام «فوتا» (Futa) معرفی کرده است. این دوچرخه که نام خود را از جاده واصل میان بولونیا و فلورانس در ایتالیا گرفته و درنتیجه همکاری یان دوکاتی و ثوک تولید شده است، دوچرخه‌سوارانی را که «می‌خواهند پدال بزنند، لذت ببرند و از تمام گنجایش خود بهره ببرند» هدف قرار داده است.

تیم طراحی دوکاتی برای جنس بدنه این دوچرخه به فیبرکربن روی آورده است و این روند را با یک قاب مونوکوک با هندسه اسپرت و مقاومتی بهبودیافته برای سرعت و آیرودینامیک بهتر آغاز کرده است. دوکاتی دوچرخه یادشده را در سه اندازه مختلف تولید خواهد کرد. بدنه این دوچرخه به رنگ‌های خاکستری  و سیاه مزین شده است و در جای‌جای آن هم شاهد استفاده از رنگ قرمز دوکاتی هستیم.

این دوچرخه برقی از یک درگاه 250 واتی FSA HM 1.0 در عقب استفاده می‌کند که مقدار 43 نیوتن متر گشتاور را برای کمک به پدال تولید می‌کند و به دوچرخه‌سوار اجازه می‌دهد (طبق قوانین اروپا) تا 25 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این دوچرخه پنج درجه قدرت متفاوت دارد که ازطریق ریموت کنترل بی‌سیم «گارمین» کنترل می‌شود.

موتور الکترونیکی «K-Force WE 12 S» قول «تعویض‌دنده‌های بی‌سیم الکترونیکی 2x12 نرم و مثال‌زدنی» را می‌دهد. این سیستم قابلیت اتصال به نر‌افزار اندروید و iOS را نیز دارد تا راننده بتواند از اطلاعات و داده‌های دوچرخه‌سواری خود به‌خوبی آگاه شود.

فوتا از باتری 250 وات ساعتی FSA که به‌شکل یکپارچه با بدنه جایگذاری شده است، استفاده می‌کند. دوکاتی برای خریداران یک آپشن افزایش‌دهنده مسافت 205 وات ساعتی را نیز درنظر گرفته است. از دیگر ویژگی‌های کلیدی این دوچرخه می‌توان به دسته‌های آبشاری فیبرکربنی برای تکیه راننده درحین مسابقه، صندلی فیبرکربنی با زین «سه‌له ایتالیا»، چرخ‌های «Vision AGX 30» به همراه رینگ‌های فیبرکربنی «پیرلی چینتوراتو ولو TLR 700x35c»، دیسک‌های هیدرولیک K-Force ترمز و روتور 160 میلی‌متری اشاره کرد.

تمام فیبرکربن به‌کاررفته در این دوچرخه به سازنده کمک کرده تا وزن آن را برای مدل با قاب مدیوم به 12.4 کیلوگرم برساند. دوکاتی نسخه‌های تولید محدود این دوچرخه را نیز می‌سازد که در آن‌ها از رنگ‌آمیزی‌های خاص الهام‌گرفته‌شده از «Corse Racing» استفاده شده و تنها 50 عدد از آن‌ها تولید خواهد شد. این نسخه‌های خاص در بیشتر بخش‌ها با نسخه‌های معمولی یکسان هستند؛ تنها تفاوت آن‌ها در رنگ‌آمیزی، استفاده بیشتر فیبرکربن، دیسک ترمزهای هیدرولیکی «کامپانولو سوپر رکورد»، موتور «کاموپانولو سوپر رکورد EPS» الکترونیکی 12 سرعتی، چرخ‌های «Vision Metron» و... است که وزن دوچرخه را از 12.2 کیلوگرم هم کمتر کرده‌اند.

همان‌گونه که انتظار می‌رود، خرید یک دوچرخه با نشان خاص دوکاتی و قطعات فیبرکربنی اصلا ارزان نیست. این دوچرخه که در تابستان جاری به دست خریداران می‌رسد قیمتی برابر 7,690 پوند (8,440 دلار آمریکا) دارد. حال اگر کسی خواستار افزایش‌دهنده مسافت نیز باشد باید مبلغ بیشتری را بپردازد. نسخه‌های تولید محدود این دوچرخه نیز برچسب قیمتی کاملا ناقابل 11,990 پوندی را به همراه دارند. از طریق ویدئوی یوتیوب دوکاتی می‌توانید این دوچرخه را درحین حرکت تماشا کنید. برای این کار اینجا کلیک کلید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.