دوچرخه

موتور الکتریکی جدید TQ HPR40، سبک‌ترین و کارآمدترین موتور برقی دوچرخه دنیا

موتور جدید TQ HPR40 با وزن تنها ۱.۱۷ کیلوگرم و گشتاور ۴۰ نیوتن متر، عنوان سبک‌ترین و کارآمدترین موتور دوچرخه برقی را از آن خود کرده است.

شرکت آلمانی که به خاطر تولید سبک‌ترین و بی‌صداترین موتورهای دوچرخه برقی شناخته می‌شود، بار دیگر گامی بزرگ به جلو برداشته است. این شرکت از موتور HPR40 رونمایی کرده که عنوان سبک‌ترین و کارآمدترین موتور دوچرخه برقی در جهان را یدک می‌کشد. این موتور که برای دوچرخه‌های برقی جاده‌ای و گراول طراحی شده، تنها ۱.۱۷ کیلوگرم وزن دارد. با وجود اندازه کوچک‌تر، HPR40 همچنان ۴۰ نیوتن متر گشتاور و حداکثر توان ۲۰۰ وات ارائه می‌دهد که آن را برای دوچرخه‌سوارانی که به دنبال کمک ملایم به‌جای نیروی خالص هستند، ایده‌آل می‌کند. این موتور برای دوچرخه‌های برقی ۷۵۰ واتی مناسب نیست اما در دوچرخه‌های گراول و جاده‌ای رده‌بالا که دوچرخه‌سواران به دنبال تقویت ملایم به‌جای انفجار قدرت هستند، ایده‌آل خواهد بود.

برخلاف موتورهایی که از دوچرخه‌های کوهستان یا شهری بازطراحی شده‌اند، TQ موتور HPR40 را از ابتدا برای فریم‌های سبک‌تر طراحی کرده است تا در ناحیه براکت پایینی دوچرخه تقریباً نامرئی باشد و کنترل‌های آن در داخل دسته‌فرمان مخفی شوند. نتیجه، سیستمی محرک است که با دوچرخه ادغام می‌شود و عملکرد را بدون حجم اضافی ارائه می‌دهد. HPR40 توسط یک باتری ۲۹۰ وات‌ساعتی تغذیه می‌شود که تنها ۱.۴۶ کیلوگرم وزن دارد و در لوله پایینی فریم مخفی شده است. همچنین یک باطری بردافزای ۱۶۰ وات‌ساعتی به‌اندازه بطری آب هم در دسترس است که وزن کل سیستم را زیر ۲.۷ کیلوگرم نگه می‌دارد. کنترل این سیستم از طریق یک ریموت مخفی در زیر نوار دسته‌فرمان انجام می‌شود و یک نمایشگر LED ظریف در انتهای دسته‌فرمان، اطلاعات ضروری را بدون لطمه به زیبایی دوچرخه نمایش می‌دهد.

چگالی گشتاور بالای HPR40 به دوچرخه‌سواران امکان می‌دهد تا خروجی پدال زدن خود را با تقویت ۲۰۰ واتی دو برابر کنند. این به معنای صعودهای بهتر، پیمایش مسافت‌های طولانی‌تر و حس طبیعی سواری بدون محدودیت‌های سیستم‌های سنگین‌تر است. با توجه به اینکه بسیاری از دوچرخه‌سواران می‌توانند حدود ۲۰۰ وات توان ثابت تولید کنند، این اثر مانند داشتن یک هم‌سوار در دوچرخه دونفره است که تنها ۲.۷ کیلوگرم وزن دارد. این حرکت نشان می‌دهد که همه تولیدکنندگان موتور به دنبال افزایش اسب بخار و گشتاور نیستند و TQ با ترکیب طراحی زیبا، قدرت ملایم اما محسوس و وزن کم، ثابت می‌کند که کمک الکتریکی لازم نیست فریاد بزند؛ می‌تواند زمزمه کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
منبع
electrek

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. SMS

    ۱۰ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (746 ديدگاه)

    هنوز قیمتش مشخص نیست ؟

  2. .

    ۱۰ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این موتورها دنیای دوچرخه رو متحول کردن
    یه درگیری شدید بین اونایی که الکتریکی سوارن هست،با اونایی رکابزن هستن
    رکابزنها وجود هر گونه کمکی برای رکابزنی رو نفی میکنن و اون رو مغایر با اصل ورزش میدونن…
    ولی واقعیت اینه که دوچرخه ذاتا برای ورزش اختراع نشده….
    و از طرفی،،،این موتورهای الکتریکی باعث میشن آدم تجربه‌های بیشتری انجام بده…با مدیریت و حفظ انرژی خودش
    و از طرفی،،،اونایی که ضعیف بنیه تر هستن،،،بتونن تجربه های بهتری از رکابزنی و طبیعت‌گردی داشته باشن

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا