هرچند بامو نسخهٔ استیشن M5 را تولید نمیکند اما آلپینا با ساخت مدل B5 تورینگ چیزی شبیه به آنرا ارائه کرده است. این ماشین که نسخهٔ استیشن سدان آلپینا B5 است از همان پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 بایتوربو استفاده میکند که 610 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. بهمنظور افزایش کشش، این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. البته به گفتهٔ آلپینا، امکان انتقال 90 درصد از گشتاور به چرخهای عقب وجود دارد.
این قوای محرکهٔ فوقالعاده، آلپینا B5 تورینگ را به خودروی بسیار چشمگیری تبدیل کرده است بهنحویکه ظرف تنها 3.5 ثانیه میتواند از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این در حالی است که شتاب صفرتاصد نسخهٔ سدان B5 معادل 3.4 ثانیه است. B5 تورینگ همچنین میتواند به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که بنابراین طبق گفتهٔ آلپینا، سریعترین استیشن تولیدی دنیا محسوب میشود. البته حداکثر سرعت B5 سدان بیشتر بوده و برابر با 330 کیلومتر در ساعت است.
این استیشن عملکرد بالا همانند نسخهٔ سدان برای اولین بار به سیستم فرمان گیری چهارچرخ مجهز شده است که میتواند در سرعتهای پایین چرخهای عقب را تا 2.5 درجه در جهت مخالف چرخهای جلو بچرخاند درحالیکه در سرعتهای بالا همین کار را در جهت چرخهای جلو انجام میدهد. سایر ارتقاءهای B5 تورینگ نیز شامل رول بارهای فعال، فنرهای کوتاهتر و سفتتر، کمکهای سفارشی تطبیقی و رینگهای آلیاژی فورجکاری شدهٔ سبکوزن 20 اینچی میشود که با لاستیکهای ویژهٔ پیرلی P-Zero پوشیده شدهاند.
تودوزی B5 تورینگ تماماً بهصورت دستدوز ساخته شده و میتوان تقریباً طیف بیپایانی از آپشنها را برای آن سفارش داد که ازجملهٔ آنها میتوان به چرم نرم ناپا، تریم سرامیکی یا چوبی و دوخت برجسته اشاره کرد. قیمت نسخهٔ سدان آلپینا B5 در بریتانیا از 89 هزار پوند آغاز میشود درحالیکه این مبلغ برای نسخهٔ استیشن برابر با 91 هزار پوند است؛ اما برای کسانی که به استیشنهای سریع علاقهمند هستند، B5 تورینگ همچنان یکی از بهترین گزینهها است.