بررسی ب‌‌ام‌‌و سری 7 جدید: زیبا و مجلل‌تر از همیشه

چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 15:18
مطالعه 8 دقیقه
BMW 7 Series 2016
ب‌ام‌و سری ۷ از سال ۱۹۷۷ وارد خط تولید این شرکت شد و از بدو ورودش به این کره خاکی همواره به‌عنوان گل سرسبد ب‌ام‌و درخشیده است. به‌عنوان مظهر این...
تبلیغات

ب‌ام‌و سری ۷ از سال ۱۹۷۷ وارد خط تولید این شرکت شد و از بدو ورودش به این کره خاکی همواره به‌عنوان گل سرسبد ب‌ام‌و درخشیده است. به‌عنوان مظهر این نام تجاری، سری ۷ برای مدت طولانی همواره در حال تغییر و تنظیم معیارهای جدید در سری‌های دیگر این شرکت و همچنین در صنعت خودروسازی دنیا بوده و هست، چیزی که همچنان در نسل ششم هم قابل‌لمس است.

طراحی خارجی

طراحی خارجی نسل ششم گرچه تغییر انقلابی نکرده، اما با حفظ تمایز از نسل قبلی خود، تکامل یافته است. چراغ جلو تا امتداد جلوپنجره کشیده شده و از آراستگی با پوشش کروم همراه با تغییرهای ظریف برخوردار است که چهره نسل ششم را تهاجمی‌تر و اسپورت‌تر از قبل کرده و تا حدودی به آن یک هویت منحصربه‌فرد بخشیده است.

داخل کابین

در داخل کابین، همان‌طور که انتظار می‌رود طراحی ساده و درعین‌حال باشکوه این سری به چشم می‌خورد. کابین با استفاده از چرم، چوب و تریم نقره‌ای آراسته‌شده و حالت کلی داشبورد محدب‌تر از قبل شده که دسترسی راننده به ادوات را راحت‌تر کرده است. همراه با تغییرات صورت گرفته، سیستم iDrive هم به‌روزرسانی شده و از سنسور حرکتی 3D با قابلیت شخصی‌سازی نیز برخوردار است. مهندسی در همه قسمت‌های سری ۷ می‌شود نوآوری را لمس کرد. استفاده از تعلیق بادی خود تراز، چراغ‌های لیزری جلو، گرم‌کن دسته‌های صندلی، امکان تشخیص حرکت برای سیستم سرگرمی، یکپارچه‌سازی کنسول میانی عقب با تبلت سامسونگ و همچنین سیستم پارک از راه دور برای اثبات این ادعا کافی هستند. بالاخره برای اولین بار نسخه ۵.۰ iDrive از صفحه‌نمایش لمسی پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، کنترل‌گر چرخان ب‌ام‌و هنوز هم جای خود را در نزدیکی دسته‌دنده حفظ کرده است. قابلیت جدید کنترل حرکتی iDrive، حرکات دست را توسط یک سنسور 3D آنالیز می‌کند و راننده می‌تواند با معرفی ژست‌های مختلف حرکتی، حجم صدا، اتصال به تلفن همراه و یا گزینه‌های دیگر را کنترل کند. علاوه بر این‌ها وای فای و امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه هم جز امکانات دیگر آن هستند.

ب‌ام‌و برای اولین بار در پلتفرم این سدان بزرگ از کربن هم استفاده کرده است. به این معنی که در ساختار شاسی از فیبر کربن تقویت‌شده، فولاد، آلومینیوم بهره برده است. این کار نه‌تنها باعث تقویت استحکام و ایمنی آن شده بلکه وزن آن را هم کاهش داده و سری ۷ جدید ۱۲۹ کیلوگرم از نسل قبلی‌اش سبک‌تر شده است.

زیر کاپوت چه خبر؟

در زیر کاپوت، یک موتور شش سیلندر یا هشت سیلندر قابل انتخاب هستند. موتور سه لیتری شش سیلندر توان ۳۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند، اما موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر با ۴۵۰ اسب‌بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور برای سری ۷ برازنده‌تر است.

ب‌ام‌و برای کسانی که به‌دنبال حفظ منابع طبیعی هستند، یک انجین ۴ سیلندر در نظر گرفته که در اوایل سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی می‌کند. هر سه این مدل‌ها از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سود می‌برند.

جمع‌بندی

هنوز جزئیات قیمت‌گذاری رسماً اعلام‌نشده است. سری ۷ جدید قابلیت‌های زیادی برای به چالش کشیدن رقبای خود دارد و تا معرفی نسل جدید رقبا، در مقام رهبری این سگمنت قرار دارد و منصفانه نیست که الآن بخواهیم با هم‌رده‌هایش مقایسه کنیم. در حال حاضر همه بی‌صبرانه منتظر تماشای پاسخ مرسدس بنز و آئودی هستند.

مزایا

  • تجهیزات رفاهی لوکس و فوق‌العاده.
  • نوآوری در تمامی زمینه‌ها.

معایب

  • طراحی خارجی در مقایسه با رقبا فاقد طراوت است.

مشخصات

ب‌ام‌و 740i مدل 2016

ب‌ام‌و 750i مدل 2016

موتور / سیلندر

۳.۰ لیتر / V6

۴.۴ لیتر / V8

حداکثر قدرت(اسب‌بخار / دور در دقیقه)

۳۲۶ اسب‌بخار / ۶۵۰۰ دور در دقیقه

۴۵۰ اسب‌بخار / ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور(نیوتن‌متر / دور در دقیقه)

۴۵۰ نیوتن‌متر / ۵۰۰۰ دور در دقیقه

۶۵۰ نیوتن‌متر / ۴۵۰۰ دور در دقیقه

سیستم انتقال قدرت

۸ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته اتوماتیک

درایو

چرخ عقب محرک

چرخ عقب / تمام چرخ

۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

۵.۵ ثانیه

۴.۷ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

شروع قیمت (غیر رسمی)

حدود ۸۲۲۹۵ دلار

حدود ۹۵۳۹۵ دلار

منابع: automiddleeast, digitaltrends

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.