بامو سری 3 تمام الکتریکی رقیبی برای تسلا مدل 3
در کنار رقابتی بهتر با آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس و جگوار XE، نسل آیندهی بامو سری 3 (G20) طبق شایعات مدلی تمام الکتریک نیز خواهد داشت تا به وسیلهی آن به جنگ تسلا مدل 3 برود.
طبق گفتههای اتواکسپرس، این خودروساز آلمانی میداند که چه کار کند تا سری 3 در صدر بازار قرار گیرد. برای دست یافتن به همین هدف میتوانیم انتظار عرضهی نسخههای پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی G20 را داشته باشیم. سری 3 بعدی همچنین از پلتفرم کاملاً جدید CLAR استفاده خواهد کرد که مخفف "معماری خوشهای" است. با استفاده از این پلتفرم، سری 3 میتواند 80 کیلوگرم از وزن خود را به لطف قطعات سبکتر کم کند. این قطعات احتمالاً در ستونها، فریم دربها و تونل گیربکس استفاده خواهند شد.
وزن کمتر به بهبود مشخصات هندلینگی خودرو و همچنین چابکی کلی آن کمک خواهد کرد. هر دوی این موارد فاکتورهایی کلیدی در جنگ با رقیبانی چون جگوار XE و آلفارومئو جیولیا خواهند بود. رقیبانی که اخیراً تحسینهای زیادی را برانگیختهاند. پیشرانههای کوچکتر نیز به سری 3 کمک خواهند کرد. انتظار داریم که مدل سطح پایهی 318i دارای پیشرانهی 3 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی باشد. در بخش دیزلی نیز پیشرانهی 2 لیتری میتواند در دسترس باشد و همچنین میتوانیم شاهد عرضهی نسخهی دیزلی 3 سیلندر 1.6 لیتری با 114 اسب بخار قدرت باشیم.
در بخش الکتریکی نیز مهندسان بامو گفتهاند که در حال کار بر روی مجموعه باتریهای 90 کیلووات ساعتی هستند که میتواند محدودهی حرکتی 482 کیلومتری را برای سری 3 EV به ارمغان بیاورد. درحالیکه ممکن است این نسخه تا سال 2020 عرضه نشود اما میتوانیم انتظار داشته باشیم که حداقل نسخهی پلاگین هیبریدی از زمان عرضهی عمومی خودرو در دسترس باشد. این خودرو میتواند از پیشرانهی بنزینی 2 لیتری به روز شده و پیشرانهی الکتریکی 87 اسب بخاری (به علاوهی مجموعه باتری بزرگتر برای بهبود محدوده حرکتی در حالت الکتریکی) بهره ببرد.
احتمالاً نسل آیندهی بامو سری 3 در سال آینده به عموم معرفی خواهد شد.