تست سرعت و شتاب ب‌ام‌و X7 M50d در اتوبان

جمعه 11 مرداد 1398 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
BMW X7 M50d
2460 کیلوگرم! این عدد نشان دهنده‌ی وزن ب‌ام‌و X7 M50d است. با خودروی اسپورتی طرف نیستیم اما در ویدئویی که تماشا خواهید نمود این خودرو کاملاً توانا...
تبلیغات

2460 کیلوگرم! این عدد نشان دهنده‌ی وزن ب‌ام‌و X7 M50d است. با خودروی اسپورتی طرف نیستیم اما در ویدئویی که تماشا خواهید نمود این خودرو کاملاً توانا و قلدر نشان می‌دهد. این پرچم‌دار دیزلی که در آمریکا عرضه نمی‌شود به اتوبانی در آلمان سر زده تا بتواند تست سرعت و شتاب خود را انجام دهد. کانال یوتیوب AutoTopNL که به خاطر چنین تست‌هایی شناخته می‌شود این بار هیولای لوکس و فول سایز باواریایی ها را روانه‌ی اتوبان‌های آلمان کرده است.

پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری با چهار توربوشارژر در قلب X7 M50d قرار گرفته و قدرت 394 اسب بخاری و گشتاور 760 نیوتون متری دارد. این پیشرانه حدود 3 سال پیش معرفی شده اما خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد این نیروگاه آهنین آینده‌ای نخواهد داشت زیرا ب‌ام‌و ادعا می‌کند به‌روزرسانی این پیشرانه به منظور پاس کردن قوانین آلایندگی جدید کاملاً هزینه‌بر و پیچیده می‌باشد.

نگاه به برگه مشخصات فنی نشان می‌دهد پرچم‌دار قدبلند ب‌ام‌و ظرف مدت 5.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما رکورد راننده‌ی حاضر در ویدئو برابر با 5.58 ثانیه بوده است. همچنین 17.7 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت خودرو از 100 به 200 کیلومتر در ساعت برسد؛ به عبارت دیگر شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با 23.28 ثانیه بوده و در پس‌زمینه‌ی ویدئو هم می‌توانیم صدای جذابی را بشنویم.

نهایتاً سرعت خودرو به 260 کیلومتر در ساعت می‌رسد که کمی بیشتر از ادعای ب‌ام‌و یعنی سقف سرعت 250 کیلومتر د ساعت می‌باشد. البته همه می‌دانیم که سرعت شمارهای مدرن در مقایسه با واقعیت اعداد بیشتری را نشان می‌دهند.

ب‌ام‌و X7 M50d تنها شاسی‌بلند لوکس و بزرگ با پیشرانه‌ی دیزلی نیست زیرا گروه فولکس‌واگن نیروگاهی بزرگ‌تر دارد که از نوع 8 سیلندر 4 لیتری با خروجی 429 اسب بخاری و گشتاور 900 نیوتون متری است. این پیشرانه در مدل‌هایی همچون آئودی SQ7 و SQ8، بنتلی بنتایگا دیزلی و... ارائه شده است.

شاید استفاده از پیشرانه‌ی دیزلی پس از رسانه‌ای شدن دیزل گیت فولکس ایده‌ی بدی باشد اما هنوز هم تقاضای خوبی برای این دست از خودروها وجود دارد. ب‌ام‌و می‌گوید پیشرانه‌های دیزلی حداقل 20 سال دیگر هم تولید خواهند شد. برای خودروهای بزرگ و سنگینی همچون X7، پیشرانه‌ی دیزلی همچنین توجیه‌پذیر است زیرا گشتاور بالایی را در دورهای پایین ارائه کرده ولی خب می‌دانیم که قوای محرکه‌ی الکتریکی شده نهایتاً جایگزین این نیروگاه‌های محبوب خواهند شد.

[embed]http://g1.asset.aparat.com//flv_video_new/5422/41ee2ec3b8c3230ce08b19b15e7a176f16265167-360p.mp4[/embed]

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.