بی ام وپورشهولوو

درگ ب‌ام‌و i8، پولستار وان و پورشه ۹۱۱ کاررا

هرچند چندی پیش ب‌ام‌و رسماً اعلام کرده که در ماه آوریل به تولید i8 خاتمه خواهد داد اما این بدان معنا نیست که این سوپراسپرت هیبریدی توانایی رقابت با رقبا را از دست داده است. i8 پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود است و هنوز هم از پرفورمنس قابل‌توجهی برخوردار است؛ اما این اسپرت هیبریدی آلمانی در برابر اسپرت‌های جدیدتر بازار چگونه عمل خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، کانال یوتیوب Auto Motor & Sport، یک i8 رودستر را در برابر پورشه ۹۱۱ کاررا و پولستار وان قرار داده است.

پیش از تماشای ویدئوی این درگ، بهتر است ابتدا به اعداد ارقام نگاهی داشته باشیم تا ببینیم این سه ماشین روی کاغذ چه ویژگی‌ها و توانایی‌هایی دارند. i8 از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

قوای محرکهٔ پولستار وان هم مثل ب‌ام‌و از نوع هیبریدی است اما این سیستم از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین شارژر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این موتورها روی‌هم ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رسانند. هرچند این کوپهٔ سوئدی از رقیب آلمانی قوی‌تر است اما باید توجه داشت که بیش از ۷۰۰ کیلوگرم از i8 سنگین‌تر است.

تنها عضو بنزینی خالص این جمع پورشه ۹۱۱ کاررا است که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در ۹۱۱ همچنین برخلاف دو رقیب دیگر نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حال برای اینکه بفهمید کدام‌یک از این سه ماشین در دنیای واقعی سریع‌تر است، ویدئوی زیر را از دقیقهٔ ۷ به بعد تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

ب‌ام‌و i8

پولستار وان

پورشه ۹۱۱ کاررا

پیشرانه۱.۳ لیتری ۳ سیلندر۲ لیتری ۴ سیلندر۳ لیتری ۶ سیلندر تخت
تنفستوربو+۲ موتور الکتریکیتوربو+۲ موتور الکتریکیتوئین توربو
قدرت۳۷۴ اسب بخار۶۰۰ اسب بخار۳۸۵ اسب بخار
گشتاور۵۷۰ نیوتن متر۱۰۰۰ نیوتن متر۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخعقب
وزن۱۵۹۵ کیلوگرم۲۳۴۵ کیلوگرم۱۵۸۰ کیلوگرم

 

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (413 ديدگاه)

    اسم پولستار وان بین دوتا اصیل به اسمای پورشه و بی ام و اصلا به چشم نمیاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. GERMANY

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (948 ديدگاه)

      اره دقیقا. به نظر من: طراحی بیمر
      شتاب و سرعت پورشه(که البته طراحیش هم زیبا هست ولی من i8 رو ترجیح میدم.)
      پولستار وان هم چیز خاصی در موردش نمیدونم ولی خیلی باش حال نمی کنم. هرچند به نظرم قابل احترام هست.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. Zonda R

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1831 ديدگاه)

      I8 دقیقا کجاش اصیله؟؟
      درگ کاملا غیر حرفه ای و مبتدی بود
      یه دقت کوچیک میتونه نشون بده پولسار به علت عدم مهارت راننده درگ رو حیف کرد
      قطعا اگر درگ رو یه سایت حرفه ای برگزار میکرد نتیجه فرق میکرد
      اما پورشه بنظرم بی حاشیه ترین خودروی اسپرت تاریخ هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (5365 ديدگاه)

        درگ رو مجله auto motor sport انجام داده که یکی از معتبر ترین مجلات خودرویی دنیاست.اینو از سبک و کیفیت فیلم برداری و دقت صداگذاری کاملا میشه حس کرد تا درگ هایی که طرف با گوشی موبایل گرفتن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. مانی

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2369 ديدگاه)

          البته با پولسار صفر تأ صد رو ۴.۴ زده که فکر کنم باید بهتر باشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. GERMANY

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (948 ديدگاه)

        پَ نَ پَ.. اون پاگانی که اسمش رو گذاشتی اسمت اصیله. داداش گلم اون نگفت که i8. گفت شرکت های بی ام دبلیو و پورشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. NOTHING

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (107 ديدگاه)

      اما قدرتش به چشم میاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. MPNobel

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پولستار با این قدرتش واقعا شتاب افتضاحی داره…من ندیده فهمیدم پورشه اول میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Milad AMG

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    این درگ نشون داد هنوز دوره . دوره بنزینیاس
    اره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. ممد ژانگولر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2634 ديدگاه)

    طرفدارای i8 تحویل بگیرن?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5365 ديدگاه)

      یه جوری میگی انگار ب ام و i8 قرار بوده مسیر ۴۰۰ متر رو در ۱۰ ثانیه بره و الان اونو ثبت نکرده. این ماشین کمترین گشتاور رو داره و محور عقب هستش و چندسال از زمان توسعه اش داره میگذره و همیشه مسیر ۴۰۰ متر رو در ۱۲.۲ ثانیه میره و برای نسخه صقف بازش این زمان چنددهم ثانیه کندتره که اینجا استفاده شده.
      در این درگ اگه M2 کامپتیشن قرار میگرفت میتونست حتی پورشه ۹۱۱ کررا رو به چالش بکشه با زمان ۱۲.۲ ثانیه خودش چون پورشه هم این زمان رو ثبت کرد، دیگه پولستار وان بماند. اونم با ۴۰۰ اسب قدرت و محور عقب بودنش.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ممد ژانگولر

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2634 ديدگاه)

        همه اینا که گفتی کاملا درست و موافقم
        ولی i8 باید جمع کنه بره تا همینجاشم با وجود تسلا خیلی تحملش کردیم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. MAHDI

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (5365 ديدگاه)

          تسلا خخخخخخخخخ دیدی چقدر جذابن طراحی تسلا ها!!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. ممد ژانگولر

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2634 ديدگاه)

      مهدی جون داداش بخند اشکال نداره ولی قول میدم بیاد ایران با چک بانکی نفر اول دم در شرکت و حتی شاید داری با بقیه دعوا میکنی میگی بابا من از صبح دستشویی نرفتم امدم اینجا ??

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. Hadi

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2203 ديدگاه)

    ۹۱۱کررا همشون رو لوله کرد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. MAHDI

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    ۹۱۱ که در شتاب گیری نسبت به رقبای خودش خیره کننده است.
    پولستار وان با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن گشتاور عملکرد چندان قابل قبولی نداشت تا جایی که اگه بجای i8 مدل M4 بود پولستار وان در جایگاه آخر قرار میگرفت چون زمان ۱۲.۴ ثانیه در مسیر ۴۰۰ متر برای چنین قدرت و گشتاوری قابل قبول نیست!!!!

    و اما ب ام و I8 با طراحی دیوانه کننده جذاب و دلربا که هیچوقت ادعایی در رقابت هایی درگ نداشته و چندسال از معرفیش داره میگذره و اینجا در مجموع کمترین قدرت رو داره و البته برخلاف پورشه ۹۱۱ و پولستار وان که چهار چرخ محور بودن اما I8 محور عقب بود اما بازهم عملکرد خوبی رو دا‌شت.
    هنوزم که هنوزه I8 حس آینده رو داره و خیلی خیلی جذابه!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amir Machine

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      i8 چهارچرخ محرکه، موتور الکتریکیش روی محور جلو نصبه، پورشه هم کاررای معمولی بود نه کاررا ۴، پس دیفرانسیل عقبه
      یه نگاه به جدول مینداختی بد نبود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. ?Mashin?

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (41 ديدگاه)

    فقط درگ کامارو با پورشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ارشیا

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1668 ديدگاه)

    به نظرم پولستار باید خیلی بهتر از اینا باشه قدرتش از یه گالاردو هم بیشتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا