مسابقه درگ بامو X6 M و جگوار اف تایپ R
خودروها و شاسی بلندهای اسپورت برای دو نوع مختلف از مشتریان تدارک دیده شدهاند: آنهایی که به طراحی ظاهری اهمیت میدهند و افرادی که بیشتر روی فضای بار و کابین زیادتر تأکید دارند؛ اما از آنجایی که مشتریان هر روز به سمت خودروهای بزرگتر متمایل میشوند بنابراین خودروسازان هم به چنین درخواستی پاسخ مثبت داده و البته پرفورمنس بهتر را نیز چاشنی کار میکنند. بامو X6 M کامپتیشن چنین خودرویی بوده و از پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو با قدرت قابلتوجه سود میبرد. این خودرو در مسابقهی درگ شرکت کرده اما رقیب آن اصلاً در یک کلاس قرار ندارد. طرف دیگر مسابقه جگوار اف تایپ R است.
اگر فقط مشخصات پیشرانه را مقایسه کنید وضعیت کاملاً مشابهی را خواهید دید. پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربوی بامو قدرت 616 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری تولید کرده و قدرت و گشتاور پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار جگوار به ترتیب برابر با 567 اسب بخار و 700 نیوتون متر میباشد. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرند اما جگوار دارای مزیتی به نام وزن کمتر است. این خودرو 400 کیلوگرم سبکتر از بامو بوده و این تفاوتی قابلتوجه است.
البته وزن کمتر باعث نمیشود که جگوار به راحتی پیروز میدان باشد. اولین درگ 400 متر با پیش افتادن قابلتوجه بامو شروع میشود. اگرچه جگوار سبکتر است اما نمیتواند مسابقه را در دست بگیرد و بامو به راحتی پیروز میشود. مسابقه دوم نزدیکتر بوده و این بار اف تایپ R با استارت بهتر پیروز میشود؛ اما مسابقه سوم بسیار نزدیکتر و فشردهتر برگزار میشود.
هر دو خودرو استارت بسیار خوبی داشته و اگرچه بامو اندکی پیش میافتد اما جگوار شروع به پر کردن فاصله میکند اما خب این برای پیروزی کافی نیست. مسابقه آخر با پایان باز انجام میشود. تنها دوربین به خط پایان اشاره کرده و به نظر میرسد هر دو خودرو در یک زمان از خط پایان عبور میکنند. حتی فیلمبردار نیز نمیتواند پیروز این مسابقه را اعلام کنند که ناامیدکننده است. با توجه به مسابقه آخر نمیتوانیم پیروز کلی را اعلام کنیم اما این درگ به ما نشان میدهد که بامو X6 M کامپتیشن کراس اوور فوقالعاده سریعی است!