BMW پس از مدتها نقشه کشیدن برای رقابت با مرسدس بنز CLS اینک سری شش خود را با تجهیز به چهار درب، به مصاف رقیب دیرینه فرستاده است. این کوپه چهار در! کمی بزرگتر از کوپه دو در مشابه (۱۱۱ میلیمتر) طراحی شده و طول آن از ۵ متر نیز گذشته است. فاصله بین دو محور نیز ۲۹۷ سانتی متر است تا فضایی راحت برای سرنشینان عقب فراهم آید.
همچنین فضای صندوق عقب حدود ۴۶۰ لیتر اعلام شده که با خواباندن صندلیها به ۱۲۶۵ لیتر افزایش خواهد یافت. آرایش صندلیهای آن را می توان ۴+۱ دانست. یعنی چهار صندلی کامل و یک نیمچه صندلی در بین صندلیهای عقب.
ویژگیهایی نظیر فرمان برقی و چرخش همه چرخها با فرمان xDrive و دوربین اخطار فاصله و سیستم صوتی با صدای فراگیر ساخت بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) و لوازم و روکشهای چرمی، همه در جهت راحتی و آسایش و امنیت بیشتر سرنشینان قرار گرفته اند.
در حال حاضر سه گزینه برای انتخاب موتور در دسترس شماست. موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربو (با دو واحد توربو شارژر) و با سوخت دیزل که می تواند ۳۱۳ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. مصرف سوخت متوسط این مدل، بین ۵.۵ تا ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد. نمونه دیگر ۶۴۰i با موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری و با توربوی دوگانه است که ۳۲۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر نیرو و گشتاور تولید می کند. بالاترین انتخاب ۶۵۰i با موتور ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری با توربو شارژر دوقلو است که می تواند قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متری را تقدیم راننده کند و بدین ترتیب دستیابی به سرعت صد کیلومتر در آن تنها ۴.۶ ثانیه طول خواهد کشید. و البته مثل همیشه حداکثر سرعت بصورت الکترونیکی روی عدد ۲۵۰ محدود شده است.
مصرف سوخت این مدل بطور متوسط بین ۹.۲ تا ۹.۴ لیتر اعلام شده که برای یک موتور هشت سیلندر و با این قدرت ، بنظر مناسب می رسد. و البته می توانید تفاوت فاحش تکنولوژی روز جهان را با مقایسه این میزان مصرف با میزان مصرف یک موتور ۱۸۰۰ سی سی چهار سیلندر ایرانی ببینید!
همه مدلهای گران کوپه با یک گیربکس هشت سرعته خودکار به بازار می آیند و در ادامه نیز باید منتظر مدلهای بسیار پرتوان MPower برای این سری و برای رقابت با رقیب گدن کلفتی بنام AMG باشیم.
قیمت پایه مدل ۶۴۰i حدود ۸۰ هزار یورو خواهد بود. این در حالیست که قیمت پایه مرسدس بنز CLS 350 CDI تنها ۶۵ هزار یورو می باشد. یعنی ۱۵ هزار یورو پایینتر و شما با پول مدل ۶۴۰ بی ام و می توانید بنز CLS 500 خریداری کنید. انتخاب با خودتان. شما کدامیک را ترجیح می دهید؟
بهنام
۱۳ دی ۱۳۹۰سلام
یکی از نکاتی که در خصوص مرسدس بنز و BMW باید مد نظر قرار داد اینکه این دو برند از اتومبیلها همواره از سیستم قدیمی طرح انتقال قدرت به چرخها یعنی دیفرانسیل عقب (البته با تکنولوژی روز) استفاده کردند. بخصوص BMW تا کنون به این سنت پایبند بوده است. حتی مسائلی مانند نرخ مصرف سوخت در مقابل وزن خودرو و اقتصادی بودن طرح در نگرشهای 20 سال اخیر نتوانسته در این دو ابر قدرت تأثیر چندانی بگذارد.
سالار
۲۲ دی ۱۳۹۰بی ام و عشقه
امیرحسین
۲۲ دی ۱۳۹۰سلام.یه سوالی داشتم این بی ام و که معرفی کردید نوشته اید که برای رقابت با مرسدس cls طراحی شده ولی ظاهرش اصلا شبیه سدان اسپرت یا sport back نیست.میشه بگید تو کدوم کلاس قرار میگیرد؟
امیرمحمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱وای محشره واقعان خودرو .کلاس به این ماشین ماشین ها میگند
یک سوال از دوستان کسی میدونه تعرفه واردات خودرو چقدر شده میگند به 70 درصد رسیده درسته یا نه؟
عماد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱بنده خدا صاحبش
همش باید روکش صندلیشو تمیز کنه
دنیز
۱۶ مرداد ۱۳۹۲به نظر من بی ام و از نظر نمای بیرون جذابیت داره و مرسدس بنز از نظر طراحی داخلی . نظر من توهین به این دو برند نیست هر دو جز برندهای برتر و پر طرفدارن که بعضی اوقات هر دو شرکت هر دو طراحی رو رعایت میکنن و واقعا ماشینای فوق العاده ای میزنن.
باتشکر از شما
لیلا
۱ آذر ۱۳۹۲کسی راجبعه سیستم توربو شارژینگ اطلاعی داره؟
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲جعبه دندش چند سرعتست؟؟؟؟
H.m
۲ بهمن ۱۳۹۳حرف نداره…..عالیه.خصوصا کوپش
tinush
۸ اسفند ۱۳۹۳خوب الان این ماشین قیمت اخرش چنده دقیقا؟؟؟؟ واسه خانوما خیلی ماشین باحالی حساب میشه!