از ورود نخستین خودروی M5 سی سال میگذرد و حالا شرکت BMW درصدد بزرگداشت این سدان قدرتمند و اسپرت با یک نسخه ویژه است. نسخهای که باید آن را قویترین سدان تاریخ این شرکت دانست.
پیشرانه هشت سیلندر این خودرو با کمک توربوشارژر دوقلو میتواند 592 اسب بخار نیرو و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که آخرین نمونههای M5 با همین پیشرانه V8 در دو نسخه استاندارد و بسته مسابقهای به ترتیب 560 و 575 اسب بخار نیرو تولید میکردند. این افزایش توان از طریق افزایش فشار توربوها و همچنین بهروزرسانی سیستم مدیریت الکترونیکی موتور به دست آمده است. وظیفه انتقال نیرو، همچنان بر عهده یک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه است.
به غیر از توان خروجی، شاسی خودرو نیز دستخوش تغییر و تجدید نظر شده و با افزایش استحکام و تقویت فنرها و کمکها به میزان 10 میلیمتر نیز کاهش ارتفاع داشته است. دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی برای بهبود کشش و فرمان با سیستم سروترونیک و حالت دستی در سیستم کنترل پایداری پویا DMC با تنظیمات بیشتر از دیگر تغییرات این مدل ویژه میباشند. شتاب صفر تا صد این خودروی 1870 کیلوگرمی تنها 3.9 ثانیه است که آن را در رقابت با خودروهای سوپر اسپرت قرار میدهد. این یعنی نیم ثانیه بهبود در برابر M5 استاندارد و البته نهایت سرعت همچنان روی عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اما با پکیج آپشنال درایور M میتوان به سرعت 305 کیلومتر بر ساعت رسید.
رنگآمیزی خودرو به رنگ نقرهای متالیک تیره منجمد نامیده میشود! در این طرح قسمتهای کرومی جلوپنجره به رنگ سیاه درآمدهاند. نشان "30 Jahre M5" روی رکابها به چشم میخورد. اگزوزهای دوبل نیز در دو طرف عقب خودرو، خودنمایی میکنند. اما قسمت جالب ظاهر خودرو، رینگهای آلیاژی 20 اینچی با اندازه 265/35ZR20 در جلو و 295/30ZR20 در عقب میباشند.
در داخل خودرو از آلومینیوم پرداخت شده برای تزئینات استفاده شده است. هر چهار صندلی خودرو نیز از نوع اسپرت و با عملکرد الکتریکی میباشند.
نسخه ویژه ب ام و 30 Jahre M5 کمی بیش از 138 هزار دلار قیمت دارد. این خودرو تنها در 300 نسخه تولید خواهد شد و شماره سریال یک تا 300 نیز روی داشبورد هر کدام به صورت انحصاری درج میشود.