فروش بیشتر بامو i8 از آکورا NSX علیرغم خاتمهٔ تولید!
هرچند بامو i8 نصف آکورا NSX سیلندر و تقریباً دوسوم آن قدرت دارد اما در بازار در سال 2020 از آن پیشی گرفته است. البته این دو ماشین علیرغم اختلاف در قدرت، از لحاظهای دیگری بسیار به هم شبیه هستند زیرا هردو محصول برتری برای سازندگانشان هستند، هردو از ترکیب موتور وسط استفاده میکنند، هردو صرفاً با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه میشوند و هردو قیمتی در حدود 150 هزار دلار دارند. بااینحال، چیزی که برای NSX شرمآور است این است که بامو تنها در نیمی از سال 2020 تولید شد ولی بااینوجود در آمریکا فروش بیشتری نسبت به رقیب ژاپنی خود داشته است.
سال گذشته فروش بامو i8 در آمریکا 192 دستگاه بوده درحالیکه آکورا تنها 128 دستگاه از NSX را به فروش رسانده است. فروش کمتر از خودروی همقیمتی که در شُرف خروج از بازار است و فروش چندانی هم ندارد خود بهخوبی گویای محبوبیت NSX در بین خریداران است. علاوه بر این، فروش سوپراسپرت هوندا در سال 2019 نیز در آمریکا تنها 238 دستگاه بود درحالیکه بامو سالانه بهطور متوسط حدود هزار دستگاه i8 میفروخت و در سال 2015 با 2200 دستگاه به بیشترین فروش خود در آمریکا دست یافت. برای مقایسه، بیشترین فروش نسل کنونی NSX در آمریکا در سال 2017 و 581 دستگاه بوده است.
فروش آکورا NSX در مقایسه با سوپراسپرتهای بنزینی هم هرگز خوب نیست. بهعنوانمثال، سال گذشته آئودی موفق به فروش 583 دستگاه R8 در آمریکا شد، مرسدس نزدیک به 2400 دستگاه AMG GT فروخت و فروش پورشه 911 نیز فقط در سهماههٔ پایانی سال 2020 بیش از 2400 دستگاه بوده است. بااینحال NSX در از لحاظ پرفورمنس قطعاً از i8 بهتر است زیرا از یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت 580 اسب بخار استفاده میکند درحالیکه قوای محرکهٔ سوپراسپرت بامو با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر و دو موتور الکتریکی تنها 374 اسب بخار قدرت تولید میکند. درنتیجه، NSX ظرف 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد که یک ثانیه از i8 بیشتر است.