معرفی آلپینا B8 گرن کوپه، همتای لوکس‌تر و راحت‌تر ب‌ام‌و M8

پنج‌شنبه 5 فروردین 1400 - 06:30
مطالعه 6 دقیقه
Alpina-BMW_B8_Gran_Coupe-2022-1024-01
مدتی بود که می‌دانستیم آلپینا در حال کار روی ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه است و حالا این خودرو رسماً معرفی شده است. در ابتدا به سراغ مهم‌ترین بخش B8 گرن...
تبلیغات

مدتی بود که می‌دانستیم آلپینا در حال کار روی ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه است و حالا این خودرو رسماً معرفی شده است. در ابتدا به سراغ مهم‌ترین بخش B8 گرن کوپه یعنی قلب تپندهٔ آن می‌رویم. در سینهٔ این ماشین همان نیروگاه آشنای 4.4 لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و قرار گرفته که با اقدامات آلپینا خروجی آن به 620 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور رسیده است تا B8 بتواند به ب‌ام‌و M8 تنه بزند.

این‌ها اعداد آشنایی هستند زیرا قبلاً آن‌ها را در پیشرانهٔ آلپینا XB7 هم دیده بودیم اما B8 به دلیل وزن کمتر قطعاً پرفورمنس بهتری دارد به‌گونه‌ای که ظرف 3.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این عدد کمی از شتاب M8 کُندتر است اما B8 با حداکثر سرعت 323 کیلومتر بر ساعت، به‌راحتی همتای ب‌ام‌وایی خود را پشت سر می‌گذارد. این ساختهٔ جدید آلپینا مسافت 400 متر را هم ظرف 11.5 ثانیه طی می‌کند.

اما علاوه بر تقویت پیشرانه، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک B8 نیز ارتقاءهای داخلی را تجربه کرده و حالا استراتژی‌های تعویض دندهٔ منحصربه‌فردی را ارائه خواهد کرد. در همین حال، سیستم خنک‌کنندهٔ قوای محرکهٔ این کوپهٔ چهاردر نیز با سه خنک‌کنندهٔ خارجی، خنک‌کنندهٔ بزرگ‌تر روغن گیربکس و اینترکولرهای خاص آلپینا ارتقاء پیدا کرده که آخری 50 درصد سطح بزرگ‌تری نسبت به اینترکولرهای M850i دارد.

ارتقاءهای B8 گرن کوپه اما به اینجا ختم نمی‌شود زیرا این ماشین به سیستم تعلیق اسپرت با تنظیم خاصی مجهز شده که راحتی سواری در مسافت‌های طولانی را با هندلینگ دقیق ترکیب می‌کند. ازجملهٔ ویژگی‌های این سیستم تعلیق می‌توان به فنرهای ایباخ، آنتی‌رول بارهای تقویت‌شده و پایه‌های مستحکم‌تر اشاره کرد. آلپینا همچنین سیستم فرمان گیری فعال B8 را هم به‌منظور بهبود بازخورد مجدداً تنظیم کرده است. این سیستم می‌تواند چرخ‌های عقب را تا 2.3 درجه بچرخاند.

B8 گرن کوپه در ظاهر با اسپلیتر جلو با لوگوی ALPINA و رینگ‌های 21 اینچی 20 پرهٔ خاص این شرکت، بلافاصله نشان می‌دهد که محصولی از آلپینا است. این رینگ‌ها با لاستیک‌های پیرلی پوشیده شده‌اند که به گفتهٔ آلپینا، به‌طور خاص با مفهوم B8 سازگاری دارند. پشت این رینگ‌ها نیز ترمزهایی با کالیپرهای چهار پیستونه و دیسک‌های 15.6 اینچی در جلو و 15.7 اینچی در عقب قرار گرفته‌اند که وظیفهٔ متوقف کردن این کوسهٔ قدرتمند آلمانی را بر عهده دارند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری B8 گرن کوپه نیز می‌توان به ورودی‌های هوای بزرگ جلو، اسپویلر کوچک در لبهٔ درب صندوق، دیفیوزر مشکی‌رنگ و رنگ‌های آبی و سبز خاص آلپینا اشاره کرد. تکمیل‌کنندهٔ این ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیز سیستم اگزوز ارتقاءیافته از جنس فولاد ضدزنگ با سر اگزوزهای بیضی‌شکل است. این سیستم قابل تنظیم بوده و نوید ارائهٔ لذت شنیداری را داده است زیرا از صدای طبیعی و جسورانهٔ یک پیشرانهٔ V8 قدرتمند برخوردار است.

کابین B8 گرن کوپه نیز از ویژگی‌های خاص آلپینا مثل تودوزی چرمی و آلکانترا، غربیلک فرمان چرمی و تریم چوبی براق سرشار است. لوگوی آلپینا نیز در همه جای کابین از پارکابی‌های چراغ‌دار گرفته تا کنسول مرکزی و صفحه آمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد. علاوه بر ویژگی‌های اختصاصی، B8 گرن کوپه به تجهیزات فراوانی مثل گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، سانروف شیشه‌ای پانوراما، رو سقفی آلکانترا و سیستم صوتی هارمن کاردون با 16 بلندگو هم مجهز است.

آلپینا B8 گرن کوپه از همین بهار راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد. قیمت این کوپهٔ چهاردر لوکس و قدرتمند از 139,900 دلار آغاز می‌شود که حدود 10 هزار دلار از ب‌ام‌و M8 گرن کوپه استاندارد با قیمت 130 هزار دلار گران‌تر است اما از M8 گرن کوپه کامپتیشن 3 هزار دلار کمتر است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.