معرفی فیسلیفت آلپینا XD3 و XD4 با پیشرانهٔ دیزلی قویتر
تنها یک روز پس از معرفی فیسلیفت بامو X3 و X4، آلپینا هم نسخهٔ فیسلیفت مدلهای XD3 و XD4 را معرفی کرده است. این مدلها که بهنوعی همتای دیزلی X3 M و X4 M محسوب میشوند، همان تغییرات ظاهری فیسلیفت X3 و X4 معمولی را تجربه کردهاند که شامل جلوپنجرهٔ بزرگتر، چراغهای جلوی جدید، بهروزرسانی گرافیک چراغهای عقب و بازطراحی سپرها میشود که البته آخری با ویژگیهای خاص آلپینا همراه است.
زیر کاپوت XD3 و XD4 یک پیشرانهٔ دیزلی قرار گرفته اما این یک موتور گازوئیلی کسلکننده که در خودروهای اقتصادی میبینیم نیست بلکه نسخهای تقویتشده از پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی چهار توربوی (!) بامو است. قدرت این موتور نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان 389 اسب بخار است اما گشتاور آن حالا با 30 نیوتن متر افزایش نسبت به نسخهٔ قبل از فیسلیفت، به 800 نیوتن متر رسیده است. مثل قبل، این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive تحویل میدهد.
آلپینا XD3 و XD4 با این قوای محرکه ظرف 4.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر میرسند و میتوانند به حداکثر سرعت 268 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. آلپینا در فیسلیفت این کراساوورها در کالیبراسیون سیستم فرمان متغیر و همینطور سیستم لانچ کنترل آنها هم بازنگری کرده تا آغاز حرکت بدون نقصی داشته باشند. هردوی این خودروها روی کمکفنرهای تطبیقی با تنظیمات خاص و فنرهای کوتاهتر و سفتتر برای ارائهٔ پویایی عالی قرار گرفتهاند.
این دو ماشین بهصورت استاندارد با رینگهای 20 اینچی عرضه میشوند اما برای آنها رینگهای آلیاژی 22 اینچی با طراحی خاص آلپینا و همینطور ترمزهای کامپوزیتی هم قابل سفارش هستند. قیمت آلپینا XD3 در بازار خانگی آلمان از 85,900 یورو و قیمت XD4 از 89,100 یورو آغاز میشود. تحویل این کراساوورهای دیزلی اسپرت جدید به خریداران از نوامبر آغاز خواهد شد.