مقایسه ب‌ام‌و، کادیلاک و لکسس کوپه

جمعه 2 مرداد 1394 - 05:05
مطالعه 12 دقیقه
What's the Best Luxury Performance Coupe
این طور به نظر می‌رسد که هدف لکسس از به بازار فرستادن RC-F، مقابله و رقابت در آن بخش از بازار که تحت سیطره‌ی ب‌ام‌و M4 و کادیلاک ATS-V قرار دارد،...
تبلیغات

این طور به نظر می‌رسد که هدف لکسس از به بازار فرستادن RC-F، مقابله و رقابت در آن بخش از بازار که تحت سیطره‌ی ب‌ام‌و M4 و کادیلاک ATS-V قرار دارد، نبوده است. این خودرو علاوه بر این‌که از لحاظ قدرت در پشت سر ب‌ام‌و و کادیلاک قرار می‌گیرد از نظر وزنی نیز از آن‌ها سنگین‌تر است و همان‌طور که شما تصور می‌کنید این مسائل در پیست مسابقه تأثیر خود را بر رفتار خودرو نشان خواهد داد.

اگرچه به هیچ‌وجه نمی‌توان لکسس را خودروی بدی نامید ولی این ویدئو که توسط سایت cars.com تهیه شده این مسئله را برای ما روشن می‌سازد که هنگامی که صحبت از عملکرد به میان می‌آید لکسس نمی‌تواند با دو خودروی فوق در یک لیگ به رقابت بپردازد.

ولی هنگامی که قصد مقایسه‌ی کلی این خودرو با M4 و ATS-V را داشته باشیم کار بسیار مشکل‌تری در پیش خواهیم داشت، خصوصاً اینکه خودروی آلمانی مورد آزمایش به اندازه‌ی پیشینیان خود محبوبیت و طرفدار ندارد. درنتیجه با توجه به اینکه هر دو خودرو دارای نقاط و جوانب مثبت و منفی هستند، به نظر می‌رسد شما باید بر اساس اولویت‌های شخصی از میان این دو خودرو یکی را انتخاب کنید. پیشرانه تنفس طبیعی V8 لکسس لقب زیباترین صدا را در جمع سه خودرو از آن خود می‌کند به‌طوری‌که در دورهای بالا واقعاً غرش می‌کند. با وجود این که جعبه‌دنده این خودرو در پیست مسابقه عملکرد مطلوبی دارد ولی در رانندگی شهری تعویض دنده‌ها را با تعلل و دودلی انجام می‌دهد.

در مورد ب‌ام‌و باید گفت که سیستم تعلیق، فرمان و ترمزها همگی به خوبی تیون شده‌اند و در پیست عملکردی عالی از خود نشان می‌دهند. مهم نیست که در کجای یک پیچ قرار دارید پیشرانه آن قدرت و گشتاور زیادی فراهم می‌کند و شما را از میان پیچ مانند یک موشک به جلو هل می‌دهد.

اما صدای تولید شده از این پیشرانه اصلاً راضی‌کننده نیست و با وجود این که در داخل خودرو به دلیل تولید صدای مجازی توسط سیستم صوتی خودرو صدای جذابی را می‌شنوید ولی به‌محض باز کردن پنجره‌ها صدای واقعی آن که کاملاً شبیه صدای خودروهای چهار سیلندر اقتصادی است به گوش می‌رسد. عملکرد گیربکس این خودرو هنگامی‌که در حالت تعویض اتوماتیک قرار گرفته ناامیدکننده است زیرا تقریباً هیچ موقع دنده مناسب را انتخاب نمی‌کند بنابراین شما ترجیح می‌دهید که دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کنید.

احساس فرمان کادیلاک عالی است و شاسی آن نیز به خوبی با راننده ارتباط برقرار می‌کند به‌طوری که شما همیشه بر توانایی‌ها و محدودیت‌های خودرو اشراف دارید. این خودرو از جعبه‌دنده 6 سرعته دستی بهره می‌برد که به دلیل ضرایب دنده عالی آن این طور به نظر می‌رسد که همیشه در زمان مناسب در دنده مناسب قرار گرفته‌اید.

کادیلاک در همه حال از تنظیمات نرم‌تری نسبت به ب‌ام‌و برخوردار است همچنین در نمای خارجی نیز به نوعی متمایزتر به نظر می‌رسد. اگر شما در این سگمنت از بازار خودرو به دنبال عملکردی کامل و بی‌نقص هستید پس باید قبل از خرید حتماً با این دو خودرو (M4 و ATS) رانندگی کنید.

کادیلاکATS-V

ب ام و M4

لکسسRC-F

قیمت پایه (دلار)

$62,665

$64,200

$62,400

پیشرانه

3.6 لیتر V6 تویین توربو

3 لیتر شش سیلندر خطی تویین توربو

5 لیتر V8 تنفس طبیعی

قدرت(اسب بخار)

464@5850 rpm

425@5500 rpm

467@7100 rpm

گشتاور(نیوتن متر)

603@3500 rpm

550@1850 rpm

527@4800 rpm

وزن(کیلوگرم)

1678

1637

1795

شتاب0 تا 96 کیلومتر (ثانیه)

4.32

3.97

4.88

زمان طی مسافت 400 متر (ثانیه)

12.41

12.05

13.12

خط ترمز از سرعت 96 کیلومتر (متر)

36.41

37.44

38.92

جعبه دنده

6 سرعته دستی

7 سرعته خودکار

8 سرعته خودکار

مصرف سوخت (لیتر در 100 کیلومتر)

13.8 در شهر10.2 در اتوبان

13.8 در شهر9 در اتوبان

14.7 در شهر9.4 در اتوبان

گارانتی

4 سال/80000 کیلومتر

4 سال/80000 کیلومتر

4 سال/80000 کیلومتر

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.