مقایسه سرعتی بامو M550d جدید و قدیم
از زمان معرفی نسل جدید بامو M550d xDrive تاکنون ما این پرسش را بارها و بارها پرسیدهایم: چه تعداد توربو برای یک پیشرانه کافی است؟! خودروی مورد بحث از قویترین پیشرانه 6 سیلندر دیزلی بازار استفاده کرده و نه تنها یک، دو و یا سه بلکه دارای چهار توربو است! این پیشرانه 3 لیتری قدرت 400 اسبی خود را در دور 4400 پیشرانه و گشتاور قابلتوجه 760 نیوتون متری را نیز تنها از دور 2000 پیشرانه در دسترس داده و بنابراین این سری 5 دیزلی تواناییهای زیادی دارد.
M550d در روی کاغذ بسیار بسیار سریع است. در واقعیت حتی سریعتر هم احساس میشود! ویدئوی جدیدی که توسط AutoTopNL منتشر شده نگاهی مستقیم به شتاب گیری و حداکثر سرعت این خودرو داشته و البته به منظور ایجاد ذهنیتی بهتر، نسل جدید این خودرو در مقابل نسل قبلی هم قرار گرفته است.
هر دو خودرو در واقع از یک پیشرانه استفاده میکنند اما نسل جدید دارای یک توربوی بیشتری است. شاید این یک بهبود جزئی به حساب آید اما در واقعیت نسل جدید M550d شتاب صفر تا 100 کیلومتر را سریعتر پر میکند. در حالت اسپورت و با لانچ کنترل فعال، نسل جدید تنها در 4.4 ثانیه شتاب میگیرد درحالیکه نسل قبلی 0.3 ثانیه کندتر است.
اما از نظر سقف سرعت هر دو خودرو تقریباً شرایط برابری دارند. نسل جدید در حدود 35 ثانیه به حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعتی میرسد درحالیکه نسل قبلی با قدرت 381 اسبی چند ثانیه کندتر بوده و سقف سرعت 250 کیلومتر در ساعت را ثبت میکند.
به عنوان یادآوری باید گفت M550d از سیستم چهار چرخ محرک xDrive استفاده کرده و همچنین در دل آن گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قرار دارد. BMW ادعا میکند مصرف سوخت متوسط این سدان اسپورت در 100 کیلومتر تنها 5.9 لیتر است اما شما قطعاً برای ثبت این مصرف سوخت باید در سرعتهای پایینتری رانندگی کنید.