من هارت MHX6 Dirt ترسی از کثیف شدن ندارد!
اکثر مالکان بامو X6 هرگز شاسیبلند کوپه خود را به آفرود نمیبرند مگر اینکه بهصورت تصادفی از روی یک تختهسنگ کوچک در راههای ناهموار عبور کنند؛ اما تیونر مشهور آلمانی من هارت تصمیم گرفته در یک چالش جذاب X6 را به یک خودروی همهجارو تبدیل کند و حاصل این کار کانسپت MHX6 Dirt است. من هارت اعلام کرده تنها 5 دستگاه از این هیولا را خواهد ساخت.
سنگ بنای این خودرو نسل فعلی بامو X6 M بوده است. من هارت پیشرانه را تیون کرده و قدرت آن را به 888 اسب بخار و گشتاور را نیز به 1200 نیوتون متر رسانده است. این بهبود خروجی پیشرانه به مدد پیستونهای جدید و توربوهای بازنگری شده و برخی تغییرات دیگر حاصل شده است. سیستم خنک کننده بهتر باعث میشود عملکرد پیشرانه حتی در گرمترین شرایط نیز مناسب باشد. همچنین اسنورکل های ورودی هوای دوگانه در کاپوت باعث میشود جذابیت بصری خودرو افزایش یافته و البته ورود خودرو به آب نیز با مشکلات کمتری همراه باشد.
اگرچه افزایش قدرت پیشرانه خوب است اما قابلیت آفرود X6 را افزایش نمیدهد. برای عملکرد بهتر در مکانهای خارج جاده، من هارت از سیستم تعلیق KW استفاده کرده و ارتفاع خودرو را بالاتر برده است. این شاسیبلند دگرگون شده از رینگهای 21 اینچی با لاستیکهای BF گوودریچ و ترمزهای بهتر سود میبرد.
اما من هارت تنها بخشهای فنی X6 M را تغییر نداده بلکه دستی نیز بر سر و روی این خودرو کشیده است. در بخش زیرین بدنه شاهد پانلهای محافظتی از قطعات حساس فنی هستیم. یک رول کیج نیز در زمان چپ کردنها از سقف محافظت کرده و به عنوان نقطهای به منظور قرار دادن زاپاس کامل نیز کاربرد دارد. گارد میلهای بزرگ در جلو به همراه یک وینچ گیرا نیز بر ابهت MHX6 Dirt میافزایند.
من هارت انتظار دارد مشتریان پولدار خاورمیانهای از جمله برجستهترین مشتریان این خودرو باشند. هر خودرو بهای 395 هزار یورویی داشته و ساخت هر نسخه پس از دریافت سفارش بین 6 تا 8 ماه زمان میبرد.