نگاهی به عملکرد آلپینا B3 در نوربرگ رینگ

شنبه 29 آذر 1399 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Alpina B3 Lap The Nurburgring
جدیدترین نسل آلپینا B3 در نمایشگاه خودروی توکیو 2019 طوفانی به پا کرد و پیشرانه 3 لیتری بازنگری شده و ظاهر اسپورت تر خود را به نمایش گذاشت. هدف...
تبلیغات

جدیدترین نسل آلپینا B3 در نمایشگاه خودروی توکیو 2019 طوفانی به پا کرد و پیشرانه 3 لیتری بازنگری شده و ظاهر اسپورت تر خود را به نمایش گذاشت. هدف اصلی این سدان پرفورمنس پر کردن فاصله بین مدل‌های استاندارد M340i xDrive و M3 کامپتیشن است.

ما می‌دانیم که محصولات آلپینا سریع هستند. اسپورت اتو به دنبال فهمیدن میزان شتاب و سرعت B3 جدید بوده و به همین خاطر با این خودرو سری به پیست مشهور نوربرگ رینگ زده است. با نشستن کریستین گبهارت حرفه‌ای در پشت فرمان و استفاده از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو ALP، این سدان پرفورمنس رکورد 7 دقیقه و 53.26 ثانیه را بر جای گذاشته که نه فوق‌العاده است و نه خیلی بد.

مقایسه سریع با دیگر خودروهای دارای رکورد حدود 7 دقیقه و 50 ثانیه نشان می‌دهد سدان آلپینا سریع‌تر از ب ام و M2 و M5 کامپتیشن F10 بوده اما عملکرد بدتری نسبت به نسل پیشین ب ام و M4 و M2 کامپتیشن داشته است. البته این موضوع خیلی جای تعجب ندارد زیرا مدل تست شده وزن 1797 کیلوگرمی داشته است.

زیر کاپوت B3 جدید پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 462 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر قرار دارد. این پیشرانه باعث ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 303 کیلومتر در ساعتی می‌شود. شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت آلپینا B3 نیز برابر با 13.4 ثانیه است.

صادقانه باید گفت ما از عملکرد B3 در پیست نوربرگ رینگ ناامید نشدیم اما خب خیلی هم تحت تأثیر آن قرار نگرفتیم. علیرغم بهبودهای قابل‌توجه رخ داده از جمله دامپرهای کاملا تطبیقی، فنرهای جدید و میله‌های پایدارکننده بزرگ‌تر نسبت به نسخه استاندارد، آلپینا B3 پشت سر محصولاتی همچون ولوو S60 پولستار و آلفارومئو استلویو QV قرار می‌گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.