پشت فرمان ب‌ام‌و X7 M50i جدید

چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 14:30
مطالعه 7 دقیقه
BMW M50i 2020-7
ب‌ام‌و X7 از جهات بسیاری خودرویی فوق‌العاده است. شاسی بلندهای هفت‌نفره تقاضای زیادی دارند و نمونه‌هایی که دارای ردیف سوم صندلی با فضای مناسب هستند...
تبلیغات

ب‌ام‌و X7 از جهات بسیاری خودرویی فوق‌العاده است. شاسی بلندهای هفت‌نفره تقاضای زیادی دارند و نمونه‌هایی که دارای ردیف سوم صندلی با فضای مناسب هستند خیلی به چشم نمی‌خورند. X7 یکی از این خودروهاست و اگر طراحی سفارشی شش‌نفره را انتخاب کنید شاهد راحتی بسیار بالایی خواهید بود.

در واقع به ‌عنوان رقیبی برای محصولاتی همچون مرسدس بنز GLS، رنجروور و تسلا مدل X، فهمیدن چرایی انتخاب این نسخه پرچم‌دار M50i آسان است. X7 شاید با نسخه‌های 30d، 50d و 40i در دسترس باشد اما اگر به دنبال صرف هزینه‌ای زیاد برای خرید یک شاسی‌بلند لوکس باشید شاید بهتر باشد نیروگاه 8 سیلندر M5 را انتخاب کنید؛ که دقیقاً هم همین‌طور بوده و این پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو با قدرت 523 اسب بخاری و گشتاور 775 نیوتون متری خودنمایی می‌کند. این خودرو همچنین از سیستم ترمز و دیفرانسیل M سود برده و این دیفرانسیل می‌تواند در صورت نیاز تمامی 523 اسب را به چرخ های عقب بفرستد.

نتیجه به دست آمده احساس‌برانگیز است. X7 هندلینگی طبیعی داشته و دیفرانسیل یاد شده به خودرو اجازه می‌دهد کاملاً به پیچ‌ها حمله کند. در نظر داشته باشید که رنجروور قطعاً با نرمی طبیعی‌تری فرمان خواهد گرفت.

و پیشرانه هم قهرمان واقعی است. بازنگری‌های قابل‌توجهی نسبت به آنچه در M5 انجام‌وظیفه می‌کند صورت گرفته و در اینجا تمرکز زیادی روی مسئله آرامش و آسایش کابین دیده می‌شود. در حالت اسپورت شاهد صدای خفه شده اما غیرقابل اشتباه خواهید بود و زمان که پدال گاز را فشار دهید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت زیر 5 ثانیه شما را کاملاً راضی خواهد کرد. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز بی‌نقص عمل می‌کند.

اما چیزی که ناامیدکننده جلوه می‌کند این است که علیرغم استعدادهای زیادی که وجود دارد، X7 M50i هرگز بهترین نیست. هندلینگ خودرو بهتر از مرسدس GLS یا تسلا مدل X بوده اما سریع رفتن هنوز هم با مدیریت وزن بالا همراه است و بنابراین شما هرگز نخواهید توانست سواری خودرو را هیجان‌انگیز بنامید. در واقع اگر بتوانید با هفت صندلی کنار بیایید رنجروور خودروی رضایت‌بخش‌تری برای راننده خواهد بود. رنجروور همچنین کمی راحت‌تر از X7 بوده زیرا رینگ‌های 22 اینچی استاندارد M50i در دست‌اندازهای بزرگ کمی مشکل‌ساز خواهند بود.

کاملاً قابل‌درک است که چرا تکان های زیادی در بدنه X7 وجود دارد چراکه وزن خودرو بیش از 2.5 تن و طول آن نیز 5.2 متر است. شاید جای تعجبی نباشد که X7 برای بازارهای آمریکا و چین طراحی شده و تا زمانی که این خودرو را در خیابان‌های بریتانیا نبینید این موضوع را نخواهید فهمید چراکه X7 ابعاد بزرگی دارد.

در واقعیت آنجایی که X7 می‌درخشد فضای کابین و کیفیت است. با افزودن برخی آپشن ها همچون صندلی‌های اجرایی، کابین بسیار استثنایی خواهد شد. از این نظر X7 جلوتر از مرسدس، رنجروور و تسلا حرکت کرده و اندکی با بنتلی بنتایگا فاصله دارد.

در نظر داشته باشید که آپشن های زیادی حتی در نسخه پرچم‌دار M50i وجود دارد؛ اما جای ناامیدی است که چراغ‌های جلوی LED تطبیقی و سیستم نیمه خودران به‌صورت سفارشی عرضه ‌شده‌اند؛ اما اگرچه این خودرو دارای چرم باکیفیت، بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی بازار، سیستم صوتی هارمن کاردون و... است اما هنوز هم می‌توانید پکیج اولتیمیت 20 هزار پوندی را سفارش دهید که شامل سیستم سرگرمی عقب، سانروف شیشه‌ای، صندلی‌های ماساژوردار، سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته، چراغ‌های تطبیقی یاد شده و... می‌باشد. X7 M50i خودروی گران‌قیمتی است اما وقتی به بنتایگا نگاه کنید خواهید فهمید این قدبلند باواریایی ارزش بسیار خوبی دارد.

به عنوان یک لیموزین قدبلند X7 M50i توجیه‌پذیر بوده اما واقعیت این است که فاقد حس پیروزی نهایی می‌باشد. البته این خودرو در بحث راحتی و لوکس بودن فوق‌العاده عمل کرده و مرزها را جابجا نموده است. به‌طور خلاصه باید گفت اگر سبک زندگی و بودجه شما با چنین خودرویی می‌رسد بهتر است نسخه‌های معمولی‌تر را انتخاب کنید.

ب‌ام‌و X7 M50i در جاده غیرقابل سلطه به نظر می‌رسد. این خودرو دارای اشرافیت و قدرت زیادی بوده و از کابینی استثنایی با فضای کافی برای هفت فرد بزرگ‌سال سود می‌برد. این فضای زیاد و کیفیت کابین است که باعث شده خودرویی جذاب تولید شود اما X7 به‌اندازه‌ای که از پیشرانه M و نشان ب‌ام‌و انتظار دارید هیجان‌انگیز نیست و در خیابان‌های بریتانیا نیز به‌طور عجیبی بزرگ به نظر می‌رسد.

مشخصات ب‌ام‌و X7 M50i

  • قیمت: 92975 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/775 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 11 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.