بی ام و

نگاهی به کوپه سری 2 ، چابک و جذاب

ب ام و سرانجام از جانشین کوپه سری یک که از این پس با نام سری ۲ شناخته می‌شود، به طور رسمی پرده برداشت. خودرویی که با پویایی و توانایی‌های فنی خود می‌تواند دل علاقه‌مندان به این برند را بدست آورد.

2014 BMW 2-Series Coupe
۲۰۱۴ BMW 2-Series Coupe

در همان نگاه اول می‌توان تجدید نظر عمده در طراحی سری یک را دریافت. کوپه سری دو بیشتر مشابه برادران بزرگ‌تر سری سه است تا سدان کوچک سری یک. طراحی بدنه با سبک کوپه هم‌خوانی خوبی دارد و کشیده و با وقار به نظر می‌رسد. گرچه زبان طراحی تکراری ب ام و جای زیادی برای نوآوری باقی نمی‌گذارد. اتاق با چهار صندلی، انتقال نیرو به چرخهای عقب و مجموعه موتور و گیربکس و شاسی که با تمرکز بر توانایی‌های دینامیک طراحی شده‌اند، میراث دار کوپه های اسپرت ب ام و نظیر ۲۰۰۲ معروف را در جایگاه مناسبی قرار خواهد داد.

2014 BMW 2-Series Coupe
۲۰۱۴ BMW 2-Series Coupe

تمایز بصری در شکل چراغهای باریک و کشیده و جلوپنجره کلیوی شکل با سری ۱ خوشایند خریداران خواهد بود زیرا از آن چراغهای عجیب و پوزه نامتجانس دیگر خبری نیست.

نیم‌رخ عضلانی با کاپوت کشیده و صندوق کوتاه و ارتفاع کمتر پنجره های بدون فریم حالتی گوه مانند و چابک به خودرو بخشیده‌اند. فاصله بین دو محور جلو و عقب نسبت به کوپه های سری یک ۷۲ میلی متر کشیده تر شده است. طول خودرو نیز اندکی افزوده شده و به ۴ متر و ۴۳ سانتی متر رسیده است.

نمای عقب ماشین با چراغهای چکمه ای شکل کلاسیک ب ام و به پایان می‌رسد. در اینجا چراغ‌ها یک تکه شده و درون یک قاب یکپارچه قرار می‌گیرند.

با ورود به داخل کابین، تاثیر افزایش فاصله محورها را احساس خواهید کرد. فضای گسترده تر داخلی و افزایش فضای زانوی سرنشینان عقب و همچنین افزایش حجم صندوق به ۳۹۰ لیتر برآیند بزرگ‌تر شدن خودرو هستند. طراحی داخلی با کیفیت مناسب و جلوه ای مدرن یادآور برادران گران‌تر این اتومبیل است.

هم اکنون پنج نوع پیشرانه برای این ماشین قابل انتخاب است. ۲۱۸d, 220d, 225d, 220i و M235i. هر سه مدل دیزلی با موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل و تنظیمات مختلف می‌توانند از ۱۴۳ اسب بخار تا ۲۱۸ اسب بخار نیرو تولید کنند. گشتاور قوی‌تری مدل دیزلی نیز ۴۵۰ نیوتن متر می‌باشد. شتاب این مدل‌ها نیز از ۶.۳ تا ۸.۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر است. با وجود مصرفی معادل ۴.۲ لیتر در صد کیلومتر، می‌توان این خودروها را کوپه های اسپرت مقرون به صرفه و اقتصادی دانست.

نوع بنزینی از همان موتور آشنای ۲.۰ لیتری خانواده ب ام و با توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی معادل ۱۸۴ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۲۷۰ نیوتن متر تولید می‌کند. با مصرف سوختی در حد ۵.۷ لیتر و شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه ای و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت، یک انتخاب مطلوب به نظر می‌رسد. برای این مدل می‌توان از یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته خودکار بهره برد.

اما اوج انتخاب شما برای سری دو کوپه می‌تواند M235i با موتور شش سیلندر توربوی ۳۲۶ اسبی و ۴۵۰ نیوتن متری باشد. این ماشین می‌تواند صفر تا صد را در ۴.۸ ثانیه (با گیربکس اتوماتیک، ۵ ثانیه) طی کند؛ و نهایت سرعت آن نیز به طور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این ماشین نیز میانگین مصرف سوختی معادل ۷.۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.
یک بسته M Sport با تعلیق منحصر به فرد و چرخهای ۱۹ اینچی و کیت آیرودینامیکی، اگزوزهای کرومی براق، رکاب آلومینیومی، صندلیهای اسپرت، تریم با تزئینات آلومینیومی و تم آبی رنگ و تجهیزات مخصوص با نشان M نیز قابل سفارش است.

فروش سری ۲ کوپه از ماه مارس و با قیمت پایه ۳۳ هزار دلار آغاز می‌شود. در حالی که قیمت مدلهای M Performance تا ۴۴ هزار دلار هم بالا می‌رود. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”50936″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. carbonado aventador

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    پدال جان نوشتی 2018اسب بخار ولی فکر کنم صفر اون وسط اضافی است لطفا درستش کن!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (764 ديدگاه)

      ممنون از شما. اصلاح گردید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. feri

        ۳ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (233 ديدگاه)

        پدال باید از میتسوبیشی بیشتر مطلب بگذاری همش شد بی ام و فورد …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. slr722

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      من پسند کردم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. carbonado aventador

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    طرف داران BMW ناراحت نشن ولی اینم مثل پراید شده . یکم چراغ هاش رو شیب می دن می شه یه مدل . یکم طولش رو اضافه می کنند می شه یه مدل . یکم ظاهر جلوش رو تغیر می دن می شه یه مدل دیگه . ولی یکی از خوبی هاش مصرف سوختش است که با موتور 2.5 لیتری 6 سیلندر مصرفش از سمند1800cc کمتر است!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حمید

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      شباهت بین کلاس های مختلف در همه کمپانی ها دیده میشه . ماشینها باید نشون بد از یک خانوادن . قبول دارم که ب ام و باید یه مقدار تفاوت بیشتر ایجاد کنه ولی مثل پراید نیست دوست عزیز . هم شاسی هم اتاق هم فنی متفاوته . لطفا با دید باز نگاه کنید . 120i رو با 320i مقایسه کنید . علیرغم یکی بودن موتور و گیربکس و وزن بیشتر سری سه ، شتاب سری سه بیشتره چون از نظر ecu و برنامه ریزی زمین تا آسمون فرق دارن . متاسفانه شما یکم ظاهر بینی ، ب ام و شده مثل پراید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sorena330

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    عالی ولی کاش سایز چرخ ها بزرگ تر بود.ازنظر سایز چرخ ها مثل محصولات تویوتا بی تناسب شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. VAHID JINPACHI

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    زنده باد بی ام و..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. سينا

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    بازم یه خودروی تکراری از B.M.W …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali reza

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      سینا جان.. اینو می گن اصالت..

      می خواستی بی ام و هم مثل هیوندای و کیای بی اصالت و بی کیفیت سالی 4 تا شکل متفاوت بده

      تغییر سریع در ظاهر برا نداشتن مشتریه. والسلام. و گرنه ماشینی که کیفیت و طرفدار داره لزومی برا اینکار نمی بینه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سينا

        ۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نه اتفاقاً اینو نمیشه قبول کرد که به بهانه اصالت ورداره یه سری خودرو مشابه با ابعاد مختلف تولید کنه، مگه ماشین پنیر کاله هست که یه چیز ثابت در ابعاد و وزن های متنوع تولید بشه(؟) من اسم طراحی بنز رو میذارم اصیل. حفظ یک هامونی واحد و در عین حال متنوع. مثه پسری که یه چیزاییش به پدرش رفته و بعد از اندی سال همه با دیدنش میگن یاد فلانی بخیر …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سينا

        ۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (217 ديدگاه)

        نه اتفاقاً اینو نمیشه قبول کرد که به بهانه اصالت ورداره یه سری خودرو مشابه با ابعاد مختلف تولید کنه، مگه ماشین پنیر کاله هست که یه چیز ثابت در ابعاد و وزن های متنوع تولید بشه(؟) من اسم طراحی بنز رو میذارم اصیل. حفظ یک هارمونی واحد و در عین حال متنوع. مثه پسری که یه چیزاییش به پدرش رفته و بعد از اندی سال همه با دیدنش میگن یاد فلانی بخیر …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. km

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    عقبش زیاد قشنگ نیست انگار سری 3 و 5 رو پرس کردن ولی جلوش خوبه به چیزایی از Z4 رو هم میشه توش دید و زیباست. طراحی داخلش هم حرف نداره. قیمتش هم خوبه کاش که اینجا وارد شه بجا بعضی ماشینهای آشغال کره ای!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Sina.fb

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    عزیزم کی از فورد مطلب گذاشته من که تا حالا ندیدم از فورد مطلب بذاره؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      سینا جون گذاشته اگه یکم بگردی پیدا می کنی!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Sina.fb

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    عزیزم کی از فورد مطلب گذاشته من که تا حالا ندیدم؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mojtaba..designer

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    به نظر من هم bmw کمی از رقیب خودش بنز عقب افتاده…..البته به اطلاع برسونم که استراتژی bmw در قبال تولید چند سری از پیش تعیین شده رو تقریبا به اتمام رسونده یعنی بی ام دابلیو با نقشه از قبل طراحی شده چندین سالش برای تولید کلاس های متفاوت دیگه تموم شده از این به بعد باید شاهد تولید سری ها و پت فرم های جدید از بی ام دابلیو باشیم…این مدل های تولید شده و در حال تولیدش:
    series 1-series2(new)-series3(new)-series4(new)-series5-series6-series7
    x1-x2(new comming soon)-x3-x4(new comming soon)-x5-x6
    z4

    این نشون میده بی ام دابلیو عالی عمل کرده و به نقشه راه خودش پا بند بوده….
    مطمئن باشید بی ام دابلیو تا چند ساله دیگه سری ها و پلت فرم های جدید و سبک های طراحی جدیدی رو میکنه……….تولید سری های i معرفه همینه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      یعنی مرده اون بی ام دابلیو نوشتناتونم!!! یعنی از یه امریکایی هم تو نوشتنتون لهجتون بیشتره!!!!! طرف میره مغازه میگه رببببببببببببببعععععع دارین میگه داریم ولی نه این غلظت! عزیزان دابلیو دیگه چه صیغه ایه؟؟ بی ام وی درسته نه بی ام و که زیباست و امریکایی ها نیمتونند خ بگن شما هم یهو خ رو بردارین از زبان فارسی!! فرق ما با همه اینه زبونمون قدرت تلفظش بالاست قدرت تطبیقی داره حیف نیست اینطوری مینویسین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۵ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        ما بی ام وی نداریم . آلمانی ها میگن ب ام و ، آمریکایی ها و انگلیسی ها میگن بی ام دابلیو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرتضی

          ۸ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (849 ديدگاه)

          من چهار سال و خورده ای المان زندگی کردم رفیق تلفظ بی ام وی هم درسته و شما بارها میشنوی!!مثل ig که در المانی اگه ته یه لغتی بیاد هم ایگ گفته میشه و ایش!!! جفتش هم درسته امیدوارم خیلی واضح توضیح داده باشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مرتضی

          ۸ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (849 ديدگاه)

          و فکر کنم اینو باید توضیح بدم که نوشتم( بی ام وی درسته نه بی ام و که زیباست ) منظورم اینه بی ام وی نمیگین باشه بگین بی ام و که تلفظ زیباتر و اشنا تره این نه به معنی نفی نیست مثلا پنج تومن به من قرض بده نه!!! عیب نداره چهار تومن بده!!
          دوستان عزیز اولین جلسه اموزش زبان فارسی و المانی توامان به پایان رسید موفق باشین:D

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. محسن.د

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    خوش طراحیه. قیمتشم خوبه.(البته نه واسه ما!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Infinite

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    به نظر من طراحی چراغهای این خودرو خیلی زشته. برای من قابل تحمل نیست. چراغهای سری یک به نظرم زیباتر بودند. در کل سری یک دوست داشتنی تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بی ام و با این چندتا طراحی اخیرش نشون داده بیش از حد به حفظ اصالت اهمیت میده،منظورم اینه که لازم نیست برای اینکه بخواد اصالت رو حفظ کنه تا این حد محصولاتش شباهت ظاهری داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن.د

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    تغییرات چراغهای عقبش نسبت به بقیه سری ها کاملا احساس میشه ولی چراغهای جلو نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امین

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    عالیه و دوست داشتنی
    از نسل قبلش هم بهتره و ابهت خاصی نسبت به مدلش داره ( مخصوصا مدل M اسپورت )
    چراغ های عقبش هم نسبت به مدل خوبه ( منو یاد ولوو میندازه! )

    در کل دوسش دارم مثل همیشه ……( BMW FOREVER )

    آقای mojtaba..designer بد جوری با نظرت موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امین

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    راستی پدال (( پوزه نامتجانس )) یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
    میشه یه توضیحی بدی!!!!!!!!!
    خب فارسی بنویس عزیزم به اندازه کافی از عربا کشیدیم……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. zondar

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    ب ام دبلیو زمان اوجه طراحیش زمان کریس بنگل بود واقعا هنوز هم دیدن مدلاش بعد از چند سال خاص و زیباست.(سری 6و3 کوپه بی بدیل بودن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. zondar

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    ب ام دبلیو افت طراحیش محسوسه .فقط یه نگاه به audi و بنز نشون از این موضوع داره.ولی دینامیک سواری ،چابکی،هندلینگ ب ام دبلیو بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. e.scamp

    ۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    ب ام و نمیخواد یه زبان طراحی دیگه واسه خودش تعریف بکنه!!!! همه ی مدلاش شبیه هم اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امین

    ۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    به نظرم طراحی چراغای جلوش خیلی بهتر از سری 3.خیلی با حوصله تر روی طراحی جلوش کار شده.اما عقبش برعکس.تنها یه کپی برداری از چراغای عقب X6.فقط یه ذره کوچیکترش کردن.کابینش هم حرف خاصی برای گفتن نداره.در کل اینم مثل سری 4 تنها کوپه سری 1 .احتمالاً نسل بعدی سری 6 هم فقط نمونه کوپه سری 5 و فکر کنم در گام بعدی ب ام و قصد معرفی سری 8 به عنوان نمونه کوپه سری 7 رو داشته باشه.
    واقعاً که معرفی یه سری یا مدل جدید تنها به عنوان یک نمونه کوپه از یک محصول سدان از خودروسازی مثل ب ام و خیلی دور از انتظاره .من خودم عشق بنزم ولی از ب ام و بیشتر از اینا انتظار داشتم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mojtaba..designer

    ۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    امین خان نظر لطف شماست..ممنون.
    و اما شما آقا مرتضی که بیشتر از یه منتقد اتومبیل معلم زبان بودنتو مورد توجه قرار دادین..
    به اطلاع جناب عالی برسونم که این همه زبان انگلیشتون فول آپشنه یه سری فقط به فیلم های رونمایی bmw تو نمایشگاه های مختلف بندازین اونوقت متوجه میشین که bmw رو (بی ام دابلیو) تلفظ میکنن نه بی ام وییییییی !!!!!
    بی ام و تلفظ آلمانیش هستش و تلفظی مثل بی ام وی نداریم.دوستان هم ذکر کردند.
    حواست جمع باشه وقتی کامنت میذاری سوتی ندی..
    یکی مثل شما میشناختم که خودشو همه چی دون انگلیش میدونست…میدونین به جنسیس چی میگفت ؟؟ میگفت گنسیس !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      راستی گنسیس هم درسته اما به شما یاد دادند به g بگین جی اما دلیل نمیشه همه دنیا بگن جی و اگه یکی گفت گ مثل المان ها و روس ها و …. زبونم لال قران خدا غلط بشه نه نباید با دیدن چهار تا فیلم نمایشگاه و چند تا تبلیغ فکر کرد همه غرب همونه و همه چی دون شدیم!! یادت باشه جلوی اون دوستت یه وقت سوتی ندی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مرتضی

    ۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    مجتبی عزیز با توضیحی که خواهم داد پیش خودت خواهی گفت ایکاش این حرفا رو نمینوشتم یعنی میفهمی کی سوتی داده در حد بوندسلیگا!!1: من خودمو همه چی دون زبان انگلیسی یا به قول شما انگلیش!!! نمیدونم بر عکس!! از انگلیس و انگلیسی زبان بیزارم پس لطفا یه بار بخون ببین من کی ادعای زبان دم دست و پیش و پا افتاده انگلیسی رو داشتم؟؟؟!!! و اما 2: قبلا برای دوستمون توضیح دادم (اقا حمید )فکر کنم برای شما این جواب من مثل یه سطل اب یخ یخ وسط زمستون باشه که بریزن تو سر طرف!!!! حالا کی سوتی داده؟؟ خوب عزیز من یه چیزی رو نمیدونی برای چی در موردش اظهار نظر میکنی اونم با این قاطعیت!!!! انقدر مطمئن از سوتی من نوشتی که خود منم داشت شک برم میداشت!!! بابا یه خورده این گارد گیری هارو بزارین کنار من فقط از این همه دابیلو دابیلو گفتناتون تعجب کردم نوشتم اونم فقط با تو نبودم با همه بچه های سایت که دابیلو میگن بودم و اما در اخر یه توضیح بدم تا بحث سوتی برای همیشه برطرف شه در المان شاید اگه اشتباه نکنم هفت تا هشت نوع لهجه و نوع گویش و تلفظ هست که تقریبا هیچ شباهتی به هم ندارند یعنی برای مثال میتونی چهار پنج تا المانی رو ببینی که دارند المانی حرف میزنند اما تو متوجه حرف هیچ کدومشون نمیشی!!! و اونا هم حرفای همو به سختی متوجه میشن و یه مثال دیگه صحبت کردن یه سوئیسی یا اتریشی برای من فاجعست اصلا متوجه نمیشم چی میگن به خصوص اگه سریع صحبت کنند و من تنها نیستم خیلی از المان ها هم همین مشکل رو دارند موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    بی ام و خودشم نمیدونه داره چیکار میکنه.
    طراحیه بیرونش و داخلش که اصلا عوض نشده.دسته دنده هم که خیلی وقته همین شکل مونده.
    فقط یک چیزی میده بیرون که مثلا ما بیکار نشستیم.

    “((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. M_435

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    چراغا عقبش منو یاده مدل2002 BMW میندازه..البته این یه نظر شخصیه و عاشقانه دوسش دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عالیه ،طراحی جدید سری 2 واقعا عالیه یه خورده شبیه z4 شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا