نگاهی به کوپه سری 2 ، چابک و جذاب

جمعه 3 آبان 1392 - 08:09
مطالعه 9 دقیقه
2014 BMW 2-Series Coupe
ب ام و سرانجام از جانشین کوپه سری یک که از این پس با نام سری 2 شناخته می‌شود، به طور رسمی پرده برداشت. خودرویی که با پویایی و توانایی‌های فنی خود...
تبلیغات

ب ام و سرانجام از جانشین کوپه سری یک که از این پس با نام سری 2 شناخته می‌شود، به طور رسمی پرده برداشت. خودرویی که با پویایی و توانایی‌های فنی خود می‌تواند دل علاقه‌مندان به این برند را بدست آورد.

در همان نگاه اول می‌توان تجدید نظر عمده در طراحی سری یک را دریافت. کوپه سری دو بیشتر مشابه برادران بزرگ‌تر سری سه است تا سدان کوچک سری یک. طراحی بدنه با سبک کوپه هم‌خوانی خوبی دارد و کشیده و با وقار به نظر می‌رسد. گرچه زبان طراحی تکراری ب ام و جای زیادی برای نوآوری باقی نمی‌گذارد. اتاق با چهار صندلی، انتقال نیرو به چرخهای عقب و مجموعه موتور و گیربکس و شاسی که با تمرکز بر توانایی‌های دینامیک طراحی شده‌اند، میراث دار کوپه های اسپرت ب ام و نظیر 2002 معروف را در جایگاه مناسبی قرار خواهد داد.

تمایز بصری در شکل چراغهای باریک و کشیده و جلوپنجره کلیوی شکل با سری 1 خوشایند خریداران خواهد بود زیرا از آن چراغهای عجیب و پوزه نامتجانس دیگر خبری نیست.

نیم‌رخ عضلانی با کاپوت کشیده و صندوق کوتاه و ارتفاع کمتر پنجره های بدون فریم حالتی گوه مانند و چابک به خودرو بخشیده‌اند. فاصله بین دو محور جلو و عقب نسبت به کوپه های سری یک 72 میلی متر کشیده تر شده است. طول خودرو نیز اندکی افزوده شده و به 4 متر و 43 سانتی متر رسیده است.

نمای عقب ماشین با چراغهای چکمه ای شکل کلاسیک ب ام و به پایان می‌رسد. در اینجا چراغ‌ها یک تکه شده و درون یک قاب یکپارچه قرار می‌گیرند.

با ورود به داخل کابین، تاثیر افزایش فاصله محورها را احساس خواهید کرد. فضای گسترده تر داخلی و افزایش فضای زانوی سرنشینان عقب و همچنین افزایش حجم صندوق به 390 لیتر برآیند بزرگ‌تر شدن خودرو هستند. طراحی داخلی با کیفیت مناسب و جلوه ای مدرن یادآور برادران گران‌تر این اتومبیل است.

هم اکنون پنج نوع پیشرانه برای این ماشین قابل انتخاب است. 218d, 220d, 225d, 220i و M235i. هر سه مدل دیزلی با موتور 2.0 لیتری توربو دیزل و تنظیمات مختلف می‌توانند از 143 اسب بخار تا 218 اسب بخار نیرو تولید کنند. گشتاور قوی‌تری مدل دیزلی نیز 450 نیوتن متر می‌باشد. شتاب این مدل‌ها نیز از 6.3 تا 8.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر است. با وجود مصرفی معادل 4.2 لیتر در صد کیلومتر، می‌توان این خودروها را کوپه های اسپرت مقرون به صرفه و اقتصادی دانست.

نوع بنزینی از همان موتور آشنای 2.0 لیتری خانواده ب ام و با توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی معادل 184 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 270 نیوتن متر تولید می‌کند. با مصرف سوختی در حد 5.7 لیتر و شتاب صفر تا صد 7 ثانیه ای و نهایت سرعت 230 کیلومتر بر ساعت، یک انتخاب مطلوب به نظر می‌رسد. برای این مدل می‌توان از یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته خودکار بهره برد.

اما اوج انتخاب شما برای سری دو کوپه می‌تواند M235i با موتور شش سیلندر توربوی 326 اسبی و 450 نیوتن متری باشد. این ماشین می‌تواند صفر تا صد را در 4.8 ثانیه (با گیربکس اتوماتیک، 5 ثانیه) طی کند؛ و نهایت سرعت آن نیز به طور الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این ماشین نیز میانگین مصرف سوختی معادل 7.6 لیتر در صد کیلومتر دارد.

یک بسته M Sport با تعلیق منحصر به فرد و چرخهای 19 اینچی و کیت آیرودینامیکی، اگزوزهای کرومی براق، رکاب آلومینیومی، صندلیهای اسپرت، تریم با تزئینات آلومینیومی و تم آبی رنگ و تجهیزات مخصوص با نشان M نیز قابل سفارش است.

فروش سری 2 کوپه از ماه مارس و با قیمت پایه 33 هزار دلار آغاز می‌شود. در حالی که قیمت مدلهای M Performance تا 44 هزار دلار هم بالا می‌رود. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid="50936"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.