تست داینوی ب‌ام‌و Z4 M40i با نتیجه‌ای احساس‌برانگیز

جمعه 31 خرداد 1398 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
Z4 M40i Dyno
تست داینوی اخیر تویوتا سوپرا نشان داد قدرت این خودرو بیشتر از مشخصات اعلامی توسط سازنده بوده و حالا ما دلیلی برای باور اینکه پسرعموی سوپرا یعنی...
تبلیغات

تست داینوی اخیر تویوتا سوپرا نشان داد قدرت این خودرو بیشتر از مشخصات اعلامی توسط سازنده بوده و حالا ما دلیلی برای باور اینکه پسرعموی سوپرا یعنی ب‌ام‌و Z4 M40i هم قوی‌تر از اعداد روی کاغذ است داریم.

مالک این کانورتیبل آلمانی در آمریکا اقدام به تست داینوی چهار چرخ کرده تا نتایج را مشاهده کند. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربو است که بنا به گفته‌ی ب‌ام‌و، در میل‌لنگ قدرت 382 اسب بخاری تولید می‌کند.

این خودروی اسپورت در دومین تست صورت گرفته از بین سه تست کلی قدرت احساس‌برانگیز 373 اسب بخاری و گشتاور 540 نیوتون متری را در چرخه‌ای عقب تولید کرده است. البته حداکثر گشتاور 576 نیوتون متری پیشرانه در تست نهایی داینو به دست آمده است.

تخمین اینکه چه میزان از قدرت پیشرانه‌ی Z4 M40i در مرحله انتقال تلف شده غیرممکن است اما اگر این عدد را تنها 10 درصد در نظر بگیریم هم باید گفت این قلب آهنین قدرتی در حد 410 اسب بخار و یا حتی کمی بیشتر دارد. این عدد کاملاً بزرگ‌تر از قدرت رسمی اعلامی توسط باواریایی ها می‌باشد. بی‌صبرانه منتظر تست‌های داینوی دیگر توسط مالکان این خودرو هستیم تا ببینیم که آیا آن خودروها هم به مشخصات مشابهی دست خواهند یافت یا نه.

ب‌ام‌و اوایل سال جاری اعلام کرد قوی‌ترین نسخه‌ی Z4 شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.9 ثانیه‌ای خواهد داشت. از طرفی تویوتا هم اعلام کرده بود شتاب نسل جدید سوپرا برابر با 4.4 ثانیه است.

کمپانی‌های تیونینگ باید از شنیدن اینکه Z4 و سوپرا قوی‌تر از ادعاهای سازندگان هستند بسیار هیجان‌زده شوند چراکه می‌توانند با اعمال برخی تغییرات در پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری یاد شده به قدرت‌های بالاتری دست یابند.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.