درگ ب‌ام‌و M3 کامپتیشن تیون شده با M5 کامپتیشن

دوشنبه 19 فروردین 1398 - 04:32
مطالعه 2 دقیقه
bmw-m5-competition-in-rwd-mode-humiliates-tuned-m3-competition_2
پیش از این هم دیده بودیم که CarWow محصولات هم خانواده‌ی ب‌ام‌و M را رو در روی یکدیگر قرار بدهد. در آخرین درگ منتشر شده توسط این مجله، خودروهای M2...
تبلیغات

پیش از این هم دیده بودیم که CarWow محصولات هم خانواده‌ی ب‌ام‌و M را رو در روی یکدیگر قرار بدهد. در آخرین درگ منتشر شده توسط این مجله، خودروهای M2 کامپتیشن و M4 کامپتیشن با یکدیگر رقابت کردند؛ اما حالا نوبت مسابقه‌ای بین خودروهایی عجیب شده است.

در این هفته، ب‌ام‌و M5 کامپتیشن با یک M3 کامپتیشن بسیار سبز روبرو می‌شود؛ اما خب M3 مورد نظر ما ارتقا یافته است. تیونر این خودروی مشهور شرکت Evolve است. اگرچه M5 کامپتیشن حاضر در این مسابقه بر برادر کوچک‌تر خود برتری دارد اما در دنیای واقعی وضعیت چگونه خواهد بود؟

بیایید اول از همه نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو بیندازیم.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که قدرت 617 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری دارد. این سوپر سدان آلمانی به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما به منظور ایجاد شرایطی عادلانه، این خودرو از حالت دیفرانسیل عقب استفاده کرده و کنترل‌های کشش آن نیز خاموش هستند.

اما M3 کامپتیشن دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربویی است که با کد S55B30T0 شناخته می‌شود و توانایی تولید قدرت 454 اسبی و گشتاور 601 نیوتون متری را دارد. البته از آنجایی که خودروی یاد شده ارتقا یافته بنابراین خروجی پیشرانه به 540 اسب بخار رسیده اما هنوز هم فاصله‌ی قابل‌توجهی بین قدرت M3 و M5 دیده می‌شود.

اگرچه به نظر می‌رسد این درگ تنها مقایسه‌ی قدرت پیشرانه‌های دو خودرو است اما یک فاکتور کلیدی وجود دارد که وضعیت را دگرگون می‌کند و آن مزیت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک است. CarWow توانسته با M5 کامپتیشن و در حالت دیفرانسیل عقب رکورد 12.5 ثانیه‌ای را ثبت کند. البته در صورت فعال بودن سیستم چهار چرخ محرک این زمان به 11.1 ثانیه کاهش می‌یابد که تفاوت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

خب با این تفاسیر، کدام‌یک از محصولات ناب ب‌ام‌و M در خط درگ سریع‌تر است؟ برای فهم این موضوع به تماشای این مسابقه می‌نشینیم.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.