معرفی فیسلیفت بامو سری 6 گرن توریزمو، همچنان بلاتکلیف!
بامو در کنار فیسلیفت سری 5، نسخهٔ بروز شدهٔ سری 6 گرن توریزمو را هم معرفی کرده است که از تغییرات مشابه سری 5 بهره میبرد. در جلوی خودرو، جلوپنجره کمی بزرگتر شده و چراغهای تمام LED به آن متصل شدهاند که از تکنولوژی تطبیق با پیچ و دستیار نوربالای بامو با تکنولوژی ماتریکس برخوردار هستند. این چراغها همچنین به دیلایتهای L شکل دوتایی هم مجهز هستند که بهعنوان راهنما هم عمل میکنند. علاوه بر این، خریداران میتوانند چراغهای LED تطبیقی را هم با تکنولوژی لیزری بامو سفارش دهند که بُرد نوربالا را تا حداکثر 650 متر افزایش میدهد.
ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری سری 6 گرن توریزمو نیز میتوان به سپر جلوی بازطراحی شده با ورودیهای جدید، سر اگزوزهای جدید، گرافیک جدید چراغهای عقب و در نسخههای مجهز به پکیج M، دیفیوزر جدید اشاره کرد. ابعاد این خودرو اما تغییری نکرده و مثل قبل 5,091 میلیمتر طول، 1,902 میلیمتر عرض و 1,538 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 3,070 میلیمتر است.
در داخل سری 6 گرن توریزمو مدل 2021 راننده از یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و یک صفحهنمایش 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهرهمند میشوند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی این ماشین نیز میتوان به پکیج نورپردازی سفارشی و سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 16 بلندگو اشاره کرد. سری 6 گرن توریزمو مثل همیشه اما خودرویی بسیار کاربردی است زیرا صندوق باری با 600 لیتر فضا را در اختیار مالک قرار میدهد. اگر این هم کافی نباشد، با خواباندن صندلیهای عقب فضای بار به 1800 لیتر افزایش پیدا میکند.
در بخش قوای محرکه، سری 6 گرن توریزمو مثل سری 5 فیسلیفت به تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت مجهز شده است. پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ این خودرو که در مدل 630i ارائه میشود یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 260 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. با این پیشرانه، خودرو ظرف 6.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را دارد.
نسخهٔ بنزینی پرچمدار سری 6 گرن توریزمو اما 640i نام دارد که در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک XDrive قابل خریداری است. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئینپاور توربو مجهز است که 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نسخهٔ محرک عقب این مدل ظرف 5.5 ثانیه و نسخهٔ چهارچرخ محرک ظرف 5.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند درحالیکه حداکثر سرعت هردو مدل 250 کیلومتر بر ساعت است.
در بخش موتورهای دیزلی، سه مدل با نامهای 620d، 630d و 640d XDrive ارائه میشود. مدل اول به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و ظرف 7.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. زیر کاپوت مدل دوم یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی با 286 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد و در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است.
و نهایتاً بالاترین نسخهٔ دیزلی یعنی 640d XDrive هم از همان موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی ولی با 340 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این مدل ظرف 5.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. سری 6 گرن توریزمو که در ایالاتمتحده عرضه نمیشود و بهتازگی در بازار بریتانیا هم حذف شده است، در سبد محصولات بامو خودروی بلاتکلیف و کمفروشی است. این بهروزرسانی اما مطمئناً آنرا جذابتر از نسخهٔ قبلی کرده و باید ببینیم در فروش آنهم تأثیری خواهد داشت یا نه. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این ماشین در جولای راهی بازار اروپا میشود اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. سری 6 گرن توریزمو در کارخانهٔ بامو در باواریا در کنار سری 7 و سری 8 تولید میشود.