بی ام و

معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 6 گرن توریزمو، همچنان بلاتکلیف!

ب‌ام‌و در کنار فیس‌لیفت سری ۵، نسخهٔ بروز شدهٔ سری ۶ گرن توریزمو را هم معرفی کرده است که از تغییرات مشابه سری ۵ بهره می‌برد. در جلوی خودرو، جلوپنجره کمی بزرگ‌تر شده و چراغ‌های تمام LED به آن متصل شده‌اند که از تکنولوژی تطبیق با پیچ و دستیار نوربالای ب‌ام‌و با تکنولوژی ماتریکس برخوردار هستند. این چراغ‌ها همچنین به دی‌لایت‌های L شکل دوتایی هم مجهز هستند که به‌عنوان راهنما هم عمل می‌کنند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند چراغ‌های LED تطبیقی را هم با تکنولوژی لیزری ب‌ام‌و سفارش دهند که بُرد نوربالا را تا حداکثر ۶۵۰ متر افزایش می‌دهد.

ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری سری ۶ گرن توریزمو نیز می‌توان به سپر جلوی بازطراحی شده با ورودی‌های جدید، سر اگزوزهای جدید، گرافیک جدید چراغ‌های عقب و در نسخه‌های مجهز به پکیج M، دیفیوزر جدید اشاره کرد. ابعاد این خودرو اما تغییری نکرده و مثل قبل ۵,۰۹۱ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۲ میلی‌متر عرض و ۱,۵۳۸ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۰۷۰ میلی‌متر است.

در داخل سری ۶ گرن توریزمو مدل ۲۰۲۱ راننده از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره‌مند می‌شوند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین نیز می‌توان به پکیج نورپردازی سفارشی و سیستم صوتی Bowers & Wilkins با ۱۶ بلندگو اشاره کرد. سری ۶ گرن توریزمو مثل همیشه اما خودرویی بسیار کاربردی است زیرا صندوق باری با ۶۰۰ لیتر فضا را در اختیار مالک قرار می‌دهد. اگر این هم کافی نباشد، با خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار به ۱۸۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

در بخش قوای محرکه، سری ۶ گرن توریزمو مثل سری ۵ فیس‌لیفت به تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز شده است. پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ این خودرو که در مدل ۶۳۰i ارائه می‌شود یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. با این پیشرانه، خودرو ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

نسخهٔ بنزینی پرچم‌دار سری ۶ گرن توریزمو اما ۶۴۰i نام دارد که در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک XDrive قابل خریداری است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین‌پاور توربو مجهز است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ محرک عقب این مدل ظرف ۵.۵ ثانیه و نسخهٔ چهارچرخ محرک ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند درحالی‌که حداکثر سرعت هردو مدل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

در بخش موتورهای دیزلی، سه مدل با نام‌های ۶۲۰d، ۶۳۰d و ۶۴۰d XDrive ارائه می‌شود. مدل اول به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. زیر کاپوت مدل دوم یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد و در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است.

و نهایتاً بالاترین نسخهٔ دیزلی یعنی ۶۴۰d XDrive هم از همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی ولی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این مدل ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سری ۶ گرن توریزمو که در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود و به‌تازگی در بازار بریتانیا هم حذف شده است، در سبد محصولات ب‌ام‌و خودروی بلاتکلیف و کم‌فروشی است. این به‌روزرسانی اما مطمئناً آن‌را جذاب‌تر از نسخهٔ قبلی کرده و باید ببینیم در فروش آن‌هم تأثیری خواهد داشت یا نه. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین در جولای راهی بازار اروپا می‌شود اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. سری ۶ گرن توریزمو در کارخانهٔ ب‌ام‌و در باواریا در کنار سری ۷ و سری ۸ تولید می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. پارسا لطیفی

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    امروز روز فیث لیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      روز قشنگیه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    از این سگمنتهای bmw خیلی خوشم میاد الخصوص صندوق جادار عقبش که کاملا کاربردی (باکس آب معدنی ) و زیر ماشین که خیلی بلندتر از نسخه های معمولیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ♤Angus_812♤

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    دیگه اینو واقعا خراب کرده
    جلوش شبیه سنجاب سکته ای شده
    ولی عقبش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3541 ديدگاه)

      داداش کامنت نامردی نذار
      این کجاش شبیهه سنجابه ?
      خداییش بر عکس مدل قبلیاش خیلی هم هماهنگ و زیباست
      پشمک دستته بذار زمین یک سرچ تو گوگل بزن ببین راجب طراحی این ماشین چه بازخوردهایی دادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ♤Angus_812♤

        ۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        نسبت به قبلش اثن خوب نشده مخصوصا جلوش
        قبیله خیلی تهاجمی بود من اونو بیشتر میپسندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محمد

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی نتراشیده و نخراشیده و زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ATa

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    زمانی که رقابت تجاری در هر زمینه ای کم رنگ شد تغییرات در حد کوچک و بزرگ کردن چراغ ها، جلو پنجره و نسب مانتیورهای تولیدی صنایع الکترونیک محدود خواهد شد کاری که تیونرهای کارگاهی نیز توان انجام شو دارند. تا زمانی که فروش هست چه نیاز به تغییر! در حقیقت ذات هر شرکتی است در هر مقیاسی و منطقه ای … مدل 911 نه نماد ثبات بلکه تعریف سود دهی کلان با حذف هزینه های توسعه پلتفروم های جدید برای زیر مجموعه شرکت است. در حقیقت هنر تبلیغ موضوع را در ذهن مخاطب به گونه ای دیگر تعریف میکند…. الکتریکی شدن که توسط شرکت تسلا با مفهوم تولید انبوه تعریف شد بزرگترین چالش این دست از برندهای سنتی است که سال هاست از باز تعریف مفهوم خودرو به دلایل سود آوری کلان شانه خالی کرده اند! تغییر سیستم صوتی bose به harman kardon و مواردی از این دست در چند سال اخیر نمونه هایی از این دست ظاهر سازی هاست برای مشتری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    نسخه کاربردی تر سری ۵ ?
    ولی خیلی از استایلش خوشم نمیاد…
    سری ۶ افسانه‌ای که قبلاً می‌شناختیم با نام سری ۸ جایگزین شده…
    ولی بنظرم بهتر بود بیمر مثل E کلاس نسخه کوپه و کبریو سری ۵ رو به جای این مدل عرضه میکرد…
    مثل سری ۳ که مدل کوپه و کبریو با نام سری ۴ شناخته میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین هیچوقت زیبا نبوده اما به شکل عجیبی کاربردی هستش.کابین خیلی بزرگی داره و همینطور صندوق خیلی بزرگی.
    مجله CARWOW سری6 GT رو با مرسدس CLS و آئودی A7 مقایسه کرده که اونجا مشخصه چقدر کاربردی هستش.
    نکته جالب اینجاست که مجله WHAT CAR هم همین رقابت رو انجام داده بین سری6 GT یا گرن توریزمو با مرسدس CLS جدید و آئودی A7 جدید که سری6 GT اول شده و A7 دوم و CLS هم سوم.
    با اینکه A7 و CLS خیلی زیباتر هستن اما سری6 GT خیلی راحته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (Saeed(peugeot

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    بسیار کاربردی ، شکیل و با ابهت …..

    عقب ماشین عالی طراحی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ماکان

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که همیشه تولید شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طراحی نسل قبل رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مانی

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    گزینه جالبی‌ برای جایگزینی با سری پنجه
    کاش موتور M5 و M5c تو گزینه‌ها بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    چرا عقبش اینجوریه!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا