بی ام و

سرانجام کوسهٔ باواریایی رخ نشان داد! معرفی رسمی ب‌ام‌و سری ۸

پس از انتظاری بسیار طولانی، سرانجام ب‌ام‌و کوپهٔ جدید سری ۸ را در مراسم افتتاحیهٔ مسابقات لمانز امسال رونمایی کرد و بدین ترتیب پس از نزدیک به بیست سال، سری ۸ رسماً بازگشت. این ماشین حالا کوپهٔ پرچم‌دار جدید ب‌ام‌و محسوب می‌شود. سازندهٔ باواریایی گفته است که هدف اصلی از ساخت نسل جدید سری ۸ ارائهٔ رانندگی پویا و هیجان‌انگیز است. به این منظور شاسی، قوای محرکه و تعلیق سری ۸ چابکی عالی، دقت، ثبات و توازنی که از یک خودروی اسپرت طراز اول انتظار می‌رود را ارائه می‌کند؛ بنابراین شاید به همین دلیل است که ب‌ام‌و تصمیم گرفته سری ۸ جدید را در مسابقات لمانز رونمایی کند تا از این طریق اعتبار و توانایی‌های اسپرت کوپهٔ پرچم‌دار جدید خود را نشان دهد. البته سری ۸ جدید درعین‌حالی که خودرویی اسپرت است، اگر به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس هم در نظر گرفته شود بسیار عالی خواهد بود.

طراحی نسخهٔ تولیدی سری ۸ همانند نمونه‌ای تعدیل‌شده از نسخهٔ کانسپتی به نظر می‌رسد که سال گذشته رونمایی شد؛ بنابراین در این کوپهٔ لوکس همچنان دماغهٔ کشیده با جلوپنجرهٔ کلیوی شکل باریک دیده می‌شود درحالی‌که روی کاپوت نیز دو برآمدگی کار شده است. در نمای عقبی خودرو هم چراغ‌های باریکی به چشم می‌خورد و سر اگزوزهای بزرگی نیز از بخش پایینی سپر بیرون زده است. به‌طورکلی طراحی بیرونی سری ۸ باظرافت و پویا است که استایلی عضلانی را در پکیجی ارائه کرده که صد درصد یک ب‌ام‌و اصیل احساس می‌شود. البته جلوپنجرهٔ بزرگ کلیوی شکل هم کاملاً به افراد نشان می‌دهد که این کوپه‌ای از باواریا است.

چراغ‌های سری ۸ به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند اما امکان سفارش چراغ‌های لیزری هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این، به‌منظور کاهش وزن، خریداران می‌توانند پکیج فیبر کربن را برای خودرو سفارش دهند که شامل ورودی‌های هوا، قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب و دیفیوزر از جنس فیبر کربن تقویت شده با پلاستیک می‌شود. این کوپهٔ جدید آلمانی ۴.۸۴ متر طول، ۱.۹۰ متر عرض و ۱.۳۴ متر ارتفاع دارد که این ابعاد آن‌را در جاده در موقعیتی بسیار پویا قرار می‌دهد. فاصلهٔ محوری سری ۸ نیز برابر با ۲.۸۲ متر است.

در داخل این کوپهٔ پرچم‌دار نیز جدیدترین نسخه از سیستم کنترل عملیاتی ب‌ام‌و ارائه شده است که شامل صفحه‌نمایش سیستم-اطلاعاتی سرگرمی و نمایشگر دیجیتالی صفحه آمپر می‌شود. اندازهٔ نمایشگر اولی که درست در بالای کنسول مرکزی قرار گرفته است، برابر با ۱۰.۲ اینچ بوده و از طریق لمس، صدا یا کنترلر iDrive کار می‌کند درحالی‌که نمایشگری ۱۲.۳ اینچی هم به‌عنوان صفحه آمپر در نظر گرفته شده که چندین تنظیم گرافیکی مختلف را برای سلایق گوناگون ارائه می‌کند. علاوه بر این، امکان سفارش شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی Bowers & Wilkins، تریم فولاد ضدزنگ و دسته‌دندهٔ شیشه‌ای هم برای خودرو وجود دارد.

سری ۸ در ابتدا تنها با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه خواهد شد. مدل اول که فقط در اروپا عرضه می‌شود، ۸۴۰d XDrive نام داشته و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بای‌توربودیزل مجهز است. این موتور ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمامی این گشتاور از دور تنها ۱۷۵۰ rpm در دسترس قرار می‌گیرد. به گفتهٔ ب‌ام‌و، مدل ۸۴۰d با استفاده از این پیشرانه می‌تواند ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

مدل دوم و البته قوی‌تر اما M850i XDrive نام دارد و از پیشرانهٔ جدید ۴.۴ لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل می‌تواند ظرف تنها ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که برای چنین کوپهٔ بزرگی عدد بسیار چشمگیری است؛ اما حداکثر سرعت M850i به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. انتقال نیرو در هردوی این موتورها نیز توسط نسخهٔ بهبودیافته‌ای از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استپ‌ترونیک صورت می‌گیرد که به‌منظور ارائهٔ تعویض دندهٔ اسپرت‌تر و روان‌تر به همراه بهره‌وری بالاتر، از مدیریت نرم‌افزار جدید و بهینه‌سازی کنترل هیدرولیکی بهره‌مند شده است.

تجهیزات استاندارد سری ۸ در هردو مدل شامل مواردی چون تعلیق تطبیقی M با کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها و سیستم فرمان فعال ب‌ام‌و می‌شود درحالی‌که برای مدل M850i امکان سفارش نوار تثبیت‌کنندهٔ فعال هم وجود دارد. علاوه بر این، طیف کاملی از سیستم‌های ایمنی هم برای این کوپهٔ لوکس در نظر گرفته شده که شامل مواردی مانند کروز کنترل فعال با توانایی توقف و حرکت، سیستم کمکی فرمان و تغییر خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط با سیستم حفاظت برخورد جانبی، سیستم کمک پارک و… می‌شود.

ب‌ام‌و بر این باور است که بین پورشه ۹۱۱ و مرسدس بنز S کلاس کوپه شکافی وجود دارد که سری ۸ جدید آن‌را پُر خواهد کرد زیرا این خودرو بهترین ویژگی‌های هردو دنیا را ارائه می‌کند که شامل تجربهٔ رانندگی هیجان‌انگیز خودرویی اسپرت به همراه کابینی لوکس می‌شود. این کوپهٔ جدید باواریایی از پاییز امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد درحالی‌که اروپایی‌ها نیز از ماه نوامبر امکان خرید آن‌را خواهند داشت. همچنین غیر از این دو مدل، نمونه‌های دیگری هم از سری ۸ در آینده ارائه خواهد شد به‌گونه‌ای که تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که مدل M8 هم‌اکنون در حال توسعه است درحالی‌که تصاویری از نسخهٔ کابریولت هم دیده شده است. علاوه بر این، به‌احتمال‌زیاد نسخهٔ چهاردر یا همان گرن کوپهٔ سری ۸ هم ساخته خواهد شد اما فعلاً هیچ زمانی برای معرفی این نسخه‌ها اعلام نشده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (984 ديدگاه)

    به عنوان طرفدار بنز من میگم عالی شده ولی هنوز باورم نمیشه bmwبالاخره دست از سر اون طرح کابینش برداشت اونو تغییر داد فوق العاده شده این کابین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. KING918

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      پشمامون ریخت
      چقدر با شکوهه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علی

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (849 ديدگاه)

      امیدوارم وقتی پاش به ایران میرسه رنج قیمتی ما بین ۲۰ میلیارد تومان تا ۳۰ میلیارد تومان بیشتر اتیکت قیمت نخوره تا بتونیم یکیشو بخریم ، بیشتر بشه دیگه نمیارزه . از ما گفتن بود حالا خود دانید . ?

      با تچکر از گرانی و تورمهای این ۴ ماهه اخیر و صد سال آینده پیشرو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. s.h

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (706 ديدگاه)

      منم تا الان هیچ وقت با bmw حال نمیکردم ولی این نظرمو عوض کرد طراحی واقعا زیبایی داره مخصوصا عقبش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (116 ديدگاه)

    خوش اومدیی عشق

    دوستان این چه رنگی هست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. - A M I R -

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (710 ديدگاه)

      هیاهوی جام جهانی باعث شد تا به این ماشین از طرف مردم ایران کم لطفی شه !
      خییییییلی طراحی فوق العاده ای داره
      تو ماشینای جدید بی ام و این تنها ماشینیه که واقعا منو همه جوره تحت تاثیر قرار داد
      و بازهم میگم : به اون دوست عزیزمون بگید حالا هی خطوط شکسته بزنه :)))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Bilbo

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    زیبا، خشن، جذاب و البته سرشار از کاریزما

    باورم نمیشد نسخه تولیدی تا این حد به کانسپت وفادار باشه، خصوصا تو طراحی بیرونی. قشنگ مشخصه با توپ کاملا پر اومده که سرشاخ بشه با رقبا… دم ب‌ام‌و گرم، این کابین های جدید خیلی خوبن، در عین اینکه ژن کابین ب‌ام‌و بودنشون حفظ شده 😍😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. BehNam

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (142 ديدگاه)

    اوه اوه اصلا نمیشه توصیفش کرد.عالی شده واقعا
    از دیدن تصاویرش ادم سیر نمیشه چه برسه دیگه از نزدیک ببینیش..❤❤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. علی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    نسخه s کلاس کوپه پیچیدس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. hosseinbimmer

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      بنظر من طراحی داخلی این از s class coupe بهتره. اسپرت تر و ساده تره. (دسته دنده رو ?) ولی طراحی داخلی اون یکم شلوغه بنظرم. طراحی بیرونی هردو عالی و خشنه ولی منتظر خشم m8 باشید?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. مسعود

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اینجور ماشینارو باید از نزدیک ببینی تا متوجه عظمتشون بشی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. US-ITALY-GERMANY-JAPAN

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    به نظر من میتونست نسل جدیدM6 باشه.
    ضمنا بهتر بود چراغهای عقب رو اینقدر شبیه اپتیما طراحی نمی کردن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. shirko

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (488 ديدگاه)

    یا خود خدا این دیگه چیه ؟ مطمئنا خود هیولاست ، چه طراحی وفاداری به کانسپت ، چه طراحی زیبایی واقعا زبانم بند اومده ، یه حس خاص و خیلی لوکس بودن مثل استون مارتین بهت دست می ده ، راستی مانند اس کلسم سردر گم و معلق نیست (کوپه باید وحشی بودن از سر روش بباره که در اس کلس زیاد موجود نیست ) ، براستی که مخصات و شتابشم خیلی فوق العادس .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. امیر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (732 ديدگاه)

    عجب هیبتی!به نظرم جذاب ترین ماشینیه که بی ام و تا حالا ساخته
    عکس ها رو نگاه می کنم لذت زیادی می برم،فکر کنم از نزدیک ببینمش در جا سکته کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (6911 ديدگاه)

    ای جانم .
    چه اَخمو ، چه متین ، چه اسپورت ???.
    بلاخره اگر خدا بخواد طراحی جلوداشبورد بی ام و بعد ۱۵ سال یه تغییر کوچیک پیدا کرد و از مرض همه گیره تشابهی از سری ۱ تا ۷ خارج شد .
    این ماشین با این کشیدگی نیاز به سقف متحرک داره تا جذابتر بشه و مطمئنن تو راحه .
    بحث فنی هم که دیگه بی ام و همیشه از بهترینها بوده .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهران

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خیلی خوشکل و جوون پسنده هم از نظر طراحی عالی هست و هم مشخصات فنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. امیرمحمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خداروشکر بی ام و دست از سر اون داشبورد قدیمی و تکراری برداشت?…این کوپه ی باواریایی به معنای واقعی کلمه زیبا و با ابهته میراث دار طراحی سری ۶ نسل قبلی با طراحی فوق العاده نادر فقیه زاده…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. سام

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    ب ام و در این روزها طراحی های نسبتا خوبی ر ا به بازار ارائه می دهد ولی عرضه سری ۸ جدید را می توان نقطه عطفی در تاریخ یک دهه اخیر این شرکت دانست.این خودرو واقعا از فرمی پر ابهت،خشن و اسپرتی و صد البته بسیار زیبا و جوان پسند برخوردار است و جذابیت جلو پنجره آن را کمتر می توان در دیگر طراحی های امروزی یافت.بی گمان ب ام و سری ۸ خریداران بسیاری را در سرتاسر جهان به خود جذب خواهد نمود و از آن در رسانه ها به کرات خواهیم شنید.بی شک این خودرو خواب رقبای مغرور خود را سخت آشفته خواهد نمود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. اعتمادیان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (252 ديدگاه)

    سلام من به تو یار قدیمی …
    منم اون هوادار قدیمی ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Amir Amini

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این ماشین عالیه فقط تنها بدیش اگزوزاشه که تو نسخه کانسپت عالی بود ولی اینجا ن متاسفانه اگزوز ماشین کوپه وقتی معلوم نباشه مثل این میمونه که یه شیر نتونه از خودش صدا دربیاره و صداشو یکی دیگه دربیار نمیدونم چرا اینجوری طراحی میکنن جدیدا ولی عاشق BMW ام اینم عشقه منتظر z4 ام ببینم اون چی میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. Saied

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    خدایه جذابیت اومد.
    کارایه بی ام دبلیو خیلی منطقیه. یه ماشین کاملا کاربردی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. سعید

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خیلی خوبه. تنها نقد من اینه که قسمت مربوط به پلاک عقب خوب در نیومده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    جونم سلطان باواریا

    امسال سال ب ام و هست عشق میکنم از این همه پشت کار

    با این حساب باید منتظر زد ۴ جدید سری ۳ جدید فیس لیفت سری ۷ و غول مرحله آخر ایکس ۷ باشیم

    ب ام و در پوست اندازی هست واقعا داره عوض میشه و دست از درونگرایی و یکنواختی برداشته و داره با معرفی مدلهای جدید و گسترده کردن سبد محصولات گوی رقابت از حریفان میگیره

    واقعا عاشق این سری ۸ و ایکس ۵ جدید شدم البته ام۵ هم که دیگه محشره

    ب ام و جان مرسی بعد از کریس بنگل فقید ب ام و یخورده در جا زد ولی الان داره با سرعت پیش میره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. kazem

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    شتاب ۳.۷ ثانیه ای داره !!!!!!
    بعد میخوان با m8 چکار کنن فکر کنم شتابش بیاد زیر ۳ ثانیه!
    خوشگل ترین ماشینی که دیدمه بدون هیچ عیبی
    BMW داری به کجاااااها میری…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. Dante

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    فرهاد را چو بر رخ شیرین نظر فتاد

    دودش به سر درآمد و از پای درفتاد

    با ابهت و زیبا ، WoW

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. رامتین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    فوق العاده هست. نسخه m8 هم توانش ۶۵۰ اسب خواهد بود. مدل کروک با سقف غیرفلزی هم در ادامه معرفی میشه.
    یه نسخه بنزینی ۶سیلندر ۳لیتری حدود ۴۰۰ اسبی هم قراره تولید شده. نسخه m840. شرایط ورود این نسخه ممکنه به ایران باز بشه اگه حجم زیر ۲.۵ لیتر برسه به ۳ لیتر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. ساسان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    زیباترین bmwهست که تابحال دیدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. رضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان اون قسمت زیر مانیتور و جلوی دنده چیه؟ گویای فضای خالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. shirko

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (488 ديدگاه)

      جالیوانی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. محمدرضا فنا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لاکچری
    میگم یه تشابه تکنولوژیک بین چراغ های جلوی این خوش تیپ و X5 فیس لیفت نیست ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. Ardalan

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بی نظیره یادم نمیاد آخرین باری که با دیدن عکس یه ماشین اینقدر کیف کردم کی بوده،فقط نمیدونم چرا احساس میکنم سپر عقب یه کوچولو شلوغ شده
    کسی هست باهام موافق باشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. یاس ی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (923 ديدگاه)

    خیلی زیبا، پر جذبه، عالی عالی عالی.
    حدود بیست سال قبل یدونه ۸۵۰ کربنی چابهار بود کیف میکردی از ابهت و زیباییش، اینکه دیگه جای حرف باقی نگذاشته.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. Omid622

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    خیلی عالی
    حالا نسخه M چه شود
    بی ام و داره داخل ماشین هاشو خوب میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    خدای من طراحیش خیره کننده است.طراحی عقب وحشتناک جذابه.طراحی جلودیوانه وار وحشی.داخل هم که مثل جواهر میدرخشه.فقط موندم M۸ قراره چقدرخشن ترو اسپرت تر طراحی بشه.آخه مگه میشه ازاین بیشتر.حس میکنم زیباترین ماشین دنیاست.قطعا z4هم معرکه خواهد بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا