بی ام و

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و سری ۲، زشت‌تر یا زیباتر؟

ب‌ام‌و به‌تازگی نسل جدید سری ۲ کوپه را معرفی کرده و اولین واکنش‌ها به آن تا حد زیادی مثبت بوده است. هرچند طراحی این خودرو کمی بحث‌برانگیز بوده است اما بااین‌حال هنوز هم می‌توان آن‌را یکی از جذاب‌ترین محصولات ب‌ام‌و دانست. خب بنابراین وقت آن رسیده که نسل جدید سری ۲ را با نسل قبلی مقایسه کنیم.

در جلوی خودرو جلوپنجره‌ای پرفورمنس محور جلب‌توجه می‌کند که عریض و کم‌ارتفاع است. این یعنی خوشبختانه در اینجا خبری از جلوپنجرهٔ بزرگ سری ۴ نیست؛ اما این تنها ویژگی قابل‌توجه جلوپنجرهٔ سری ۲ نیست زیرا این جلوپنجره بجای میله‌های عمودی معمولی به فلپ‌های هوایی مجهز شده که در ۱۰ سطح مختلف باز می‌شود تا جریان هوای بهینه و موردنیاز را روانهٔ محفظهٔ پیشرانه کند. همین فلپ‌ها در ورودی‌های هوای طرفین سپر هم تعبیه شده‌اند که به خنک شدن ترمزها کمک می‌کنند؛ و نهایتاً پرده‌های هوای در لبهٔ بیرونی سپرها هم به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک می‌کنند. در نسل جدید سری ۲ چراغ‌های جلو به‌صورت دایره‌ای طراحی شده‌اند تا مدل نمادین ۲۰۰۲ را به یاد بیاورند. به این چراغ‌ها همچنین دی‌لایت‌های U شکلی هم اضافه شده است.

درحالی‌که سری ۱ و سری ۲ کوپهٔ قبلی تناسبات سؤال‌برانگیزی داشتند، نسل جدید ۱۰۹ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده تا از این لحاظ بهبود پیدا کند. در این ماشین، کاپوت آلومینیومی به سمت شیشهٔ جلوی شیب‌دار جریان یافته و یک خط شانهٔ برجسته هم روی طول خودرو تأکید می‌کند. علاوه بر این، نسل جدید از بدنه‌ای ساده با طرح اتاق تکاملی و خم هافمیستر مشخص‌تر برخوردار است. ارتفاع سری ۲ جدید هم ۲۵ میلی‌متر کمتر شده که این به استایل اسپرت‌تر آن کمک می‌کند. با عبور از این قسمت، به بخش عقبی نسل جدید سری ۲ می‌رسیم که با صندوق کوتاه با اسپویلر یکپارچه و سپر لبه‌دار با بخش پایینی مشکی‌رنگ، بدون شک، بحث‌برانگیزترین قسمت آن است. هرچند طراحی این دو بخش مذکور خوب به نظر می‌رسد اما انتقادات زیادی به چراغ‌های عقب سه‌بعدی خودرو وارد شده است.

نسل جدید سری ۲ در داخل از فضای لوکس‌تری برخوردار شده که عمدتاً از سری ۳ و سری ۴ گرفته شده است. این تغییر بسیار مثبت تلقی می‌شود زیرا سرانجام سری ۲ از کابین برخوردار شده که شایستهٔ یک خودروی لوکس به نظر می‌رسد. این خودرو به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸.۸ اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند آن‌ها را صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی ارتقاء دهند. در این ماشین هدآپ دیسپلی رنگی قابل سفارش است و سانروف هم ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده است.

در بخش پرفورمنس، نسخهٔ پایهٔ سری ۲ جدید در آمریکا یعنی مدل ۲۳۰i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که با تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، بهبود ۷ اسب بخاری و ۵۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد؛ اما با وجود قدرت بیشتر، نسل جدید کُندتر است زیرا ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه از ۲۳۰i قبلی بیشتر است. خریداران اما می‌توانند مدل قوی‌تر M240i XDrive را هم انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خروجی، که پیشرفتی ۴۷ اسب بخاری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد، M240i را ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که یک‌دهم ثانیه از نسل قبلی سریع‌تر است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1668 ديدگاه)

    از طراحی نسل قبل m2 خوشم نمیومد.
    ولی نسل جدیدو که دیدم گفتم صد رحمت به قبلی🤣🤣🤣🤣

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      من میگم زشت تر اما یک نکته هم بگم بابا بی ام و رو تمام خودرو هات همین داخل رو گذاشتی بسه دیگه طراحی سری ۲ جدید هم دوست ندارم عقبش زشته جلوش قابل تحمله کنارشم چرا درب ها به صورت پرایدی است؟؟؟؟؟
      ما به سایپا چیزی نمیگیم ای دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. ممد ژانگولر

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2634 ديدگاه)

      قبلی هیچ وقت قدیمی نمیشه لاکردار
      اما جدیده زمان میبره که بهت ثابت کنه در اشتباهی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. فورد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (727 ديدگاه)

      شبیه طراحی ژاپنی ها شده

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    4. Reza Waffen SS

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3908 ديدگاه)

      نسل قبلی 👍

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  2. مهراب

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دیگه شورشو در اورده

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. حسین

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      بنظرم داره از زبان طراحی تویوتا gt86 استفاده میکنه . واقعا نا امید شدم .
      این نسل بی ام و بودنش رو زیر سوال میبره
      کافیه اون جلو پنجره رو برداری و یه چیز دیگه جاش بزاری😐
      اونوقت هیچ کس نمیفهمه این چه ماشینیه !
      البته چرا میفهمن!
      آره حتما اون یه gt86 خاص و تولید محدوده 😂😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Amirreza

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    بی ام و همیشه دارای ظاهر کلاسیک ، ساده و بسیار جذاب و خشن بوده که واقعا برای بی ام و به یک سبک تبدیل شده بود ، اما الان این سبک داره از بین میره ، من بین سری ۲ قدیمی و جدید ، نسخه جدید رو میخرم اما بخاطر پرفورمنسش این انتخابو میکنم و نه بخاطر پیشرفت طراحی ، هرچند نسخه جدید جلوش واقعا زشت نیست و فقط یکم شلوغه وگرنه چهره زیبایی در جلوش دلره اما من از عقبش خوشم نمیاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. Roham

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    خوشگل‌تر شده

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  5. امیر

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (609 ديدگاه)

    فقط تروخدا دعوام نکنید. من از نسل جدید خوشم نمیاد و از نسل قبل هم خوشم نمیومد.
    فقط m2cs رو دوست دارم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  6. سهند

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (645 ديدگاه)

    هر دو زیبا هستند ولی نسل جدید از طراحی مدرن‌تری برخوردار است.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Kf

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (339 ديدگاه)

    من عاشق فرمون نسل فیلم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      بجا قبل نوشتی فبل گوشیت درست کرده فیلم
      ولی موافقم فرمون نسل قبل قشنگ تره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Kf

        ۲۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (339 ديدگاه)

        آپدیت جدیده گوشیمه گند زده به همه چی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. Ninja

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    انتخاب سخته نسل جدید رو میپسندم

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  9. سورنا

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    وااااااااااای انصافا نسل قبلی خیلی زیباتر و بی ام و تر بود :|

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. J.L.A

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (81 ديدگاه)

    قطعااااا زشت تر شده !

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Audi e_tron gt

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نه نسل فعلی خیلی بهتره از نظر من
      هم طراحی هم پرفورمنس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1966 ديدگاه)

    جفتش خوبه .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. mm.y@rlou

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    نسل قبل بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  13. Philipp

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    در واقع مشکلش اینه که این چهره برای این پرفورمنس و ابعاد زیادی خشنه

    اگر که همین طراحی رو روی سری ۴ میزاشتن نتیجه عالی میشد(منتها قبلش باید این حالت لوچ بودن رو از چراغ های عقبش می گرفتن)

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  14. Sina10

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    بشدت زشت تر شده ، توی تمام جزییاتش پسرفت کرده
    چراغ های جلوش یه چیزی فراتر از زشت هستن
    برای این خودرو زیادی کوچیک و با فاصله از جلوپنجره گذاشته شدن
    نسل قبل سری ۲ بسیار زیبا طراحی شده بود
    این نسل از بقل بسیار ساده طراحی شده انگار وقت خیلی کمی برای طراحیش صرف کردن
    جلوپنجره جلو زیادی کشیده شده
    برعکس همه به نظرم پشتش زیاد بد نیست در بهترین حالت متوسطه
    کلا طراحی این ماشین متوسط رو به پایینه
    قطعا به زشتی سری ۴ یا iX نیست ولی خب نسبت به نسل قبلش کاملا پسرفت داشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  15. MAHDI

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    نسل جدید فوق‌العاده است. مخصوصا تو فیلم هایی که ازش منتشر شده، یه حس کلاسیک بودن رو هم داره. قطعا نسل جدید

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. MAHDI

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5365 ديدگاه)

      بخاطر کاپوت کشیده و طراحی جلوش باعث شده کلاسیک و البته پرفومنس تر حس بشه.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. سهند

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (645 ديدگاه)

      موافقم.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  16. Mahdi

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (130 ديدگاه)

    متاسفانه زشت تر شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  17. زیزیگولو

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    هر دوشون خوبن ….. مشکل خیلیا بیشتر با جلو پنجره های جدید بی ام و هستش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. رامتین

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2525 ديدگاه)

    طراحی های بی ام و افت کرده. شاید m6 هنوز که هنوزه بهترین طراحی را داشته باشه. یه طراحی وزین، سنگین، اسپرت. بی ام و صرفا در طراحی کابین این چندسال پیشرفت کرده….

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  19. علی آقا

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (464 ديدگاه)

    کاشکی اولش نوشته بودید کدام به کدام است!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. مهدی

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    خیلی خیلی خیلی زشت تره
    به نظرم دیگه خدایی بی ام و داشبورد رو تغییر بده
    من خودم از داشبورد بی ام و خیلی خوشم میاد اما به نظرم دیگه قدیمی شده و باید عوض شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  21. محمد مختاری آذر

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نسل جدید واقعا خیلی زیبا هستش ۱۰ برابر بهتر از نسل قدیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. علی نوری

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    زشت تر !

    چراغ های جلو رو که انگار از شاهین سایپا ور داشتن گذاشتن رو این ماشین دستگیره ها هم پرایدی شده !
    یعنی از دانگ فنگ h30 بیای این ماشین رو بخری بهت برمیخوره با این طرز وا شدن در !
    جلو پنجره دراز تر شده و ابهت قبلی رو از دست داده اما باعث شده کمی مدرن تر به نظر برسه شاید
    چراغ های عقب هم طراحی بسیاری به کوییک سایپا داره !
    فکر کنم طراح ب ام و با دیدن شاهین ازش خوشش اومده اومده یه طرح ب ام و از روی شاهین زده 😂😂😂 و همین باعث شده که کمی چاشنی اصالت و ابهت ازش کم بشه و بیشتر حالت شاهین و کوییک طوری داشته باشه تا یه ب ام و با اصالت و ابهت !
    اما تو طراحی داخلی انصافا مدرنیته و قشنگتر شده و از حالت نسبتا کلاسیک طور نسل قبلی در اومده!
    نسل قبلی به نظر من قشنگتر بود اما این حالت طراحی جدید رو من دوست نداشتم حالا سلیقه شما ها رو نمیدونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا