جریمه ب‌ام‌و به خاطر مینی کوپر

چهارشنبه 2 دی 1394 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
Mini Cooper 2014  crash test NHTSA 01
مطابق اعلام سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) ، کمپانی ب‌ام‌و به دلیل یک فراخوان که مدل‌های اخیر مینی کوپر را شامل می‌شود، به...
تبلیغات

مطابق اعلام سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) ، کمپانی ب‌ام‌و به دلیل یک فراخوان که مدل‌های اخیر مینی کوپر را شامل می‌شود، به جریمه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیون دلار محکوم شده است.

این سازمان از ماه سپتامبر میلادی، تحقیقاتی را پیرامون تأخیر ب‌ام‌و در اصلاح خودروهایی که در استانداردهای تصادف جانبی مشکل داشته‌اند و از جمله مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مینی کوپر ۲ در، کوپر S و JCW هاردتاپ، آغاز کرده بود. ب‌ام‌و از آن زمان، تآیید کرده که با توجه به عدم اطلاع این مشکل به NHTSA در عرض ۵ روز، تأخیر در تکمیل اطلاعات هشدار اولیه، عدم آگاهی‌رسانی به مالکان خودروها و به طول انجامیدن زمان ارائه اطلاعات مربوط به فراخوان به NHTSA، از قانون تخطی کرده است.

مطابق این حکم، ب‌ام‌و مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به صورت نقد پرداخت می‌کند و ۱۰ میلیون دلار دیگر را در طول ۲ سال به منظور حقوق یک مأمور رسیدگی، توسعه نرم‌افزار تحلیلگر برای تشخیص مشکلات ایمنی، آموزش نمایندگی‌ها برای عدم‌فروش خودروهای فراخوانی‌شده (پس از خرید توسط یک کارمند NHTSA)، ثبت گزارش‌های ماهانه فراخوان و اطمینان دادن به NHTSA از استفاده از «بهترین روش‌ها» صرف خواهد کرد. ۲۰ میلیون دلار دیگر نیز در صورتی که ب‌ام‌و حکم را به‌درستی اجرا نکند، به مبلغ جریمه کمپانی اضافه می‌شود.

این مشکل از سه مدل هاردتاپ کوپر ۲۰۱۴ نشأت می‌گیرد که سال گذشته در NHTSA تحت آزمایش تصادف قرار گرفتند و نتوانستند شرایط لازم را برای حفاظت سرنشینان عقب در مقابل ضربات جانبی به خودرو برآورده کنند. ب‌ام‌و در واکنش به این موضوع، تصدیق کرد که «کوپر» از داده‌های مدل سنگین‌تر «کوپر S» استفاده کرده و «کوپر» در وزن سنگین‌تر، شرایط را برآورده خواهد کرد. در دسامبر ۲۰۱۴، ب‌ام‌و یک فراخوان برای نصب پوشش فوم در پنل‌های جانبی برخی مدل‌های خاص ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی کرد و در ژانویه ۲۰۱۵، مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ کوپر را برای اصلاح برچسب‌های وزنی فراخوان داد. در نتیجه، شرایط این خودروها ظاهراً به حدّ مطلوب رسید. با این حال، در ماه جولای سال جاری میلادی، NHTSA برای خودروی سنگین‌تر کوپر S مدل ۲۰۱۵ بدون لایه اضافی، تست تصادف انجام داد و مشاهده کرد که این مدل نیز همانند کوپرهای اولیه، در این زمینه ضعف دارد. ب‌ام‌و در همان ماه، فراخوان اولیه را به مدل‌های ۲۰۱۵ نیز گسترش داد و در مجموع ۱۵ هزار و ۶۵۳ دستگاه خودرو از این موضوع تأثیر پذیرفتند.

در فراخوان‌هایی جداگانه مربوط به ایمنی تصادف، مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ از مینی‌ کوپر، کوپر S و JCW (و همین‌طور مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ب‌ام‌و i3) در ماه اکتبر فراخوانده شدند. در این خودروها، این امکان وجود داشت که کیسه‌های هوای مسافر جلو در هنگام وقوع تصادف، عمل نکنند. در ماه نوامبر، ب‌ام‌و مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مینی‌ کوپر و کوپر را به خاطر ضعف حسگرهای کیسه هوای مسافر جلو در بالشتک صندلی‌ها فراخوانی کرد. این در حالی بود که قبلاً در ماه آوریل، مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ کوپر نیز به دلیل مشکلی مشابه فراخوانده شده بودند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.